Permalänk

Vad heter det

Vad heter det när man lär sig lättare av att pilla och ha sig istället för att läsa manualen till tex en tv?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

"Man".

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

haha just ja, letar efter ett annat ord

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Autodidaktik
Det är jag!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Autodidaktik
Det är jag!

Fast det är väl inte riktigt samma sak? Att lära sig bäst genom att hantera saker praktiskt och att vara självlärd är ju olika saker. Du kan ju vara autodidakt även om du läser manualen.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Fast det är väl inte riktigt samma sak? Att lära sig bäst genom att hantera saker praktiskt och att vara självlärd är ju olika saker. Du kan ju vara autodidakt även om du läser manualen.

I och försig, men jag ser manualen som en lärare i detta fallet.
Ska söka efter rätt ord nu.

Edit: Kanske är det självlärd som TS söker?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Glömsk

trial and error?

Ordet "lättare" i TS beskrivning passar inte riktigt, men närmsta jag kan komma på.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

!RTFM

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Halogen och matti4s wins!

För övrigt så brukar man säga att man "är mer praktisk av sig" eller "lär sig genom att pilla" eller liknande. Eller "trial and error" som Psionicist sade.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

heurmenetisk kanske man kan säga?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Jag brukar sammanfatta det hela med "If all else fails, read the manual"

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

praktiskt lagd

Permalänk

Om det handlar om en manualen till en tv så är benämningen: Inte en komplett idiot.

För en partikelaccelerator hade jag hetsat med RTFM men en tv....

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Koncentrationssvårigheter?

Edit: Nevermind, läste första posten slarvigt.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
trial and error?

Ordet "lättare" i TS beskrivning passar inte riktigt, men närmsta jag kan komma på.

Hehe, appropå att ordet lättare inte riktigt passar in. Det står att han "lär sig lättare". Det måste vara den nya bantingskuren. "Studera dig smal!"

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Hehe, appropå att ordet lättare inte riktigt passar in. Det står att han "lär sig lättare". Det måste vara den nya bantingskuren. "Studera dig smal!"

BUUUU va dålig!