Möjlig blåsning på blocket

Permalänk
Medlem

Möjlig blåsning på blocket

Ringde en kille som hade lagt ut en Sony Ericsson x1 på blocket för 2300kr. Ligger fortfarande ute nu. Priset kändes lite lågt i och med att den var helt ny och jag hittade inget namn på mobilnumret. Killen som svarade var trevlig och hade ett annat namn än det i annonsen. Han sa att det andra var hans mellannamn. Jag fick personkonto att föra över pengar till och han skulle skicka den samma dag. Han sa att han flyttat från stockholm för länge sedan och att han inte kände till orten i stockholm där jag bor.

Idag ringde jag han igen, jag ville ha hans adress eftersom jag inte hitta han på hitta och då fick jag en adress i stockholm? Han påstår nu att han precis flyttat och att han aldrig sagt att han flyttade för länge sedan.

Han har även olika hemliga telefonnr men han påstår att han bara har en mobil.

Jag sa att jag bangade ur i telefonen då var han sne och vile att jag skulle sätta in halva summan tills jag fått den. Men jag bangade ur ändå.

Är lite nojjig nu.. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

föe det första... håll dej borta från X1'an. det är en riktig jävla skit telefon hehe känner killen som fick rycka in i sista stund innan lanseringen för att försöka fixa telefonh******t.

Angående den där annonsen så skulle jag nog inte köpa den av honom iaf Men som sagt lägg ner dina tankar på den där 'underbara' X1'an. Min polare som jobbar på Sony Ericsson anser att det är en av de sämsta lurarna som existerar idag. hehe och det kommer från en Sony Ericsson anställd.. det säger en del

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

vafan e du nojig för om du inte betalt nåt??

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

hehe jag vet men jag är Sony Ericsson frällst! Kunde inte motstå till det priset Hade förmodligen haft den som prydnad!

Permalänk
Medlem

hehe asså... e väl fasen inte värt att betala de priset för skräp? du kan väl inte mena allvar med att du tänker betala det priset för något som hamnar på en hylla som prydnad? hahaha gees snacka om å va SE frälst hahaha

nåja, lycka till me din X1 upplevelse höhö

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
vafan e du nojig för om du inte betalt nåt??

han kanske jagar upp mig!

Permalänk
Medlem

Det låter som någon jag inte skulle köpa en mobiltelefon utav med förskottsbetalning.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erixzzon
han kanske jagar upp mig!

Inte helt omöjligt att han gör det. Jag har läst om ganska många som inte har köpt saker på blocket som har jagats upp av säljaren och sedan åkt på stryk under mystiska omständigheter.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Har en x1 och är supernöjd.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Re: Möjlig blåsning på blocket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erixzzon
Ringde en kille som hade lagt ut en Sony Ericsson x1 på blocket för 2300kr. Ligger fortfarande ute nu. Priset kändes lite lågt i och med att den var helt ny och jag hittade inget namn på mobilnumret. Killen som svarade var trevlig och hade ett annat namn än det i annonsen. Han sa att det andra var hans mellannamn. Jag fick personkonto att föra över pengar till och han skulle skicka den samma dag. Han sa att han flyttat från stockholm för länge sedan och att han inte kände till orten i stockholm där jag bor.

Idag ringde jag han igen, jag ville ha hans adress eftersom jag inte hitta han på hitta och då fick jag en adress i stockholm? Han påstår nu att han precis flyttat och att han aldrig sagt att han flyttade för länge sedan.

Han har även olika hemliga telefonnr men han påstår att han bara har en mobil.

Jag sa att jag bangade ur i telefonen då var han sne och vile att jag skulle sätta in halva summan tills jag fått den. Men jag bangade ur ändå.

Är lite nojjig nu.. Vad tror ni?

Att du aldrig skulle sett röken av någon telefon om du köpt den.
2300:- för en telefon som kostar 6000:- ny.
Om nåt låter för bra för att vara sant........

Det föds en idiot varje dag, var glad att du inte var en av dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
föe det första... håll dej borta från X1'an. det är en riktig jävla skit telefon hehe känner killen som fick rycka in i sista stund innan lanseringen för att försöka fixa telefonh******t.

Angående den där annonsen så skulle jag nog inte köpa den av honom iaf Men som sagt lägg ner dina tankar på den där 'underbara' X1'an. Min polare som jobbar på Sony Ericsson anser att det är en av de sämsta lurarna som existerar idag. hehe och det kommer från en Sony Ericsson anställd.. det säger en del

Särskilt eftersom X1 tillverkas av HTC..

Att X1 tillverkas av HTC (det enda SE har med telefonen att göra är "skalet" över Windows mobile) har resulterat i den första dugliga SE-telefonen på väldigt länge.

Köp du en X1, det är en trevlig lur. Jag skulle dock verkligen inte köpt den av honom. Halva summan räcker för att han skall gå med vinst på sin scam.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Klockren bluff. Han bor i Sthlm men vägrar att träffas utan vill ha pengar på kontot? Visst.

Permalänk
Medlem

Inte möjlig bluff, snarare bluff till 99.99 %, skulle inte köpa nån mobil av privatperson via blocket alls faktisk, hur bra det än verkar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag köper aldrig av någon som inte skriver ut Hela sitt namn, lämnar korrekta (inte "hemliga") telefonnummer, och har en giltig adress som går att hitta på diverse sökmotorer. Det är väl 3 enkla grundreglar för att hitta en pålitlig säljare. Sedan ska man såklart ringa och prata med säljaren - kanske till och med be om personnummer om man är extra ängslig. Så du gjorde helt rätt som inte köpte.

//

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blygarn
Jag köper aldrig av någon som inte skriver ut Hela sitt namn, lämnar korrekta (inte "hemliga") telefonnummer, och har en giltig adress som går att hitta på diverse sökmotorer. Det är väl 3 enkla grundreglar för att hitta en pålitlig säljare. Sedan ska man såklart ringa och prata med säljaren - kanske till och med be om personnummer om man är extra ängslig. Så du gjorde helt rätt som inte köpte.

//

Samma här, med undantag för hemligt telefonnummer, vem har inte det idag, inte många, alla mina nummer är hemliga tex men så slipper jag telefonsäljare också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem

Bluff och båg.

Seriöst alla medlemmar och besökare, detta gäller i allt: använd sunt förnuft.

Genomför köpet på plats eller använd någon form utav betalgaranti typ internetgirot.se. Om ni är osäkra, avstå. Better safe, than sorry.

Permalänk
Avstängd

Bluff känner igen tugget jävla nisse asså...

Anmäl snubben till blocket abuse.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Inte helt omöjligt att han gör det. Jag har läst om ganska många som inte har köpt saker på blocket som har jagats upp av säljaren och sedan åkt på stryk under mystiska omständigheter.

eh ofta:P

Permalänk
Medlem

Tyckte du gjorde alldeles rätt som drog öronen åt dig. Betala aldrig i förskott. Speciellt inte när det verkar så skumt som det där ändå gjorde.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.