Permalänk
Medlem

Company of Heroes

Hej.

Jag skulle installera COH igår och patchade upp det, då installerade den OF patcharana så jag inte kunde spela CoH uppdragen.

Det är en köpt version och det som kan vara problemet är att tidigare hade jag även OF installerat då jag fick den skivan då jag köpte mitt gfx kort som bundled software.

Nu loggar jag in och ser uppdragen men när kah klickar så står det att jag inte har innehållet. Så tydligen har patchanrna installerat OF innehåll.

mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd

Lägg i OF skivan och starta installern manuelt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

man kan inte använda fel patchar

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Bästa är nog att du avinstallerar alltihopa och sedan kör först in CoH och sedan CoH: OF och därefter patchar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Bästa är nog att du avinstallerar alltihopa och sedan kör först in CoH och sedan CoH: OF och därefter patchar.

Eller kör in CoH först, patchar det och sedan CoH:OF o patchar det. Helt idiotsäkert

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Eller kör in CoH först, patchar det och sedan CoH:OF o patchar det. Helt idiotsäkert

Jo sant

Men eftersom CoH:OF-installationen automatiskt raderar den tidigare CoH-installationen så tycker jag det känns onödigt o slösa tid på att patcha först.

Permalänk
Medlem

Vilket gör det onödigt att ens installera CoH innan man installerar CoH: OF, eftersom det räcker att du installerar OF, sen skriver in din nyckel för CoH i spelets meny, så aktiveras CoH direkt.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Vilket gör det onödigt att ens installera CoH innan man installerar CoH: OF, eftersom det räcker att du installerar OF, sen skriver in din nyckel för CoH i spelets meny, så aktiveras CoH direkt.

word

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Vilket gör det onödigt att ens installera CoH innan man installerar CoH: OF, eftersom det räcker att du installerar OF, sen skriver in din nyckel för CoH i spelets meny, så aktiveras CoH direkt.

Om det vore så simpelt ja. Ifall man har den här speciella versionen (minns ej vad den heter, Best Buy kanske?) så kan man skriva in sin nyckel för CoH vid installationen av CoH:OF. Har man dock den vanliga RETAIL-versionen så går det inte.

Vanliga versionen har en nyckel som ser ut så här "1234-1234-1234-1234-1234" ... medans den andra är "1234-1234-1234".

Permalänk
Medlem

Startade nyss upp spelet och det står på konto sidan Company of Heroes Opposition Fronts. så på något sätt har OF blivi tinstallerad genom patcharna för jag ha ritne tryckt in OF skivan.

Plus att fodralet somv ar en pappers version med en cd key på den åkte med i soptunnan då jag rensade andra gamla fodral:/

Får bli att köpa OF igen i veckan.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Startade nyss upp spelet och det står på konto sidan Company of Heroes Opposition Fronts. så på något sätt har OF blivi tinstallerad genom patcharna för jag ha ritne tryckt in OF skivan.

Plus att fodralet somv ar en pappers version med en cd key på den åkte med i soptunnan då jag rensade andra gamla fodral:/

Får bli att köpa OF igen i veckan.

Ja, den patchar upp din version till en version som gör det möjligt för dig att möta motståndare som kör OF-"raserna". Men du själv kan inte spela Brittish eller Panzer Elite förän du installerar OF.

Jag hade lite problem med detta spel då jag köpte CoH på dvd å OF på steam. Men det löste sig tillslut genom att skriva in OF-koden i "add product" på menyn.

Notera att när spelet patchas så att OF grejerna kommer upp så ska du kunne se 3st olika campaigns. Men bara kunna välja den översta om du bara installerat CoH. Dom andra två är till Brittish å Panzer Elite

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman