Permalänk
Medlem

How I Met Your Mother

Någon som sett denna serie?

Har sett alla avsnitt och det är verkligen den bästa komediserien som finns ute just nu och om möjligt någonsin.

Skådespelarna passar verkligen sjukt bra ihop och det är alltid lika kul att se när de övriga skådisarna som inte är med i just den dialogen, skrattar åt skämten i bakgrunden. Den känns så sjukt naturlig!

Sen är ju Neil Patrick Harris sjukt bra!

Permalänk
Medlem

Humorn i sig tycker jag väl är så där. Den får knappt godkänt... Men visst, kan vara "mysig" att kolla på ibland. Tycker serien är något överskattad faktiskt (eller så inbillar jag mig, men har läst mycket positivt om den överallt...)

Mina personliga åsikter om karaktärerna då:
Ted tycker i så fall jag är den som är rätt kul till och från.
Marshall är en fjolla.
Barney är lite överdriven och dryg. Poängen är väl att han ska vara det också, men njaa har dessvärre lite svårt för honom. Men ibland lyckas han med vara rolig.
Tjejerna.. hmm ingen riktig åsikt. De är inte utmärkande på något vis i alla fall.

Betyg: 2,5-3 / 5

Edit: Småjusteringar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Barney är bäst. Bästa rollfiguren som finns i någon serie. Serien i helhet är grym.

5/5

Permalänk
Medlem

Barney gör hela serien!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Korsordsguru

Barney är självklart en av favoriterna bland alla karaktärer i pågående tv-serier.

Utan honom skulle det inte bli så jättemycket av serien. Lily och Marshall och deras härliga relation lyfter dock upp ganska mycket också, både karaktärerna och skådespelarna bakom.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är en rätt schysst serie faktiskt.. Gillar alla karaktärer riktigt bra utom Robin.. hon är bara ok

Permalänk
Medlem

Brukar ju alltid vara någon karaktär som håller ihop serien, och gör den till vad den är. Ari Gold i Entourage är ett annat exempel.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Ruggigt bra serie!

Barney är helt underbar och bästa avsnittet är nog Slap-holiday eller vad det heter

Om ni gillar serien. Köp / låna ljudboken "The Bro Code" som är alla regler i Bro Code som blir uppläst av Barney själv! Underbart rolig!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Barney är the most awesome man alive, utan tvekan. Har faktiskt The Bro Code köpt, i bokform då.
Annars är Marshall riktigt skön också.

Permalänk
Medlem

extremt bra serie 10/10

å Barney är kung!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Robin är ju snygg. Håller med om att det är den bästa com-serien just nu!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Väldigt bra tv-serie. Senaste avsnittet var verkligen guld.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noodles^
Barney är the most awesome man alive, utan tvekan. Har faktiskt The Bro Code köpt, i bokform då.
Annars är Marshall riktigt skön också.

+1

Jag har också köpt boken :=)

Permalänk
Medlem

Det som gör Barney lite extra kul är att Neil Patrick Harris är gay.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det som gör Barney lite extra kul är att Neil Patrick Harris är gay.

Hur påverkar det rollkaraktären?

Permalänk
Medlem

Det är ju rätt kul att ha i åtanke. Inget som påverkar rollkaraktären.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Hur påverkar det rollkaraktären?

Fattade du inte att han menade att det var lite skoj att karaktären är hans raka motsats?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Fattade du inte att han menade att det var lite skoj att karaktären är hans raka motsats?

Ja fast NPHs läggning påverkar ju inte hur kul rollfiguren Barney är. Tycker iaf inte det skiner genom i rollen.

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja fast NPHs läggning påverkar ju inte hur kul rollfiguren Barney är. Tycker iaf inte det skiner genom i rollen.

Nej det gör det inte. Det som är det roliga som sagt. Offscreen är han inte bara inte lik sin karaktär, han är den absoluta motsatsen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju vara precis som Barney om man är homosexuell.
Bara att man lurar och knullar killar istället.

Men det är knappast vad jag skulle kalla att vara en absolut motsats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Man kan ju vara precis som Barney om man är homosexuell.
Bara att man lurar och knullar killar istället.

Men det är knappast vad jag skulle kalla att vara en absolut motsats.

Typ som Barneys brorsa?

Permalänk
Medlem

E det inte det som är hela poängen med skådespeleri, att man spelar en karaktär som inte är en själv?

Små mysig serie, Barney e ju jättekul emellanåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Typ som Barneys brorsa?

Det hade jag glömt, men ja, typ.

Permalänk
Medlem

otroligt bra serie:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Ruggigt bra serie!

Barney är helt underbar och bästa avsnittet är nog Slap-holiday eller vad det heter

Om ni gillar serien. Köp / låna ljudboken "The Bro Code" som är alla regler i Bro Code som blir uppläst av Barney själv! Underbart rolig!

Slapsgiving

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

asbra serie! synd bara att s05 har tappat stinget lite, Barney är lite för konstigt på något sätt. För på, på något sätt... Och dom börjar se gamla ut.

EDIT: plus att dom börjar se tjocka ut

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Rätt så kul* är den, även om Ted är lite jobbig ibland.

(*Inte som ex Peep Show, men HIMYM är ju amerikansk)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Grymt bra serie!

Favoritavsnittet är S05E04, The Sexless Innkeeper, när Marshall gör fotomontage och han vaktar en katt som hoppar ut genom ett fönster och dör! Så sjunger han "Cat funeral! Cat funeral!"! Hahahahahah! Kul var det!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Ingen höjdare direkt funkar om det inte går nått bra på tv,kollar hellre på nått djur program.

men å andra sidan så gillar jag knappt några såna serier överhuvudtaget.

2/5

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Barney är bäst. Det överdrivna är ju det roliga.

http://roflrazzi.files.wordpress.com/2009/11/celebrity-pictur...

Robin är snygg men annars ganska tråkig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W