Permalänk
Avstängd

Hata rockstar

Avinstallera GTA4 igår.. Den tog dock med sig hela min .Net installation i graven.. Försökt i en timme att fixa det.. Visual Studios repair funktion fixar det inte.. Försökt att installera .net 3.5 sp1 igen.. hjälper inte.. inget hjälper.. kan varken köra .net program eller starta mina befintliga c# projekt....

Suck.. blir väll en ominstallation av Vista 64 ikväll.. Installerade ju precis skiten.. :/

Borde vara olagligt att skriva sådan skitinstaller!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Läst ifall fler haft samma problem?

Själv fick jag inte det problemet när jag avinstallerade det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Avinstallera GTA4 igår.. Den tog dock med sig hela min .Net installation i graven.. Försökt i en timme att fixa det.. Visual Studios repair funktion fixar det inte.. Försökt att installera .net 3.5 sp1 igen.. hjälper inte.. inget hjälper.. kan varken köra .net program eller starta mina befintliga c# projekt....

Suck.. blir väll en ominstallation av Vista 64 ikväll.. Installerade ju precis skiten.. :/

Borde vara olagligt att skriva sådan skitinstaller!!!

Lider med dig. Fick samma fel med .Net när jag dumpade GTA IV.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Re: Hata rockstar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Avinstallera GTA4 igår.. Den tog dock med sig hela min .Net installation i graven.. Försökt i en timme att fixa det.. Visual Studios repair funktion fixar det inte.. Försökt att installera .net 3.5 sp1 igen.. hjälper inte.. inget hjälper.. kan varken köra .net program eller starta mina befintliga c# projekt....

Suck.. blir väll en ominstallation av Vista 64 ikväll.. Installerade ju precis skiten.. :/

Borde vara olagligt att skriva sådan skitinstaller!!!

Därför känns det alltid skönt och nice att man kör med backuppartioner av os när det skiter sig och bara tar 5 minuter att backa upp och installera spel på en annan partion, typ spel partion och det bara är att rensa

Permalänk
Avstängd

Jo man borde fan göra det.. men då får man ju samma drivar etc..Jag brukar se det som ett tillfälle att uppdatera allt till senaste versionen.... Förövrig så lägger jag bara Vista på c disken.. allt annat ligger på d och e. D är min programdisk och e min game disk....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, alla kör ju olika, det är vad som fungerar bäst för mig om man säger så, förvisso kör jag programmen på c men sparar saker på en annan partion, så det ska vara så smärtfritt som möljligt att byta c partion

Ändå rätt smidigt det bara tar 5 min sedan

Tar ett par timmar annars att ominstallera från grunden, vilket är drygt

Permalänk
Avstängd

Fakking sant... Vad man skulle kunna göra är att installera en helt nollad version av Vista 64, ställa in alla inställningar som UAC, fodler views etc.. men inga drivar.. Sedan fixar man en ghost på den versionen.. Då spar man endå typ en timme eller så...

Men kan endå få in de senaste drivarna vid ominstallation...

edit: dock sjukt att Rockstar kan skriva sådan skit och komma undan med den!

Visa signatur