Empire Total War med 9800GX2

Permalänk
Medlem

Empire Total War med 9800GX2

Tjena!

Jag sitter på en Q9450 clockad och ett 9800GX2,
nu lirar jag på high och 1440*900. Tänkte hör av lite proffs här vilka graffe inställningar jag ska lira på för att få bästa "flytet"

Ska jag dra av AA och grejer. På high är det *4 AA som standard, det verkar flyta på bra men har inte testat när alla står i en klunga om då FPS:en sjunker

Permalänk
Medlem

Nog bara att testa sig fram och köra efter tycke och smak. Spelar ingen roll vilken dator man har när ett nytt Total War släpps, går alltid att få till slag stora nog att sega ner det rejält även för den fetaste av riggar.

Rent generellt sparar du enormt med prestanda genom att dra ner på skuggor och effekter, efterom det är fruktansvärt mycket sånt samtidigt i Total War.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem

Ja jag märkte det. Har dragit ner skuggorna, till och med på campaign. Går det segt när man kör "end turn". När "datorn" skall göra sina drag osv. . .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Ja jag märkte det. Har dragit ner skuggorna, till och med på campaign. Går det segt när man kör "end turn". När "datorn" skall göra sina drag osv. . .

Stäng av "Show CPU Moves" i options, om det är det du menar. Annars kan du trycka mellanslag för att skynda på deras moves bara.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Går det segt när man kör "end turn". När "datorn" skall göra sina drag osv. . .

Ditt grafikkort gör varken AIn snabbare eller smartare. Jämför det med en supermodel, snygg med vacker fysik men inte fan kan hon spela schack snabbare för det.

Permalänk
Medlem

Så det är graffekortet som inte orkar med riktigt?

Skall byta ut det mot ett GTX 285 eller ett 4870X2. Har läst om att ETW har lite buggar. Spelar ingen roll om jag drar ner till lägsta så laggar det till när AIn skall göra sina drag :/. Skumt det där.

Permalänk
Medlem

Vad var det jag precis sa? :/
Spelet är gjort som spelet är gjort. Det laggar för alla när AIn tänker, om du så hade en åttiåtta core processor och 8st dubbel-dubbel-sli G295 så hade det fortfarande hackat när datorn gör sina drag. Det händer i Shogun, det händer i Rome, det händer i Medieval, det händer i Medieval 2 och jo, det händer i Empire.

Permalänk
Medlem

Ja det har du helt rätt i.

Permalänk
Medlem

hej har en fråga om empire. Jag får ej i gång det jag tror att det är grafikkortet va tror ni. När introt är så hakar det som F.. sen när jag väljer campaing så laddar det män kopplar aldrig upp,hör rådgivarens röst i backgrunden va jag ska göra. vad tror ni HJÄLP snälla!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobexx
hej har en fråga om empire. Jag får ej i gång det jag tror att det är grafikkortet va tror ni. När introt är så hakar det som F.. sen när jag väljer campaing så laddar det män kopplar aldrig upp,hör rådgivarens röst i backgrunden va jag ska göra. vad tror ni HJÄLP snälla!!

Du kan ju börja med att skriva vad du har för dator.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobexx
hej har en fråga om empire. Jag får ej i gång det jag tror att det är grafikkortet va tror ni. När introt är så hakar det som F.. sen när jag väljer campaing så laddar det män kopplar aldrig upp,hör rådgivarens röst i backgrunden va jag ska göra. vad tror ni HJÄLP snälla!!

Om du har ett gammalt radeonkort, typ 9000 serien, så finns det ingen bot är jag rädd. Min polare köpte spelet för 500 spänn för att han trodde datorn hans skulle fixa att köra spelet men gick tyvärr samma öde. Han får exakt samma symptom som du beskriver, den laddar och laddar men kommer aldrig fram (i alla fall inte grafiskt). Så för hans del är det bara att vänta på antingen en patch eller ny dator.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤