Anonymitet på internet

Permalänk
Medlem

Anonymitet på internet

Låt mig först beklaga att denna tråd nog hamnat fel men jag hittade inget bättre alternativ att posta under.

Nu till min fråga: I dessa tider känns det alltmer aktuellt för mig att skydda mig mot insikt i vad jag gör på internet. Jag har hört om anonymitetstjänster på nätet men har inte så mycket inblick i detta. Känner till följande:

https://dold.se/ & https://www.relakks.com/faq/qna/

Nu undrar jag om det finns någon annan eller om dessa är de bästa? Någon som har någon av dessa och kanske kan rekommendera?

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Kan inte radera denna post. Någon admin som kan fixa det? Läste lite mer noggrannt och har postat i rätt forum.

MVh peter

Permalänk
Avstängd

Klicka "anmäl inlägget" och skriv att tråden hamna fel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

om du har rent mjöl i påsen så finns det ingen poäng med anonymitet. Eller du kanske vill ha anonymitet på arbetsdatorn? Allt som surfas på jobbet lagras vilket är bra. Anonymitet är bara för pedofiler och för folk som laddar ner upphovsrättskyddat material. De vill inte åka dit helt enkelt. Vem vill?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Om jag har "rent mjöl i påsen" eller inte har inte med min fråga att göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
om du har rent mjöl i påsen så finns det ingen poäng med anonymitet. Eller du kanske vill ha anonymitet på arbetsdatorn? Allt som surfas på jobbet lagras vilket är bra. Anonymitet är bara för pedofiler och för folk som laddar ner upphovsrättskyddat material. De vill inte åka dit helt enkelt. Vem vill?

Helt irrelevant varför han vill ha det.
OnT: Vad jag har förståt så är Relakks en bra tjänst. Den fick högst betyg hos IDG när dom testade 4 olika varianter (dold.se var en av de tävlande)

Permalänk
Medlem

Tack Hamilton. googlade och hittade den på http://www.idg.se/2.1085/1.77416
Den är dock över två år gammal och kanske har en del hänt sen dess? Anses Relakks fortfarande vara den bästa? Läste i testet att de får ca 30% lägre hastighet vid användade men det får man kanske ta?

Några fler förslag?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
om du har rent mjöl i påsen så finns det ingen poäng med anonymitet. Eller du kanske vill ha anonymitet på arbetsdatorn? Allt som surfas på jobbet lagras vilket är bra. Anonymitet är bara för pedofiler och för folk som laddar ner upphovsrättskyddat material. De vill inte åka dit helt enkelt. Vem vill?

Stänger du dörren när du sitter och skiter på dass?
Borde du inte göra om du har "rent mjöl i påsen"...

Permalänk
Hedersmedlem

Detta blev bara snett så jag låser tråden men du kan läsa denna tråd och ställa dina frågor där.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM