Stora problem av spel plus ny cpu

Permalänk
Medlem

Stora problem av spel plus ny cpu

Hejsan de är så att jag har precis bytt processor från en duo till en quad..och nu har jag installerat om datorn med win7 och nu när jag ska spela så startar datorn om sej hela tiden de går o spela crysis i window mode, men när jag ska ändra till fullscreen så startar datorn om sej.. Någon som känner igen vad detta kan vara för fel? MVH D

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Tja, det kan ju faktiskt bero på att win 7 är en beta version och innehåller en del buggar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Men spelena funkade innan jag bytte cpu och hade win7 då också..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Du kanske har installerat andra drivrutiner den här gången?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

hur då menar du med drivrutiner? till grafikkortet har jag testat 2 olika catalyst 9.2 och catalyst 8.12.. fan blir lack här...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen de inte är cpun eller om de har blivit nått fel med grafikortet

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Just att det fungerade tidigare men att du nu har installerat om Windows och då fungerar det inte.
Jag tycker bara att det verkar troligare att problemet beror på att du installerat olika drivrutiner de två gångerna än att det har med din nya CPU att göra.

Vilka drivrutiner? Vilka som helst i princip.
Grafik, ljud, directx, m.m. är väl det som oftast brukar strula i spel.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Huumm okej.. joo jag instämmer i vad du säger..Jag kanske ska gå tillbaka till vista o kolla så allt funkar där.. Men nu väl när du sa de där med drivrutiner så kom jag på att jag valde ett annat alternativ när jag installera win7 tror den hette nått med Custum only importen files för windows 7, de är de andra alternativet istället för första.... Kan mycket väl vara de kanske?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!