GTA IV installationsproblem på vista 64

Permalänk

GTA IV installationsproblem på vista 64

Hej!

När jag stoppar ska installera GTA IV så är installationsmenyn som kommer upp på kinesiska! Det är i allafall en massa kryptiska tecken som ser ut som kinesiska. Köpte spelet original på spel-butiken. När jag trycker på en knapp som jag tror innebär att jag ska börja installera, så kommer det upp en ruta som säger att min dator inte har rätt konfiguration. Hur i all sin dar kommer det sig? Jag har ju en i7 dator med Vista 64 bit, 6GB ram och 4870 X2 grafikkort

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Vänliga hälsningar
Henrik

Permalänk
Medlem

haha snacka med spel butiken vad fasen dom skickat till dig?
om det inte är så att du sitter och ljuger. Fixa en annan torrent?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Utforska DVD-skivan och tryck igång setup.exe i \GTAIV. Fick samma grej när jag skulle installera i höstas.

Du har väl SP1 till Vista? Annars, skaffa. NET Framework 3.5 ska också vara installerat, kanske hänger med SP1.

Permalänk

Det fungerar inte!

Har installerat Social Club. När jag stoppar in GTA IV CDn, så får jag veta att jag inte har rätt konfiguration. Anledningen verkar vara att den tror jag har en XP dator för den länkar till microsofts sida med en massa xp konfigurationer. Men jag har ju en Vista dator. Jag förstår inte vad det är jag måste göra för att kunna köra GTA IV på min Vista 64 bitars dator. Att öppna setup.exe filen resulterar bara i en ruta med kryptiska tecken och att det verkar stå att installationen är för windows XP och då jag har Vista så verkar det vara det som är problemet. Men har ingen aning om hur man löser detta.

Snälla, hjälp mig någon. Längtar att få komma ut på Libertys Citys gator.

/Henrik

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, tryck bara på någon av knappare i rutan så funkar det, det är bara första rutan som är helt konstig.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

felmedelande

När jag trycker för att installera så kommer det upp en ruta där det står:

" Your system is incompatible with %P. Please follow link below for more information"

Grejen är ju den att länksidan går till en sida med XP installationer. Om % tecknet i felmedelandet ska vara X, så verkar det ju vara som så att den tror att något är fel med min XP konfiguration... men i kontrollpanelen när ma väljer systeminfo så står det att jag har Vista 64 så detta förbryllar mig verkligen.

/Henrik

Permalänk
Medlem

Re: felmedelande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikBergander
När jag trycker för att installera så kommer det upp en ruta där det står:

" Your system is incompatible with %P. Please follow link below for more information"

Grejen är ju den att länksidan går till en sida med XP installationer. Om % tecknet i felmedelandet ska vara X, så verkar det ju vara som så att den tror att något är fel med min XP konfiguration... men i kontrollpanelen när ma väljer systeminfo så står det att jag har Vista 64 så detta förbryllar mig verkligen.

/Henrik

samma sak hände mig, tanka hem sp1 och allt löste sig..

GL

Permalänk

Hittade en lösning!!

Öppna mappen GTA IV, högerklicka på setup.exe iconen. Välj egenskaper: Kryssa i kompabilitetsrutan så att man kan välja kompabilitetsläge i en lista. Välj windows XP service pack 2 (ja trots att det är vista 64 jag kör på så är det detta man ska välja). Sedan verkställer man ändringarna och högerklickar ännu en gång på setup.exe och väljer "kör som administratör". Då hoppar installationen igång. Lycka till alla er som har samma problem.

/Henrik