Sanningens ögonblick [Kanal 5] - Skulle du ställa upp?

Permalänk
Medlem

Sanningens ögonblick [Kanal 5] - Skulle du ställa upp?

Efter att ha sett flera avsnitt av programmet så måste jag säga att jag är förundrad över människorna som ställer upp i programmet. Tydligen verkar flera svensson tycka det är värt att mot en summa pengar blotta sina innersta hemligheter inför Sveriges publik.

Nåväl, skulle ni ställa upp?
Rösta sanningsenligt och utgå från att ni har några riktigt "snuskiga/pinsamma/obekväma" hemligheter som kan komma att påverka er för all framtid.

Maximal vinst är 500 000 kr.

Här kommer en länk för de som inte känner till programmet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sanningens_ögonblick

Edit: Flytta tråden ifall den blev felplacerad(?)

Edit2: Glömde lägga till maximala vinsten.

Permalänk
Medlem

Beror på hur mycket pengar jag får. Jag har aldrig sett programmet, vad är det för summa vi talar om?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Nej, jag skulle inte vara med i något program på Kanal 5 överhuvudtaget, oavsett hur mycket pengar de erbjöd mig.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Nej, jag skulle inte vara med i något program på Kanal 5 överhuvudtaget, oavsett hur mycket pengar de erbjöd mig.

Även om du fick 150 miljarder euro?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

En halvmiljon enligt: http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1129459/sanningens-og...
Står lite fakta som man skall ta med en nypa salt, men den verkar vara troligt. Att det t.ex. frågorna är ställda innan.

På frågan om jag skulle ställa upp så skulle jag först vilja ha "åtalsimmunitet" (stat/myndighet etc) för det som jag erkänner. Iaf när beloppet inte är mer än en halv miljon. (nä jag har inte gjort något större)

Om detta ovanför skulle gälla så skulle jag ändå inte gå med på det om folk hade respekterat våra lagar kring förtal. I dagsläget har jag inga hemligheter alls som inte alla som vet vem jag är känner till. Så det enda skulle vara att hänga ut sig i hela landet. Och om jag skulle göra det för en halvmiljon, nja.. Om fler hänger ut sig så javisst.
T.ex. frågan otrogenhet, nja sist jag ens höll en tjej i handen var väl runt '97 på en dans.

*edit*
Från expressenlänken ovan med frågor som de undrar hur man skulle svara:
Har du lurat Försäkringskassan?
Har du varit med i en bilkrock och smitit?

Lungt att man skulle erkänna dessa brott och ha snuten stående utanför tvstudion när man skulle gå hem. (jag har inte gjort något av dessa)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Även om du fick 150 miljarder euro?

Ja

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Se till att ljuga bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Se till att ljuga bra..

Det är nog inte många som kan ljuga för en lögndetektor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
En halvmiljon enligt: http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1129459/sanningens-og...
Står lite fakta som man skall ta med en nypa salt, men den verkar vara troligt. Att det t.ex. frågorna är ställda innan.

Men det är väl uppenbart att frågorna är ställda innan? Det är ju det som är hela upplägget. Man får frågor när man är kopplad till en lögndetektor, sen ska man svara samma som lögndetektorn visade när du fick frågorna första gången.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Det är nog inte många som kan ljuga för en lögndetektor.

Ja hur säkra är de egentligen, vad jag har hört inte vidare. Och från wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6gndetektor

Det skulle vara roligt om de på Sanningens ögonblick vid sista frågan ställer frågan, har du legat med din flickväns mamma? Och killen svarar ja, men lögndektorn säger nej. Flickvännens mamman svarar då det har han visst, jag har det t.o.m. inspelat på min mobiltelefon och kan visa upp det nu..
Av just denna anledning tror jag de på programmet är smarta och undviker just sådana hära frågor.

Nä men om någon erkänner något och så säger lögndetektorn att den inte alls har gjort det, så har ju testet gjort bort sig ganska rejält.
Nu har jag ej följt programmet så jag vet inte om detta har inträffat, jag skulle misstänka att de tolkar svaret som rätt då för att inte skämma ut sig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Lögndetektorer mäter inte om folk ljuger eller inte, det borde vara ganska uppenbart. Eller menar ni att alla går omkring med en mängd lögnpartiklar i kroppen som plötsligt ökar i antal när man ljuger?

En lögndetektor mäter stress, vilket man kan uppvisa av många olika orsaker, t.ex. av en obehaglig fråga eller en insinuation. Det är därför extremt viktigt att den som sköter en lögndetektor är duktig på det han/hon gör för att det ens ska finnas en rimlig chans att kunna läsa ut något från det.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Jag skulle inte. Har lite saker i bagaget som kanske inte är sådär helnice.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ställa upp. Jag har inte direkt något som jag skäms över eller som jag inte vill att någon annan ska veta.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

För 500.000:- ?

Nope, för lite pengar det handlar om. Kommer vi över 10 miljoner, då kan vi börja tala om saken.

Det handlar inte om att vara villig att röja ens hemligheter, det handlar om att vara villig att delta i förnedrings-TV, något som har ett jävligt högt pris för min del.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
För 500.000:- ?

Nope, för lite pengar det handlar om. Kommer vi över 10 miljoner, då kan vi börja tala om saken.

Det handlar inte om att vara villig att röja ens hemligheter, det handlar om att vara villig att delta i förnedrings-TV, något som har ett jävligt högt pris för min del.

Men om man inte har något att bli förnedrad över, då är det ju inte så farligt egentligen. Själv vet jag inte vilken fråga de skulle kunna ställa för att förnedra mig...

Sen är det en annan sak om lögndetektorn är riktigt pålitlig. T.ex. kunde man ljuga utan att man själv vet om det? Man själv säger sanningen, men man är så nervös över att man kanske har gjort något ändå men glömt bort det att nervositeten triggrar lögndetektorn...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja

Ofta, du skulle nog fan ställa upp naken i tv5 för 150 miljarder euro.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja

Haha, du borde delta i programmet!
Du kanske till och med kan lura lögndetektorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Det är nog inte många som kan ljuga för en lögndetektor.

Nej lögndetektorer är en lögn själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Ofta, du skulle nog fan ställa upp naken i tv5 för 150 miljarder euro.

Nej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Haha, du borde delta i programmet!
Du kanske till och med kan lura lögndetektorn?

Ja

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Nej lögndetektorer är en lögn själv.

ssshhh......det är ganska kännsligt det där:
http://www.dn.se/sthlm/forskare-hotas-av-atal-1.485096

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Nja. Även om så lögndetektorerna är 99% säkra så är det 1-0,99^21 ~19% risk att lögndetektorn gör fel på en eller flera frågor. I själva verket är lögndetektorer betydligt sämre. Vid 95% (orimligt högt i de flesta fall vad jag har förstått) är det 75% risk att minst en fråga är fel.

Därför känns det dessutom som rätt poänglös underhållning, när man inte alls särskilt väl kan veta om en fråga stämmer eller inte.

Kort sagt, alldeles oberoende av vilka "hemligheter" man tror sig vilja dölja så riskerar man att felaktigt bli utpekad för olika saker.

...fast om vi tänker ett steg längre så är det väl ganska självklart att allt är kontrollerat ordentligt i förväg, så det inte kan bli helt fel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att de till och med är lite tuffare i sin tolkning desto längre i programmet de kommer, det är ju rätt många som får "FALSKT" på slutet.. så slipper TV5 betala

150 miljoner Euro, "om något är för bra för att vara sant, så är det förmodligen inte det"

Jag hade nog inte trott på något som erbjöd så mycket pengar, annars hade jag nog gjort vad som helst för den summan!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

meh, jag skulle vara naken på tv gratis

Permalänk
Avstängd

Nej, finns viktigare saker än pengar här i världen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
meh, jag skulle vara naken på tv gratis

Så stor grej är det inte.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

De sista frågorna är ju till för att slå ut personen. Det är ju mest chansningar som gäller där. De ställer medvetet helt subjektiva frågor som kan variera från ena stunden till den andra och där personen de frågar inte ens behöver vara säker på "rätt" svar.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Fungerar det att göra som de gör i Oceans 13? Dvs att han trampar på ett häftstift när det frågar som namn och så, och sedan när det är dags att ljuga så slutar han stampa.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddie
Fungerar det att göra som de gör i Oceans 13? Dvs att han trampar på ett häftstift när det frågar som namn och så, och sedan när det är dags att ljuga så slutar han stampa.

Dom testade det på mythbusters, funkade inge vidare då iaf.

Permalänk
Medlem

Skulle lätt ställa upp!

"Har du tagit droger?". "JaaaaA! lololololol!".
"När rnkade du loss senast?". "I pausen".
"Hur många ovuxna har du besudlat?". "Fem. Eller räknas ofödda? Ok, sju."

Skiter i vinsten, I'm after the lulz.

Chansen att man svarar rätt(fel) är ju inte obefintlig ivf.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Så stor grej är det inte.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.