iMac-inspirerat Windows skrivbord?

Permalänk

iMac-inspirerat Windows skrivbord?

Tänkte bara höra med er om det finns gadgets så att man kan fixa följande som iMac har.

Nere i mitten, med ikonerna på följande sätt och sedan om man drar musen över ikonerna blir de större. Antar att ni som har haft Mac vet vad jag menar, går det att fixa?

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk
Medlem

Rocketdock ska du ha! www.rocketdock.com

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Stardock finns ju också, även Objectdock är ett alternativ. Jag föredrar själv, det som olafett redan nämnt, Rocketdock!

Permalänk
Medlem

SÖK PÅ YOUTUBE ELLER GOOGLE FFS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
SÖK PÅ YOUTUBE ELLER GOOGLE FFS

Ledsen men jag är paranoid, finns alltid "iMac desktop DOWNLOAD NOW!!!" och sen visar det sig vara något helt annat... om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk

Tusen tack för länken btw!

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
SÖK PÅ YOUTUBE ELLER GOOGLE FFS

OT: Det här börjar gå lite för långt imo. Ska man söka upp exempelvis fakta eller liknande så är ju Google utmärkt, men om man istället vill veta vilket program som är bäst så är det inte alltid så lätt att Googla fram det. Google ger ofta ett svar, men om man vill ha ett bra svar så är det ofta bättre att fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
SÖK PÅ YOUTUBE ELLER GOOGLE FFS

SÖK PÅ "DISABLE CAPS LOCK" FFS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
SÖK PÅ YOUTUBE ELLER GOOGLE FFS

suck

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem

Objectdock och Rocketdock för ikonerna, patcha Uxtheme.dll för att ändra tema.

Permalänk

Oki

Men alltså det går tydligen inte o bli av med papperskorgen...? Har Rocketdock och så... en ensam papperskorg, finns det inte något sätt o bli av med det?

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insatiable
Oki

Men alltså det går tydligen inte o bli av med papperskorgen...? Har Rocketdock och så... en ensam papperskorg, finns det inte något sätt o bli av med det?

Har du Vista ska det bara vara att radera den.
Har du XP eller motsvarande OS kan du kika på TweakUI..

Sök här på forumet så hittar du med all säkerhet mer info om det.

Permalänk
Medlem

http://video.aol.com/video-detail/turn-windows-into-mac-with-...

Nu verkar han inte ha läst att flyakite bara fungerar bara på XP 32 bit och inte vista.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Om du inte vill ha några skrivbordsikoner överhuvudtaget så högerklicka och klicka på "View>Show Desktop Ikons" om du har Svenskt windows lär det väll heta något i stil med "Visa>Visa Skrivbordsikoner" för tema patcha uxtheme.dll som sagt innan ( http://www.withinwindows.com/ ) och ladda ner msstyles från typ customize.org eller deviantart.com. För docken(den stora där nere) så rekommenderar jag rocketdock men det är ingen jättestor skillnad mellan de olika dockarna.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

haha! thanks! funkar galant!

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
SÖK PÅ YOUTUBE ELLER GOOGLE FFS

Finns nog ingen kommentar jag är så trött på som "googla".
Skriver man i forum, speciellt i stil med detta forum där många söker hjälp så är det väl just för att man vill ha hjälp ifrån någon person som är kunnig.
Jävla tramssvar...

Permalänk
Medlem

Varför inte skaffa originalet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Varför inte skaffa originalet

Freeware eller en dator för 13k+?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

http://www.crystalxp.net/bricopack/

.. Innehåller alla Rocketdock/fönsterskuggor & annat trevligt.
Hur mycket ögongodis man önskar är valbart under installationen. Inga patchar eller annat krävs i förväg.
Jag använder själv "Vista Inspirat" & har gjort så sista åren men alla har ju sin favorit. "Crystal Clear" ser mest "OSX" ut i mitt öga.
Ivfsh så fungerar de här packen perfekt - rekommenderas varmt.