Turbo3g och onlinespel?

Permalänk
Medlem

Turbo3g och onlinespel?

Tjenare!

Jag har en liten fråga här.

Nu e de så att farsan ska flytta te lgh och jag ska bo kvar i villan själv fram tills slutet av augusti. Och han drar ju med sej hemtelen och bredbandet. Jag flyttar till en lägenhet första sep där dom har 100/50 fiber och vill hälst inte skaffa nåt teliagör för o ha ett par månader bara..

Det enda jag använder internet till är att maila, msn och spela Diablo2 online!

Tänkte höra om nån vet hur det går att köra Typ Telia Turbo3g med onlinespel? Vet ju det där med att man har 5gb att använda varje månad. Tänkte höra om de drar mycket på de om man spelar online? Och om det är stablit att köra online på turbo3g?

Nån som vet? tacksam för svar!

Visa signatur

Varför äta ute när man kan få stek hemma?

Permalänk
Medlem

Går gör det väl säkert, men du lär ju få hög "ping"...

Skulle inte tro att en 5GB-gräns borde vara något direkt problem om den användning som du beskriver stämmer.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Prova och kör med D2 en timme eller så och kolla sedan hur mycket data du har skickat, då kan du direkt se om 5 GB räcker eller inte.

Permalänk

Det kommer gå bra så länge du har täckning. Jag spelar själv Combat Arms på ett mobilt bredband

Permalänk
Medlem

Problemet med mobilt bredband brukar vara låg hastighet och att det ofta tappar anslutningen, men om det inte känns som några överhängande faror så är det bara att tuta och köra

Permalänk
Avstängd

Jag har spelat lite cs 1.6 med turbo3g. Fungerar fast med hög ping, så man får en nackdel.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har spelat starcraft med Turbo3G. Visserligen ingen dongel, utan min HTC Touch Diamond fick agera trådlös router och jag spelade på laptopen i en bil.

Gick bra! Blev lite segt när den hoppade ner på EDGE när man började närma sig landsbygden.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

morsan kör med pucken och det står att hon har turbo 3g anslutning med ca4-5 /5 i mottagning enligt programmet. men får inte ut mer än vad du får på en adsl 0.25mb lina ungefär enligt TP test men det är ju bättre än 56k modem som ska gå att spela D2 över så är nog lugnt

angående 5gb brorsan körde WoW och tittade på streamad film ganska mycket me pucken och vi fick typ 3gb kvar varje månad så 5 gb me lite mail och D2 spelande kommer du nog inte äns upp i det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

tack så mycket för svaren!

Visa signatur

Varför äta ute när man kan få stek hemma?