Permalänk
Medlem

Använda Switch till LAN

Vet inte om rubriken beskriver det jag menar men jag ska försöka förklara nedan så bra det går,

Jag vill använda min switch till att kunna köra CS laggfritt med polare..

Nu undrar jag om detta är möjligt. Det är en av netgears vanligaste, jag tror den heter Netgear FS105.

Vi har alla möjlighet att koppla upp oss på trådlöst nätverk för att komma åt internet men när vi då ska spela laggar det... därför undrar jag om detta går att åtgärda med en switch på något sätt.

Eftersom detta är i skolan har vi inte möjlighet att ansluta oss till någon sorts "router" eller liknande som delar ut IP-adresser osv.

Är det bara att koppla in och köra eller är det lite svårare än så?

Tack på förhand

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

koppla in alla datorer i switchen

sen ange ipnummer på alla datorer
dator1: 192.168.0.2
dator2: 192.168.0.3
osv

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
koppla in alla datorer i switchen

sen ange ipnummer på alla datorer
dator1: 192.168.0.2
dator2: 192.168.0.3
osv

hur anger man ipnummer på datorerna??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
i egenskaper för nätverkskortet

så om jag har två datorer går jag först in på dator nummer 1 och bestämmer ip på egenskaper för nätverkskortet sen går jag in på dator nummer 2 och gör likadant fast ett annat ip eller?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidolw
så om jag har två datorer går jag först in på dator nummer 1 och bestämmer ip på egenskaper för nätverkskortet sen går jag in på dator nummer 2 och gör likadant fast ett annat ip eller?

precis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
precis

Och detta räcker? skulle vara mycket lättare än jag trodde isf.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

se till att ha samma nätmask samt sätt ip på det trådade nätverkskorten och inte de trådlösa.

Visa signatur

Chewbacca <3