nån som har ett tips på hur man strider mot dustin?
Tog kontakt med dustin i slutet på januari. dustin hade min dator hos sej den andra februari, datorn jag lämnade in var en HP 17tum dv9xxx serie.
efter ca 3 veckor erbjuder dom mig en ny compaq cq-70 som har intel grafik och ej fjärr. anledningen att jag köpte hpn från första början var ju att ha den som mediadator. vilket den fungerade alldeles utmärkt till. körde även lite spel på den.
Så mailade tillbaka till dustin och menade på att enklaste hp dv7 12xx går bra att ta istället. då det är det som är likvardigt. lite lik min gamla.
men då bestämmer dom sig att den skall lagas istället.
pratat med konsumentvägledaren i stan. dom menade på att
dom har 2-3veckor på sej att laga apparaten. det räknas som skälig tid.
annars får dom köpa tillbaka eller ersätta med annan modell.
priset har jag inte diskuterat med dustin, när det gällde en ersättare utan
det var ju just funktionen.
Nu står man här och dustin menar på att över en månad är fortfarande skälig tid.
har en kompis som jobbar på en hemelektronikkedja. och han menar att 3veckor är skälig tid. vid extrema fall kan man få vänta 5veckor. men det utgår kompensation efter 3e veckan.
Den jag pratade sist med idag. var riktigt otrevlig. och menade på att någon gång under denna vecka kunde man få någe svar på när den kunde vara klar.
tycker det är märkligt om dustin skulle skilja sej från en stor hemelektronikkedja + konsumentvägledaren.
Någon som har ett tips på hur jag går vidare?!