Plus till Creative's kundservice !

Permalänk
Avstängd

Plus till Creative's kundservice !

Tänke jag skulle ge lite positiv feedback till Creatives Kundservice.

Köpte för ett tag sedan en Mp3 Spelare, Creative Zen X-fi 8GB där det följer med ett par EP-830 hörlurar. Efter ca ett halv år började ena luren bete sig underligt (volymen sänktes den gav ifrån sig små stötar).

Då kontaktade jag creative som omedelbart ordnade med RMA och bad mig skicka in hörlurarna till en adress i Stockholm, sagt och gjort skickade jag in dom, och fick idag (1 vecka senare) besök av UPS (eller ja.. Flygfrakt) som räckte över ett paket från en adress i Polen.

I paketet låg ett par Creative Aurvana In-ear från Creative som utbyteshörlurar !

Vad jag kan se är dessa lurar minst 3 gånger dyrare än ep-830 och det är ju roligt :D.

Återigen bra jobbat Creative !

Permalänk
Medlem

Kul att höra nåt positivt om Creative, det är inte ofta:)

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd

Nejdu haha agreed.... mycket bra gjort av dom.

Permalänk
Medlem

Creative har galet bra service.

För ett par år sedan pajade mina creative högtalare. Mailade en kopia av kvittot och 2 veckor senare fick jag ett helt nytt 5.1 system, vilket var snällt eftersom jag egentligen hade ett 2.1 system.

Så +1 på god kundservice!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jo Creative hade det bästa/generösaste supporten för ett gäng år sen, Minns att jag engång mailade angående min Geforce 3 som visade en massa artifacts, De frågade efter serienummer på kortet samt min adress, en vecka senare dimpar det ner ett helt nytt geforce 3 samt att de ber mig att ta min gamla kort till källsortering.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jo Creative hade det bästa/generösaste supporten för ett gäng år sen, Minns att jag engång mailade angående min Geforce 3 som visade en massa artifacts, De frågade efter serienummer på kortet samt min adress, en vecka senare dimpar det ner ett helt nytt geforce 3 samt att de ber mig att ta min gamla kort till källsortering.

vilket här med Creative att göra på vilket sätt?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
vilket här med Creative att göra på vilket sätt?

Det är väl kul att se att de fortfarande har en bra support efter alla dessa år.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Har bara positivt att säga om Creative Support.

Har fått flera grafikkort fixade under årens gång och även fått en MP3 spelar utbytt. När det gällde MP3-spelaren fick jag dock lov att hota med att gå till konsumentverket innan de ordnade med garantin.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
vilket här med Creative att göra på vilket sätt?

Hur är det med läsförståelsen?

Creative sålde grafikkort för ett antal år sedan.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Jag fick fel fjärrkontroll med till en frontpanel till audigy2zs. Efter att jag mailat supporten tog inte lång tid innan det kom en ny på posten.

Deras drivrutinshantering å andra sidan...

Permalänk
Inaktiv

Jag har aldrig haft problem med Creative-s produkter och har således inte behövt kontakta kundsupport.. hoppas jag slipper även i fortsättningen..

Permalänk
Avstängd

Here it goes again , Aurvana lurarna har nu också gett upp (tveksam kvalite på creative prylar ? )....

Har fått en RMA godkänd och har skickat in lurarna (dock stod det ep-830 i papprena trots att jag påpekade 2 gånger att jag fått aurvana som ersättare första gången)

Får vi se vad som händer...

Permalänk
Avstängd

Ok, nu har det gått 11 dagar sedan mitt paket ankom deras lokala företagscenter och dom har ännu inte löst ut den...

Förra gången tog det allt som allt en veckanu närmar vi oss 2, skillnadenär att jag den här gången blev instruerad att skicka lurarna till "LetMeRepair Nordic" (Första gången var det en annan firma) och LetMeRepair verkar ju inte käka turbo till frukost precis....

Kan tilläggas att jag mailade dom den 13 (1 dag efter paketet var framme) och frågade hur ofta dom löser ut paket och dom svarade:

"Dagen efter vi fått avin och jag sitter med din här"

Nu ignorerar dom mina mail....

Permalänk
Avstängd

Idag fick jag inte bara 1 utan 2st "för stort brev" i brevlådan ochtänkte vad fan kan detta vara då ?

Knallade ner till posten och fick ut 2st likadana lådor från Creative, kom hem och öppnade den ena: "EP-830" och sedan den andra: "EP-630".

Varför dom skickat mig 2 nya lurar är ju en gåta men jag klagar inte

Skillnader gentemot frsta RMA'n:
* Mailkonversationen var mycket sämre då man i princip bara fick standardsvar på sina frågor.
* Mailkonversationen besvarades alltid av någon med Asiatiskt namn, förra gången fick jag hjälp av en Amerikan (alltid samma amerikan).
* Det tog denna gången totalt 25 dagar jämfört med 7 första gången....