Bästa bilspelet just nu? (PC)

Permalänk
Avstängd

Bästa bilspelet just nu? (PC)

Hej.
Vi ska ha lan nästa fredag på jobbet och jag förbered en liten lista så folk har tid att skaffa spelen de inte har tills fredag...

Vilket bilspel är bäst just nu? Ska såklart ha lanstöd...

Får gärna vara mer åt simulatorhållet än arkadhållet.. Men inget krav.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Race07 skulle jag säga...

Permalänk
Medlem

Grid är kul och snyggt

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Trackmania, Dock måste du ha steam men man kan göra ett acc gratis. Och sen e Trackmania också gratis.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

GTR 2 eller senare

Permalänk

jag skulle defenetivt säga testdrive unlimited riktigt skön grafik och att åka runt och cruisea online

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00mb1ast3r
jag skulle defenetivt säga testdrive unlimited riktigt skön grafik och att åka runt och cruisea online

Kan man lana på det...

NEIN

Testa ladda ner demot till Live for speed
(http://www.lfs.net/?page=downloads), det är en riktigt bra racing simulator,
kör det med min G25 och det är helt underbart.

Sen som dom andra säger, Grid är också riktigt skoj

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Svårt o säga bara sådär, men GRID är ju ruggigt kul. Annars finns ju Fallout-serien om man vill krascha och race'a samtidigt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

GTR Evolution ftw!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konichiwa
Trackmania, Dock måste du ha steam men man kan göra ett acc gratis. Och sen e Trackmania också gratis.

Man behöver inte ha ett steam konto för att spela trackmania. Bara att ladda ner från trackmanias hemsida och köra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Svårt o säga bara sådär, men GRID är ju ruggigt kul. Annars finns ju Fallout-serien om man vill krascha och race'a samtidigt.

Flatout antar jag att du menar

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Hmm.. låter som GRID ska testat..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GRID är riktigt jävla bra enligt mig också, du lär inte bli besviken!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Flatout antar jag att du menar

D'OH! Ja, självklart menar jag den xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

GRID röstar jag på. Simbins spel (Race07, GTR2 osv) som folk föreslår är nog inte de bästa LAN-liren. Dåliga utan ratt och hyfsad inlärningskurva om man är ovan, framförallt inte heller de bästa spellägena om man så säger än om själva körningen är rätt överlägsen.

GRID har ju lite olika spellägen, olika typer av bilar, fin grafik, tangentbordsvänlighet och dessutom arkadkänsla utan att vara för mycket av det. Bra spel som passar de flesta.

Permalänk
Medlem

Flatout är det som gäller på lan, grym känsla att trycka ut polaren så han smäller in i ett träd i 150km/h

Permalänk
Medlem

GRID är perfekt enligt din beskrivning. TrackMania är väldigt kul på LAN dock, blir alltid jakt på bästa tiderna i det spelet. Gratis är det ju med, så se till att testa det.

Annars så finns det ju även Burnout Paradise, ingen som nämnt det än. Finns massa co-op challenges etc. utöver själva racing delen. Kanske något som intresserar. Ganska säker på att det *inte* finns en LAN option i Burnout utan man joinar varandras spel via en friendslist, så uppkoppling krävs tyvärr. Finns dock en trial version av spelet att hämta (hela spelet med en timer på ca. 30 minuter) så det är ju lätt nog att se om det fungerar.

Permalänk
Medlem

burnout paradise e oxo bra, spess när host lägger upp race med dom snabbaste bilarna. lol då ser du bilar explodera överallt! och alla som provar att ramma dig änder upp med superkrock på väggen skitskoj

edit: burnout paradise har oxo en "party mode" där du behöver endast en konsoll och sen ger du bara kontrollen till nästa spelare... och går runt så där. ungefär som när man spelar pro evolution soccer och förloraren får ge kontrollen till nästa person i kön

Permalänk
Hedersmedlem

GRID för racing, Flatout 2 för förstörelse.

Permalänk
Medlem

Grid och TDU är blaskig arkad. Om du är 9 år gammal skulle jag rekomendera det.

Är du äldre så finns det riktiga spel såsom: GTR med uppföljare (inkl. Race 07) eller Live for speed. Rekomederar dock GTR p.g.a. mängden moddar och add-on bilar.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Grid, Colin McRae Rally 04...

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Grid är blaskig arkad. Om du är 9 år gammal skulle jag rekomendera det.

Är du äldre så finns det riktiga spel såsom: GTR med uppföljare eller Live for speed. Rekomederar dock GTR p.g.a. mängden moddar och add-on bilar.

Och här kom den första som anser att fysiken för bilarnas vägbeteende är för dålig i GRID. Jag håller med dig fullt ut, roligast med äkta simulation, men nu var det ju faktiskt frågan om ett lämpligt LAN-spel som folk snabbt kan komma igång med och framförallt spela med tangentbord. GTR kanske funkar om man kör ett dedikerat racesimulator-LAN där alla har ratt och kör 24h-lopp eller nåt men till ett helt vanligt LAN är det nog inte särskilt bra.

Colin McRae DiRT kan ju också funka.

EDIT: Såg du la till Test Drive Unlimited som blaskig arkad också, och det kan jag hålla med om, kändes riktigt ovärt. GRID däremot försöker inte vara en simulator utan håller sig bra till arkadstuket med mycket action och smällar och motionblur och sånt.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade en begagnad momo force ratt för 300 riksdaler, har varit värd sin vikt i guld, hur skoj som helst på lan. Tror aldrig jag har spelat något så kompetetivt som GTR2 och två varv på "Ringen" (ca 20 min). Fruktansvärt kul. (Nämnde jag att motorljuden i GTR2 nog är de bästa du kan komma över?)

Tycker det är svårt och har ofta problem med arkad såsom grid eller tdu då det är massor handikapp och "scripts" (?) som ska påverka hur bilen rör sig. Blir ingen enhetlig körkänsla och därav kan jag inte förutsäga hur bilen ska bete sig i en kurva. Intressant att "förenklat" inte alltid är samma sak som "enkelt"

En bonus är att saker jag prövat med bilar i verkligheten, vänsterbromsning och manövern "scandinavian flick" etc. fungerar även i spelet.

Hur som helst, allt handlar om hur mycket "attention span" (svenska?) du har som person. Är det litet spela arkad, vill du gå till nästa nivå testa dessa simulatorer där du faktiskt kan få en liten känsla av hur det är att sitta bakom en 500 hästars racebil med slicks (vilket nog de flesta aldrig kommer att göra i verkligheten). Rekomenderas varmt.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Grid och TDU är blaskig arkad. Om du är 9 år gammal skulle jag rekomendera det.

Är du äldre så finns det riktiga spel såsom: GTR med uppföljare (inkl. Race 07) eller Live for speed. Rekomederar dock GTR p.g.a. mängden moddar och add-on bilar.

Så jag och många andra här är alltså 9 år? Pff. Man är inte tvungen att spela endast simulatorer Men du glömde en viktig sådan - rFactor. Att åka i en F1-bil med force feedback-ratt i det spelet är helt oförglömligt. Underbar känsla!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Så jag och många andra här är 9 år? Pff. Man är inte tvungen att spela endast simulatorer Men du glömde en viktig sådan - rFactor. Att åka i en F1-bil med force feedback-ratt i det spelet är helt oförglömligt. Underbar känsla!

Mentalt? Tja kanske det. Vilket inte alltid är fel iofs (Män blir 10 år gamla och fortsätter sedan bara att växa). Men tycker att det är allt för mycket konsoll/arkad på pc-sidan numera.

Jag räknar rFactor som gtr-serien. De är alla derivat av samma spelmotor. Tycker mycket om rFactor för den delen, eller GT Legends (som behövs för den häftiga modden "Power and Glory" till gtr2, 60-tal, porche rsr, minis, mustanger och e-types i samma race!)

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk

Handlar ju lite om va du prioriterar.

Verklighet, känslan och svårhetsgraden?

eller

Ha kul och leka, burna och krasha.

Så det bästa bilspelet innom vilken kategori hade du tänkt dig?

Personligen hade jag rekomenderat LFS då det innehåller lite av varje men mer simulator. skön känsla och det går att köra f1 men även "vanliga" bilar och drifta etc.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

Ska du burna och krasha så är ju flatout riktigt destruktivt. Eller varför inte carmageddon? De är finfina lanspel de med.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk

Burnout Paradise är rätt så kul!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

GTR 2/GTR Evolution bland dem bästa simulator racing spelen hittills.

Grid, NFS Underground 2/Most wanted schysta streetracing spel.

Colin McRae DiRT är ett hyfsat rally spel dock inte vidare i multiplayer.

Flatout 1 & 2 roliga och galna racing spel med amerikanska muskel bilar och fokuserar mycket på destruktion.

Burnout Paradise som nu också finns på pc väldigt schyst streetracing spel som har riktigt grym destruktion och coola krashar.

GTR 2 och Burnout Paradise rekommenderas starkt! Båda har grym fart- och körkänsla och kan vara kul att mixa båda för lite variation. Många av dem andra spelen borde du också kunna få tag på billigt som Flatout och NFS Underground 2.