Permalänk
Medlem

Bra gamla FPS-spel.

Vet att denna tråd är snarlik ""Skönt" FPS-lir", men fick inga direkta bra tips känns det som. Och i min tråd vill jag ha GAMLA FPS-lir, typ 1998-2000.
Det känns skumt att relativt nyligen skaffat en gamingburk, men att man sedan börjat intresserat sig för äldre spel Men de ska ju vara de bästa enligt många kritiker.

Dessa är riktigt najsa spel: Tresspasser, Counter-Strike, (Half-Life)

Är riktigt intresserad av Delta Force 1-2, men de är lite kluriga att få tag på. System Shock 2 ska ju oxå vara grymt (jag gillar skräck, så det borde väl passa)
men det låter som om att man verkligen måste ha en single core CPU för det, alternativt stänga av en kärna. Det låter för bökigt för min del (Stämmer det förresten?)

Nu har jag berättat vad för typ av spel jag gillar, finns det några bra kvar från den tidsperioden? Går bra med lite nyare förslag, dock inte senare än 2003, jag gillar verkligen den gamla grafiken.

Jag vill inte att det ska börja diskuteras en massa om hur bra olika spel är, jag vill få speltips

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Deus ex då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
counterstrike eju inte bra alls

men Halflife serien är ju frickin awesome!

Jag är inte värsta CS-nörden, jag får vara glad om jag har en kill när matchen är slut, men jag bad inte heller om att folk skulle ifrågasätta min spelsmak

Men då hålls ju tråden vid liv iaf

Half-Life 1 nämnde jag ju att jag gillade, kan dock inte hålla med dig alls om 2:an.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Deus ex då?

Ja, just ja. Det har man hört ska vara bra, ska kolla lite youtubefilmer från det

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Unreal Tournament? Det är rätt kul!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Unreal Tournament? Det är rätt kul!

Jag vet inte riktigt, gillar inte Sci-Fi särskilt mycket, inte mer än det är i Half-Life eller S.T.A.L.K.E.R. osv.

Men najs med svar, fortsätt

Ska väl kanske ta en titt på UT iaf

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

blood är ju en klassiker.. kanske för tidigt (1997).... skönt kul i multi dock.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Avstängd

Blood 2 : The Chosen
Sin + Wages of Sin
Project I.G.I
Soldier of Fortune

Ett par styck, inte säkert från dom åren men gamla FPS godingar.

Men ifall Sci/Fi skulle varit okej så finns det massor.
Jedi Knight 2.. kick ass spel, fan jag måste ner till källaren och gräva fram dom spelen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag är inte värsta CS-nörden, jag får vara glad om jag har en kill när matchen är slut, men jag bad inte heller om att folk skulle ifrågasätta min spelsmak

Men då hålls ju tråden vid liv iaf

Half-Life 1 nämnde jag ju att jag gillade, kan dock inte hålla med dig alls om 2:an.

ska nog inte säga så mkt själv:p

lirar själv cs: source och är heller inte ngn direkt nörd,men brist på andra spel så blir det mkt source tyvär, varvade fear2 för nån dag sen, grymt spel!

hm hl2, tja kan hålla med att det faktiskt inte (kanske) håller samma klass som HL1, men fortfarande grymt bra spel:)

fps spel.. blockland:p (ja du kan faktiskt skjuta i det spelet)

Permalänk

Blood
Blood 2
Dukem nukem 3D
Doom
Doom 2
Finns väldigt många, förr kunde de göra FPS-spel med klass

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament är kick ass när det gäller fps, nuff said.

Permalänk
Medlem

Jag har en del udda spel i min hylla som jag kan rekommendera att du tittar på.

Chaser (jäkligt bra story tycker jag personligen)
Line of sight : Vietnam (Najs stämning och ett väldigt svårt spel)
Ironstorm (Kul koncept som fungerar bra)
Red Faction (okej shooter)
Serious Sam (humor med oldschool shooter)
Painkiller (Så bra bara, om man gillar den typen)

Delta Force: Extreme är ett alternativ om du vill testa den serien. Det är DF1 fast med en nyare grafikmotor.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Måste säga att Medal Of Honor Allied Assault är mycket roligt

Permalänk
Medlem

Return to Castle Wolfenstein

Kul att du nämnde Trespasser förresten. Underbart spel.

Permalänk

No One Lives Forever ?

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

quake 3 arena

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Call of duty 1. Fast det kanske är lite för nytt...

Red Faction är rätt najs, man kan skjuta sönder nästan allt vad jag minns... typ spränga ett stort hål i marken med femton handgranater.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Unreal tournament slog allt på den tiden, när det gäller multiplayer. Single player så slår half life 2 allt med hästlängder, men det är betydligt nyare. Inget annat spel har fått en att sitta så spänd i timmar i rad.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Första Ghost Recon var en höjdare vill jag minnas.

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel

Painkiller (Så bra bara, om man gillar den typen)

Håller med Painkiller är riktigt kul Fast kanske inte så jättegamalt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC

Return to Castle Wolfenstein

Kul att du nämnde Trespasser förresten. Underbart spel.

Jo Trespasser är ju grymt, lite bökiga kontroller bara, men spelet är ju trevligt, grym fysik och öppet landskap, och förstås pixliga dinosaurier
Väldigt läskigt att vara jagad av dem när man är utan ammo!

RtCW ser kul ut.

Jag tog Ctrl + C på kommentsen och sparade :P, har fått många svar och många är väl oxå värda att kolla upp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swuppo Första Ghost Recon var en höjdare vill jag minnas.

Citera:

Det ser kul ut, man jag undrar varför man inte ser sitt vapen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Braveheart
No One Lives Forever ?

Det har jag oxå kollat in lite, samma utvecklare som F.E.A.R. och Condemned (Dock inte samma genre, men ser ut som ett najs spel).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
fps spel.. blockland (ja du kan faktiskt skjuta i det spelet)

Haha, såg ju soft ut

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

quake 2
redline gang warfare
alien vs predator
unreal

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Redline Gang Warfare var länge sen, måste kolla om jag ha kvar den.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ghost Recon är fortfarande en av det bästa spel jag spelat... Minns ännu precis hur varje bana såg ut, hur många fiender det fanns och var dom var utplacerade...

Så, till saken, Ghost Recon. Sen är Project IGI också riktigt skönt spel. Håll dig bort från 2an dock, en grym besvikelse.

Permalänk

DF spelen kan du köpa online här http://www.novalogic.com/onlinegamecatalog.asp

eller detta paket http://www.gamestop.com/Catalog/ProductDetails.aspx?product_i...

Själv tycker jag DF 3 dvs Land warrior var den bästa i serien.

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Inaktiv

Tidernas bästa FPS: Quake 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
DF spelen kan du köpa online här http://www.novalogic.com/onlinegamecatalog.asp

eller detta paket http://www.gamestop.com/Catalog/ProductDetails.aspx?product_i...

Själv tycker jag DF 3 dvs Land warrior var den bästa i serien.

Har sett de sidorna, dock skulle jag aldrig köpa sånt där man laddar ned, jag vill ha boxen oxå

Skulle vara riktigt najs med 10th Anniversary Collection, men den finns inte i Sverige, så jag måste fixa paypal innan (eller skaffa nytt kort).

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Serious Sam är ganska häftigt. Tonvis med fiender på skärmen samtidigt a la Doom 1 & 2, och en god portion humor.

Permalänk
Medlem

Deus Ex absolut!
Snart kommer ju dessutom modden TNM (The Nameless Mod) snart efter 7 års skapande, fullpackad med humor!
Eventuellt Deus Ex 2, har tänkt testa det men inte hunnit. Beskrivs på gamespot som: Deus Ex: Invisible War can be highly rewarding, as long as you're willing to look past some problems along the way.

Visa signatur

It's good to be bad