Permalänk
Medlem

Borde alla få skapa familj?

En som jag känner till, absolut inga av mina vänner, men en idiot som jag känner gifte sig och fick barn för ett tag sen. Det har nu blivit känt att han slagit barnet (ett spädbarn, max 1 år) och tvingat sin hustru till att få bära slöja, och slagit henne med.

Finns massor med exempel av idiotiska föräldrar som slår, mördar, och är allmänt våldsamma mot sina barn. Finns folk som mördat sina spädbarn, rensat dom på deras inälvor för att smuggla heroin i dom. Finns hur många exempel som helst.

Hursomhelst, rent instinktivt tyckte jag att han inte borde få ha barn. Han borde inte få vara pappa, enbart för barnets skull men efter närmre eftertanke tänkte jag, 'vem är jag som bestämmer om han borde få ha barn eller ej' osv osv.

För att få adoptera går man ju genom en långvarig process för att se om man är mogen och kapabel nog att få barn, tycker ni att det vore lämpligt att införa även om man vill ha ett eget barn, biologiskt?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har funderat en hel del på just det här, och jag måste hålla med i det att det helt klart finns väldigt många som är långt ifrån lämpliga att skaffa och uppfostra barn.

Men! Däremot ser jag problemet med att lägga restriktioner på barnskaffande. Det blir inte bra, hur man än skulle göra tror jag. Nån måste bestämma vem som ska få, och vem som inte ska få rätt att skaffa barn.

Var ska man dra gränserna? Är det ok om föräldrarna är religiösa? Hur religiösa? Är det ok om dom inte är det? Är det ok om dom har historia av mentala sjukdomar? Depression?

Visst, man kan lägga ribban relativt lågt, men jag tror inte det funkar heller. Ska folk som har historia av våldsbrott inte få skaffa barn då? Även om dom "skärpt till sig" så att säga. Folk som dricker mycket?

Nej, tror det är näst intill omöjligt att komma fram till en nivå som skulle vara godtagbar, och det skulle bli alldeles för mycket storebror över det hel. Även om tanken i grunden självklart är väldigt bra.

Visa signatur

Bleak

Permalänk

Självklart bör man införa någon sorts kontroll på folk som ska skaffa barn. Man skulle kunna inkludera en massa andra saker i den här frågan och sen skaffa ett gemensamt körkort som man var tvungen att ta för att åtnjuta samhällets privilegier. Motargument är ju alltid att "vem är jag att bestämma nått sånt", enkelt, det handlar i grund och botten om skattepengar som flyger åt helvete, något jag inte är intresserad av.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Hur ska man upprätthålla hela systemet förresten? Tvångsabort på dom som blir gravida ändå? Sterilisering när man bestämt att nån inte är lämplig?

Nej, som sagt tror jag inte det skulle funka, även om det säkert skulle vara bättre för ungarna..

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Hur ska man upprätthålla hela systemet förresten? Tvångsabort på dom som blir gravida ändå? Sterilisering när man bestämt att nån inte är lämplig?

Nej, som sagt tror jag inte det skulle funka, även om det säkert skulle vara bättre för ungarna..

http://en.wikipedia.org/wiki/Perfect_solution_fallacy

Att 0 barn föds till dåliga föräldrar är inte samma sak som att man kan försöka minska antalet. Sätt att göra det är t.ex att införa böter eller krav i efterhand att gå kurser samt striktare uppföljning för att bedöma om allt går rätt till. Extremåtgärden vore väl att bli tvingad att lämna ifrån sig barnet till adoption.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

Felet ligger i straffskalorna. Om någon misshandlar ett spädbarn och det och det rättsligt går att bevisa, så bör personen få ett sådant straff(frihetsberövande) så att den inte kan skaffa fler barn de närmsta 20åren. Varvid problemet med nytt barn under tiden inte kan uppstå. Om det ej går att bevisa att någon har misshandlat, ja då går det ju inte heller göra något åt problemet.
Sedan kan folk redan idag bli av med vårdnaden, fast det fungerar lite si och så.
*edit*
Sedan finns det gott om olämpliga föräldrar av diverse orsaker, men man får låta dem få sin chans efter att de har fått sitt straff.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Frågan är också om alla raser är lämpade att skaffa barn med varandra. Jag tycker man borde studera lite mera rasbiologi för att få fram den ultimata blandningen anpassat efter statens behov. Tänk vilka grymma ingenjörer man skulle kunna fixa fram om man jobbade lite på det. Eller fysiskt starka personer till kroppsarbete och sådant.

Detta skulle också avhjälpa växthuseffekten då vi kan ha undermänniskor som arbetar istället för maskiner. Man fixar en ras som är lite dummare men starka och har god arbetsmoral.

Hitler hade ju idéer om sådant men det känns ändå som det inte är en så dum idé.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Frågan är också om alla raser är lämpade att skaffa barn med varandra. Jag tycker man borde studera lite mera rasbiologi för att få fram den ultimata blandningen anpassat efter statens behov. Tänk vilka grymma ingenjörer man skulle kunna fixa fram om man jobbade lite på det. Eller fysiskt starka personer till kroppsarbete och sådant.

Detta skulle också avhjälpa växthuseffekten då vi kan ha undermänniskor som arbetar istället för maskiner. Man fixar en ras som är lite dummare men starka och har god arbetsmoral.

Hitler hade ju idéer om sådant men det känns ändå som det inte är en så dum idé.

Om tråden hade handlat om folk som i filmen idiocrazy och hur man skulle undvika det, så hade jag förstått din poäng med att blanda in rasbiologi. Trailer: http://video.google.com/videoplay?docid=1597642154209383351

Men nu handlar det om att tänka på barnens bästa och föräldrar som har misshandlat/övergripet eller liknande är inte lämpliga föräldrar. Alltså något som de själva har valt att göra, inget som de födes med.
På samma sätt som man idag ställer krav på djurägare och tar djuren ifrån personer som plågar dem samt ger dem djurförbud. Nu är barnförbud inte lika praktisk lätt att ge, men samhället bör ha rätt att kränka visas personers integritet rejält, om det finns större saker (t.ex. blåmärken) som tyder på att småbarn kan ta illa.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Svår fråga.
Jag tror inte att det finns någonting att hämta i att reglera vilka som får/inte får skaffa barn. Alla borde få starta en familj. Om man sen inte sköter detta så tycker jag däremot att det borde kunna finnas regler.

Slår man sitt barn eller liknande så bör man bli fråntagen ansvaret för det och dessutom utöver de vanliga straffen (som borde göras hårdare) förbjudas att skaffa fler barn tills dess att det finns anledning att tro att man bättrat sig. Vad sen straffet för att bryta detta förbud sen skall vara kan man ju diskutera i evigheter, men jag skulle säga en nötknäckande hård spark i klockspelet borde vara rätt avskräckande, om än rätt barbariskt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Svår fråga.
Jag tror inte att det finns någonting att hämta i att reglera vilka som får/inte får skaffa barn. Alla borde få starta en familj. Om man sen inte sköter detta så tycker jag däremot att det borde kunna finnas regler.

Slår man sitt barn eller liknande så bör man bli fråntagen ansvaret för det och dessutom utöver de vanliga straffen (som borde göras hårdare) förbjudas att skaffa fler barn tills dess att det finns anledning att tro att man bättrat sig. Vad sen straffet för att bryta detta förbud sen skall vara kan man ju diskutera i evigheter, men jag skulle säga en nötknäckande hård spark i klockspelet borde vara rätt avskräckande, om än rätt barbariskt.

Och det finns regler också, Socialen är skydliga enligt lag att agera.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Här är jag lite "extrem" på vissa sätt, men ändå kluven.

jag tycker helt enkelt inte folk med jobbiga/svåra sjukdommar som kan ärvas, borde få producera barn.
men är inte för förbud heller, skulle båda va svårt att upprätthålla och är ganska sjukt.
kanske helt enkelt en kampanj om att dessa inte borde skaffa barn vore nått.
särsligt när det finns så fruktansvärt mycke barn där ute redan, tycker det är fruktansvärt själviskt att skaffa eget barn då som desutom säkerligen kommer att lida av nån sjukdom.
notera att detta även gäller mig, jag kommer inte att skaffa eget barn eftersom jag har sjukdommar som kna gå i arv och jag vill inte att min unge ska genomlida sånt.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Re: Borde alla få skapa familj?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Finns folk som mördat sina spädbarn, rensat dom på deras inälvor för att smuggla heroin i dom.

Detta är tack och lov inte sant.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Om tråden hade handlat om folk som i filmen idiocrazy och hur man skulle undvika det, så hade jag förstått din poäng med att blanda in rasbiologi. Trailer: http://video.google.com/videoplay?docid=1597642154209383351

Men nu handlar det om att tänka på barnens bästa och föräldrar som har misshandlat/övergripet eller liknande är inte lämpliga föräldrar. Alltså något som de själva har valt att göra, inget som de födes med.
På samma sätt som man idag ställer krav på djurägare och tar djuren ifrån personer som plågar dem samt ger dem djurförbud. Nu är barnförbud inte lika praktisk lätt att ge, men samhället bör ha rätt att kränka visas personers integritet rejält, om det finns större saker (t.ex. blåmärken) som tyder på att småbarn kan ta illa.

Tyckte det var ett ganska lyckat sidospår.

Om vi då ska gå mera på huvudspåret i tråden så kan tycka att det blir ett problem om staten ska styra sådana beslut som vilka som har laglig rätt att fortplanta sig.

Sedan ska det såklart finnas ett rättssystem som säkerställer individers säkerhet. Sedan tror jag inte att det är så vanligt att barn far illa i svenska hem. man kanske ska dra problemet som TS beskriver till den ökande mångkultern i samhället i stället. Det känns ju som vissa som behagar att bosätta sig här inte delar samma värderingar som 'vi' som ser som kutym. Barnaga är ju ett sådant exempel kvinnomisshandel och våldtäkt inom familjen några andra.

Permalänk

Att föröka sig är en rättighet vi föds med, det finns ingen som har rätt att ta den ifrån oss. Att införa restriktioner på vem som får skaffa barn skulle INTE vara förenligt med ett fritt och demokratiskt samhälle. Att barn föds till olämpliga föräldrar kommer alltid ske och det finns inget sätt att stoppa det. Det samhället kan göra är att ha bra sociala myndigheter som kan gripa in om det visar sig att barnet far illa.

Permalänk
Medlem

Har vi inte lag på att man inte får slå människor hur som helst?
Förstår inte problematiken.

Kan vi inte införa körkort för bil när vi ändå är i farten?

Är man verkligen en dålig förälder när man slår sina närmaste?

Vad säger wikipedia om detta?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Sterilisera av dem bara:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Precis som du säger själv, "vem är du att döma....", Även om jag tycker det är totalt meningslöst och onödigt att slå ett barn speciellt ett som inte förstår någtot 1år?

Annat vore om föräldern slog/tillrättavisa tex en 6-7 åring som vägrar lyda en,
Alla föräldrar har ju sitt sätt att uppfostra sina barn, Så vem har rätten att "sätta" regler hur man ska uppfostra sina barn.

Det värsta man vet ändå är föräldrar som inte kan kontrollera sina barn. Eller föräldrar som låter barnen göra vad fan de vill så att de växer upp bortskämda.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Och det finns regler också, Socialen är skydliga enligt lag att agera.

Ok, jag kanske borde omformulera mig. Fungerande regler.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ok, jag kanske borde omformulera mig. Fungerande regler.

Typ fysiklagar?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Alla borde väl få lov att skaffa barn, men alla föräldrar skulle också tvingas att ta ansvar för sina barn och deras gärningar.

Permalänk
Avstängd

Långt ifrån alla som blir gravida blir det med målet att starta en familj.
Vissa har helt enkelt inte tillräckligt stor kontroll över sitt liv för att hålla koll på preventivmedel och liknande. Ett exempel vore tunga missbrukare.

Det finns många sätt man skulle kunna få detta att fungera relativt humant, som att operera in P-stavar, spiraler och liknande eller för män separera sädesledarna.
Alla dessa sätt går att ångra om individen skulle hamna på fötterna igen och då bli lämplig förälder.

Det skulle ju ändå bara sluta i en jävla massa missöden om de råkade få barn.
Visst kan man argumentera för att barnet går att adoptera bort, men hur kvinnan behandlar sin kropp under graviditetsperioden kan ju ha livslång negativ påverkan på ungen.

Även gravt mentalt handikappade tycker jag är opassande som föräldrar.

Om det nu finns fall där två föräldrar båda bär på ett recessivt anlag för en oerhört jobbig sjukdom och medvetet vägrar screening av det tidiga embryot så tycker jag nästan att vi ska kunna gå in och göra detta åt dem.
Att i onödan bringa sådant förfärligt lidande till ett barn tycker jag inte är etiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Här är jag lite "extrem" på vissa sätt, men ändå kluven.

jag tycker helt enkelt inte folk med jobbiga/svåra sjukdommar som kan ärvas, borde få producera barn.
men är inte för förbud heller, skulle båda va svårt att upprätthålla och är ganska sjukt.
kanske helt enkelt en kampanj om att dessa inte borde skaffa barn vore nått.
särsligt när det finns så fruktansvärt mycke barn där ute redan, tycker det är fruktansvärt själviskt att skaffa eget barn då som desutom säkerligen kommer att lida av nån sjukdom.
notera att detta även gäller mig, jag kommer inte att skaffa eget barn eftersom jag har sjukdommar som kna gå i arv och jag vill inte att min unge ska genomlida sånt.

Istället för att gå på människors sjukdomar borde man gå på själva valet att föda defekta människor. Redan idag kan man screena för vissa genetiska sjukdomar, om 10 år är det ännu fler. Om 20 bör det nog inte vara omöjligt att minska mängden genetiska sjukdomar ganska så rejält.

Du kanske har en sjukdom som kan tänkas vara genetisk, så visst, du gör nog rätt i att inte vilja föda ett barn bara sådär. Men befruktar du tillräckligt många ägg så bör du förr eller senare kunna få ut ett foster som slipper just den sjukdomen.

Att förbjuda någon från att skaffa barn eftersom föräldrarna har en viss sjukdom är fel, däremot har jag inget problem med att förbjuda (samma) föräldrar från att låta fostret utvecklas till en människa om fostret kommer att utvecklas till ett barn med någon väldigt allvarlig sjukdom (med betoning på allvarlig, saker som man inte tror sig kunna bota i tid innan barnet dör).

...av samma anledning så är jag emot att helt förbjuda "olämpliga föräldrar" från att föda barn. Det är för svårt att veta vilka som är olämpliga på riktigt. Politiker hade snabbt tävlat i att förbjuda så många sexuell deviationer och kriminella som möjligt från att skaffa barn. Staten är inte kapabel att på ett bra sätt bestämma vilka som är bra föräldrar eller inte.

Så, i teorin förbjuder jag gärna, i praktiken så är jag mer tveksam. Bötfäll hellre människor som föder allvarligt sjuka barn (att föda ett barn med dödliga sjukdomar är i många fall mer allvarligt än att nyttja våld mot ett "friskt" barn).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Att förbjuda någon från att skaffa barn eftersom föräldrarna har en viss sjukdom är fel, däremot har jag inget problem med att förbjuda (samma) föräldrar från att låta fostret utvecklas till en människa om fostret kommer att utvecklas till ett barn med någon väldigt allvarlig sjukdom (med betoning på allvarlig, saker som man inte tror sig kunna bota i tid innan barnet dör).

Skrämmande hur vi kunde skriva ganska precis samma sak ganska precis samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Precis som du säger själv, "vem är du att döma....", Även om jag tycker det är totalt meningslöst och onödigt att slå ett barn speciellt ett som inte förstår någtot 1år?

Annat vore om föräldern slog/tillrättavisa tex en 6-7 åring som vägrar lyda en,
Alla föräldrar har ju sitt sätt att uppfostra sina barn, Så vem har rätten att "sätta" regler hur man ska uppfostra sina barn.

Det värsta man vet ändå är föräldrar som inte kan kontrollera sina barn. Eller föräldrar som låter barnen göra vad fan de vill så att de växer upp bortskämda.

Slå en 6-7 åring? Herregud, människa!!?? Att slå ett så litet barn är ju en av de mest avskyvärda handlingarna en person kan begå! Det enda resultatet av att slå ett barn är att barnet självt blir våldsamt. För helvete, ett så litet barn kan knappt förstå att dess handlingar har konsekvenser! Jag hoppas verkligen att ditt inlägg var ironiskt...

Och det är klart att samhället ska få begränsa hur föräldrar uppfostrar sina barn. Om inte får vi precis sånt beteende, och därmed barn som växer upp våldsamma och med psykiska men för livet. En förälder har ingen större rätt att misshandla sitt barn fysiskt eller psykiskt än en vuxen har gentemot en annan.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Istället för att gå på människors sjukdomar borde man gå på själva valet att föda defekta människor. Redan idag kan man screena för vissa genetiska sjukdomar, om 10 år är det ännu fler. Om 20 bör det nog inte vara omöjligt att minska mängden genetiska sjukdomar ganska så rejält.

Du kanske har en sjukdom som kan tänkas vara genetisk, så visst, du gör nog rätt i att inte vilja föda ett barn bara sådär. Men befruktar du tillräckligt många ägg så bör du förr eller senare kunna få ut ett foster som slipper just den sjukdomen.

Att förbjuda någon från att skaffa barn eftersom föräldrarna har en viss sjukdom är fel, däremot har jag inget problem med att förbjuda (samma) föräldrar från att låta fostret utvecklas till en människa om fostret kommer att utvecklas till ett barn med någon väldigt allvarlig sjukdom (med betoning på allvarlig, saker som man inte tror sig kunna bota i tid innan barnet dör).

...av samma anledning så är jag emot att helt förbjuda "olämpliga föräldrar" från att föda barn. Det är för svårt att veta vilka som är olämpliga på riktigt. Politiker hade snabbt tävlat i att förbjuda så många sexuell deviationer och kriminella som möjligt från att skaffa barn. Staten är inte kapabel att på ett bra sätt bestämma vilka som är bra föräldrar eller inte.

Så, i teorin förbjuder jag gärna, i praktiken så är jag mer tveksam. Bötfäll hellre människor som föder allvarligt sjuka barn (att föda ett barn med dödliga sjukdomar är i många fall mer allvarligt än att nyttja våld mot ett "friskt" barn).

ja, jag sa ju att jag absolut inte skulle vilja förbjuda. men att kanske upplysa ellr uppmuntra.
samt att jag ville ha in att det redan finns så mycke barn vi borde inte skaffa egna.

men förbjuda barn med skador ser jag inte heller som ett alternativ, gillar inte tanken av att staten ska bestämma vilka som har rätt att födas.
uppmuntran och belöning tro jag är bästa alternativet.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Re: Re: Borde alla få skapa familj?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Detta är tack och lov inte sant.

Jag kollade upp det och det verkar vara en urban myth. Gött att du har rätt... att göra nåt sådant är verkligen beyond me.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Typ fysiklagar?

Nja, mer åt hållet "Oj, ungen mår inte bra vi kanske borde göra någonting innan det går åt helvete istället för att bara städa efteråt"-regler. Men givetvis handlar det också mycket om omdöme bland de som fattar beslut gällande sådant, så man kanske borde ta bort kriteriet "Sur gammal kärring som mest av allt gillar att förstöra andras liv" från listan över vad som krävs för att jobba på socialen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Frågan är också om alla raser är lämpade att skaffa barn med varandra. Jag tycker man borde studera lite mera rasbiologi för att få fram den ultimata blandningen anpassat efter statens behov. Tänk vilka grymma ingenjörer man skulle kunna fixa fram om man jobbade lite på det. Eller fysiskt starka personer till kroppsarbete och sådant.

Detta skulle också avhjälpa växthuseffekten då vi kan ha undermänniskor som arbetar istället för maskiner. Man fixar en ras som är lite dummare men starka och har god arbetsmoral.

Hitler hade ju idéer om sådant men det känns ändå som det inte är en så dum idé.

Hade du accepterat att du inte fick göra något annat än slava för andra för att du var en såkallad undermänniska. Det är ju för fan hemskt det du skriver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Självklart bör man införa någon sorts kontroll på folk som ska skaffa barn. Man skulle kunna inkludera en massa andra saker i den här frågan och sen skaffa ett gemensamt körkort som man var tvungen att ta för att åtnjuta samhällets privilegier. Motargument är ju alltid att "vem är jag att bestämma nått sånt", enkelt, det handlar i grund och botten om skattepengar som flyger åt helvete, något jag inte är intresserad av.

Hur hade du tänkt implementera detta? Barn är en följd av att två personer har sex, och det blir nog väldigt svårt att hindra folk från att ha sex, och skaffa barn.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Hade du accepterat att du inte fick göra något annat än slava för andra för att du var en såkallad undermänniska. Det är ju för fan hemskt det du skriver.

Jag tror inte att han var seriös.
Det var nog något i stil med ett "slippery slope"-argument eller ett försök till en reductio ad absurdum.

..hoppas jag.