Kräva ny mobil eller vänta på att den skall repareras

Permalänk
Medlem

Kräva ny mobil eller vänta på att den skall repareras

Hej.

Min förra mobil Sony Ericsson K530i började krångla efter 6 månader, kontaktdonet till att ladda telefonen ville inte riktig få någon kontakt. Så jag lämnade in den och samtidigt köpte jag en ny Sony Ericsson G502 för att jag tänkte att frugan skulle få den gamla K530i när den är lagad.

Kommer hem, laddar telefonen under natten och tar med den på morgonen. Kopplar in Peltor Blåtand hörselskydden och upptäcker redan problem med anslutningen. Tappar kontakt säkert 12 ggr varje dag. Vid varje samtal väntar beep så börjar telefonen ge ifrån sig ett brusande klickande, även om man trycker upptaget så fortsätter klickandet så länge samtalet pågår. Och nej, det är inget fel på mina hörselskydd. Telefonen är även väldigt seg i menyerna.

Tar tillbaka telefonen till butiken och förklarar som det är, en åtgärd tar 40 min och kl är 1640 och dom stänger 1700. Så jag lämnar in telefonen och återkommer samma tid nästa dag. Drar igång telefonen och upptäcker att alla problem kvarstår.

Så nu sitter jag här med en avancerad M600i reservtelefon som är så högteknologiskt att även NASA skulle höja ögonbrynen. Den är även väldigt krånglig för att änns ringa ett samtal med. Men i det tekniska hela funkar den utan brister.

Så vad ska man begära om man lämnar in en telefon som det är fel på som har varit i mina ägor i ungefär 17 timmar och den ska in på service i ungefär 2-3 veckor. Ska jag slå näven i bordet och säga ge mig en ny mobil som fungerar den här gången, för att jag har inte tid med att vänta på en mobil som passar mig och mitt yrke i 2-3 veckor?

Tacksam för svar Mvh Andreas

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sony-Ericsson har väl 7 dagars DOA-garanti, vilket innebär att du har rätt att lämna tillbaka telefonen inom dom dagarna, såvida felet kan bekräftas direkt.
Du måste dock lämna in allt komplett i kartong för att en eventuell DOA ska accepteras!

Om butiken inte vill gå med på detta kan du prova att ringa till Sony-Ericssons kundtjänst och be om en felsökning via telefon och i så fall få ett ärendenummer som du kan hänvisa till butiken med så bör den kunna bytas ut. (Ta i så fall namn på personen du pratade med, samt gärna ett direkt-nummer så butiken kan nå honom för en kontroll, om det behövs.)

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900931.htm

Nästa gång du länkar till en lag istället för att svara på frågan kan du ju prova att länka till rätt lag.

Permalänk
Medlem

M600 är sony ericsson buggiaste mobil och mest jobbigaste prova gör sony ericsson update service ''SEUS'' det borde fixa problemet

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1