Permalänk
Medlem

Ny Core i7 dator!

Hej alla!

Har köpt en dator med core i7 system som jag byggde ihop i fredags med hjälp av några vänner!

Allt gick väldigt bra, och system innefattar bland annat powercolor 4870x2, P6T deluxe, cooler master cosmos 1000, Noctua CPU kylare, och 5 vanliga fläktar!

Har gått några dar nu, spelat rätt mycket på den, men är lite orolig över temperaturen, då CPU ligger runt 56-60 och systemet ligger 56-60.

Beror det på att kylpastan inte hunnit stelna än? eller bör jag kolla på andra lösningar?

Permalänk
Medlem

1. Vore väl schysst om du köpte en TRUE eller Noctua 1366 kylare om du känner dig orolig.

2. Core i7 klarar dem högre temperaturerna.

3. Gött system du har

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Minnen: Vengeance LPX DDR4 3200MHz | Grafikkort: Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming
Nätaggregat: EVGA GQ 650W Hybrid | Processor: Intel Core i7-8700K
Kylare: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Tack = ) Flyter på jävligt bra med en 24 tums skärm också..

Har faktiskt en Noctua 1366 kylare, som jag bytte fläktarna på med Fractal Design.. Det bör inte va några problem på hur vi la själva kylpastan på då han som hjälpte mig visste vad han gjorde.. Men som sagt, var mest nyfiken om jag bör oroa mig?

Permalänk
Medlem

hehe här kommer jag anti-cosmos killen... ba en fråga varför köpte du cm cosmos.... de är väl inte de snyggaste

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyxx
hehe här kommer jag anti-cosmos killen... ba en fråga varför köpte du cm cosmos.... de är väl inte de snyggaste

Onödigaste inlägget idag?...

Du kanske ska ta bort kylaren göra rent och lägga på ny pasta..

Lägg bara som ett riskorn i mitten ta ej för mycket pasta...

Men kom ihåg i7 blir varma som attans.

Permalänk
Medlem

hehe, jo sant den e väldig stor och inte så stilren, men den e väldigt bra att bygga i och har väldigt smarta lösningar.. Ett godkänt köp skulle jag säga : )

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alvin_86
hehe, jo sant den e väldig stor och inte så stilren, men den e väldigt bra att bygga i och har väldigt smarta lösningar.. Ett godkänt köp skulle jag säga : )

Jag har inte fått Cosmos än men jag tycker den ser ganska cool ut och har gott om utymme och smarta fastsättningslösningar. Hoppas på få min på posten inom 1-2 dagar.

Vad är det för 24"-skärm du har?
Vad använder du den till? Spel? Photoshop?
Nöjd med den?

Permalänk
Medlem

Köpte Samsung 2443BW, är jävligt nöjd med den faktiskt, inga klagomål alls.. Ska du ha en 24 tums skärm inom ett bra prisgrupp så kör på den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alvin_86
Köpte Samsung 2443BW, är jävligt nöjd med den faktiskt, inga klagomål alls.. Ska du ha en 24 tums skärm inom ett bra prisgrupp så kör på den

Du ska köra med noctua fläktarna på din kylare.. dom är grymma.. har själv 2st 120mm fläktar på min noctua kylflänsa.. så de är att rekommendera.. fractal brukar vara tysta men dom har inte lika bra luftflöde.. Noctua är både tysta och grymma då de gäller luftflöde.. så de är att rekommedera..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Skall inte vara något problem med dessa tempraturer. Bara du inte känner några bieffekter som frysningar, bluescreen... osv