Corsair avslöjar avancerat chassi och kylda minnen

Permalänk
Melding Plague

Corsair avslöjar avancerat chassi och kylda minnen

Ny information detaljerar två produkter Corsair visade upp på Cebit. Det handlar om tillverkarens första chassi och en avancerad minneskylare som använder peltierelement.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Chassit är långt ifrån så vackert som det ser ut att vara. Har en väldigt dålig finish och hänvisar till andra foton på chassit. Dessa bilder är tyvär vilseledande, chassit ser rätt okej ut på dem.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Ser ju grymt trevligt ut måste jag ju säga!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Chassit är långt ifrån så vackert som det ser ut att vara. Har en väldigt dålig finish och hänvisar till andra foton på chassit. Dessa bilder är tyvär vilseledande, chassit ser rätt okej ut på dem.

Kan du inte lägga upp bilder istället för att klaga? Förstår inte hur du tänker. Lägg upp bilder bara och visa på vad du anser så att andra kan se vad du menar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Koppat Lian Li...

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Chassit är långt ifrån så vackert som det ser ut att vara. Har en väldigt dålig finish och hänvisar till andra foton på chassit. Dessa bilder är tyvär vilseledande, chassit ser rätt okej ut på dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crym
Koppat Lian Li...

---------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Corsair förtydligar att chassit fortfarande är under utveckling och därför kan ändras innan lansering i juni. Efter dess uppskattar tillverkaren att de kommer att lansera flera chassin i olika segment.

Svårt att läsa texten innan?

Ser ut som en bra start iaf, så med lite fin slipning så kan den nog bli väldigt populär. Som allt annat Corsair ger sig in i

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Alltid kul med tilltänkt design. gillar när dom lägger energi på funktionallitet

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Ser cleant ut. Hoppas den kommer att distribueras i upplagor där nätaggen är bundlade.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

Kan tänka mig detta chassi

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Låter riktigt onödigt med peltierkylning jag menar jag har aldrig upplevt att jag behöver någon minnesskylning överhuvhudtaget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RzOXz
Låter riktigt onödigt med peltierkylning jag menar jag har aldrig upplevt att jag behöver någon minnesskylning överhuvhudtaget

Det är ju coolt!

Permalänk
Medlem

Kommer lätt köpa de för att ersätta mitt Lian Li PC-A05

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Ser riktigt fint ut det där chassiet

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Inaktiv

Inblås och utsug låter lite fel. Insug och utblås, kanske.

Trevligt med lite mer Corsair på marknaden. Bra att gå ut med några komponenter av högre kvalité.

Permalänk

Fint chassi det där, funktionellt och stilrent. Hoppas de har haft samma kvalité på alla detaljer i chassit så det inte faller på en plastig del.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Verkar blir ett trevligt chassi att jobba med. Skiter i hur det ser ut, bara det är tyst, smidigt, svalt och hållbart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Hejja Corsair!

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

ser fint ut

Permalänk
Avstängd

Läckert chassi, kanske byter jag ut mitt PCA60 till sommaren ändå.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

Lian Li kopia men det är knappast ngt dåligt. Gillar hot swap diskar. Dock är 4 stycket åt skogen för lite specielt som det är hot swap så man kan plocka in diskar under drift.

Tar de bort fönstret och ytan ser ut som på Lian Li chasin kan det nog bli ett val för mitt framtida bygge.

Permalänk

vad ligger peltierelementet på? ngn som vet

Permalänk
Medlem

Chassit är riktigt stilrent

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

synd att det hade ett fult fönster på sidan.. annars hade det vart 10/10

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Inblås och utsug låter lite fel. Insug och utblås, kanske.

Trevligt med lite mer Corsair på marknaden. Bra att gå ut med några komponenter av högre kvalité.

Beror väl på om man befinner sig inuti eller utanför chassit:D?

Permalänk
Medlem

Luktar kvalité här Priset kan jag tänka hamnar 1800-2500. Med nätagget under 3500 tycker jag är ett bra pris :).

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

Skulle gärna sett ljusare bilder så man ser hur de byggt ihop det. nu är det abra en svart låda.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bilder på ett färdigbyggt chassi med komponenter i:
http://www.techpowerup.com/img/09-03-09/corsair1.jpg
http://www.techpowerup.com/img/09-03-09/corsair2.jpg

Tycker det ser ut som en riktigt fin låda, hoppas att priset inte blir för högt.

Permalänk

Vem bryr sig om dom kopierat ideer från Lian Li ?
Nästa gång kopierar Lian Li Corsair.
Jag ser inget fel med detta.

Bra ideer är bra !
I slutändan gynnas vi av detta.

Permalänk
Avstängd

Inte så pjåkigt.
Jag gilldar det, är rätt så stilrent.
Väldigt stiligt med svart på insidan också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Vem bryr sig om dom kopierat ideer från Lian Li ?
Nästa gång kopierar Lian Li Corsair.
Jag ser inget fel med detta.

Bra ideer är bra !
I slutändan gynnas vi av detta.

Nästan alla lite dyrare chassin (i aluminium) ser snarlika ut tycker jag iaf, om man då menar en låda som har ganska enkla linjer och är svart eller alu typ...
Detta är nödvändigtvis inte något dåligt tycker jag iaf.