Permalänk
Medlem

Är Cod 3 - Cod 2 ?

Hej, jag undrar om det är så att call of duty 3 som bara finns till konsoll är det gammla cod 2 fast med förfinad grafik! Jag har hört för jätte jätte länge sen att det skulle vara något sånt, men eftersom minnet är bra men kort så kommer jag inte ihåg hur det var... är det någon som vet hur det ligger till?

Permalänk
Medlem

Kort svar: Nej.

Långt svar: Nej, det är två helt olika spel, gjorda av olika utvecklare och med helt olika story.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd

Vad jag vet är det samma grafikmotor i cod 2 och cod 4 fast kraftigt uppdaterad i det senare.
Jag vet inte säkert men skulle inte förvåna mig ifall alla cod spel är samma grafikmotor fast olika variationer.
Det finns två utvecklare, Infinity Ward och Treyarch.
Infinity Ward är dom som gör någon utveckling i spelen, Treyarch gör bara "förfinad grafik" (eller dom försöker) och ny story på sina spel (cod3/cod5).

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Vad jag vet är det samma grafikmotor i cod 2 och cod 4 fast kraftigt uppdaterad i det senare.
Jag vet inte säkert men skulle inte förvåna mig ifall alla cod spel är samma grafikmotor fast olika variationer.
Det finns två utvecklare, Infinity Ward och Treyarch.
Infinity Ward är dom som gör någon utveckling i spelen, Treyarch gör bara "förfinad grafik" (eller dom försöker) och ny story på sina spel (cod3/cod5).

Treyarch gör iaf ett bra jobb, CoD5 Betan var grymt najs, och jag har testat Nazi Zombies-läget, som oxå är grymt kul. Väntar bara på att jag ska köpa CoD5 så att man kan börja lira mer

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

kan rekomendera nazi zombies det är riktigt kul på lan, mitt rekord är level 34 med 2 st spelare inclusive mig själv

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900