l4d har blivit asiatiskt?

Permalänk

l4d har blivit asiatiskt?

jag hade bra ping i l4d för 1 månad sen men de senaste 50 spelen har jag haft 400+ ping för att jag blir connectad till någon server i asien.varför är det såhär? det är inte spelbart.
någon som har en lösning eller har samma problem?

Permalänk
Medlem

privatpersoner kan ju göra egna servers.

någon annan där hemma som snor all bandbredd kanske?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det är något jäkla påfund i steam som gör att steam väljer asiatiska servrar framför dem som faktiskt ligger nära Sverige, i alla fall för mig. Kommer inte ihåg exakt var man ändrar (tror det är där man väljer anslutningshastighet i Steam), men ändra där till Scandinavia så bör spelet bli lite mer spelbart.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

funderade också på om det kunde ha med saken att göra .

gick in o sökte lite i menyerna i själva spelet och efter console kommandon men hittade inget om land/area/location

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

jo lillbrorsan sa att det är ett jävla lagg på l4d nu

Permalänk
Medlem

Har också detta problem ibland.

Permalänk
Medlem

Du kan ändra det i consolen!

"sv_search_max_ping" och sen väljer du typ 150 (det har jag), om du tar lägre så hittar du knappt aldrig några servrar.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Det är inte i spelets menyer eller consol ni hittar det jag pratar om, det är i Steam-klienten man ska kunna hitta "Download region" under settings->downloads.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Det är inte i spelets menyer eller consol ni hittar det jag pratar om, det är i Steam-klienten man ska kunna hitta "Download region" under settings->downloads.

Men det är väl bara varifrån man laddar ned spel/uppdateringar. Har inget att göra med vilka sevrar man spelar på tror jag.

Har också märkt dålig ping på sistone. Jag lämnar bara och reconnectar igen för att tillslut få en bra server.

Permalänk
Medlem

Yep, efter uppdateringen har det nästan uteslutande varit 250 ping-servrar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Snittar alltid runt 20-70 ping. Jag undrar vad ni gör för fel.

Permalänk
Medlem

Samma här faktiskt, före uppdateringen hade jag alltid 40-70 MAX. Nu är det inte under 200 nånstans..Vad hände?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm skoj skoj.. Spelade idag och den låg på ca 80 (quick match såklart)

Min har alltid legat runt 60-120 om jag inte minns helt fel.

Dock får jag "server full" eller "connection lost" (eller vad de nu står..)

Permalänk
Medlem

Det där med att ändra download location ändrar iaf vilka servrar man kan ansluta sig till på empire: Total war. Vet inte hur det är med L4D

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se