Hej.
Min förra mobil Sony Ericsson K530i började krångla efter 6 månader, kontaktdonet till att ladda telefonen ville inte riktig få någon kontakt. Så jag lämnade in den och samtidigt köpte jag en ny Sony Ericsson G502 för att jag tänkte att frugan skulle få den gamla K530i när den är lagad.
Kommer hem, laddar telefonen under natten och tar med den på morgonen. Kopplar in Peltor Blåtand hörselskydden och upptäcker redan problem med anslutningen. Tappar kontakt säkert 12 ggr varje dag. Vid varje samtal väntar beep så börjar telefonen ge ifrån sig ett brusande klickande, även om man trycker upptaget så fortsätter klickandet så länge samtalet pågår. Och nej, det är inget fel på mina hörselskydd. Telefonen är även väldigt seg i menyerna.
Tar tillbaka telefonen till butiken och förklarar som det är, en åtgärd tar 40 min och kl är 1640 och dom stänger 1700. Så jag lämnar in telefonen och återkommer samma tid nästa dag. Drar igång telefonen och upptäcker att alla problem kvarstår.
Så nu sitter jag här med en avancerad M600i reservtelefon som är så högteknologiskt att även NASA skulle höja ögonbrynen. Den är även väldigt krånglig för att änns ringa ett samtal med. Men i det tekniska hela funkar den utan brister.
Så vad ska man begära om man lämnar in en telefon som det är fel på som har varit i mina ägor i ungefär 17 timmar och den ska in på service i ungefär 2-3 veckor. Ska jag slå näven i bordet och säga ge mig en ny mobil som fungerar den här gången, för att jag har inte tid med att vänta på en mobil som passar mig och mitt yrke i 2-3 veckor?
Tacksam för svar Mvh Andreas