UT3 och L4D vill inte sammarbeta

Permalänk

UT3 och L4D vill inte sammarbeta

Tjenixen!

Jag har en väldigt konstig fråga(eller, frågan kanske inte är konstig, problemet är).

När jag ska starta L4D eller UT3 via steam minimeras dessa omedelbart till aktivitetsfältet. Ljudet går men det går inte att få upp det till fullskärm. L4D kan maximeras men då flashar det bara till i någon sekund innan det minimeras. Spelen går alltså, så att säga, i bakgrunden.
Detta händer inte varje gång. Men kanske var tredje. När spelen hamnar i det "läget" är det inget att göra. Starta om steam kan hjälpa, likaså att starta om datorn, men det är inte säkert.

Har inte gjort något särskilt med datorn, inte installerat något nytt eller ändrat några inställningar. Kör Vista 64.

Är det min dator som muppar eller är det steam som är trasigt?

Kör avast! antivirus, läste att det fanns på listan över spel som kan ställa till problem. Jag har dock alltid haft avast! och itne upplevt problem förut. För säkerhetsskull har jag dock testat att avinstallera det utan framgång.
Det händer som sagt inte varje gång men tillräckligt ofta för att det ska vara galet störande.

Jag har mailat steam utan att fått svar ännu.

Någon som har en aning?

PS. När spelen väl startar korrekt är det inga övriga problem. Andra spel funkar via steam, exempelvis civ IV, world of goo, sam and max. DS.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara hårdvaran? då skulle förmodligen datorn krasha eller hänga sig.

Har du provat att avinstallera antiviruset och sett om det blev bättre?
sånna fall är det ju felet..

Annars kan du ju installera om steam och se om det blir bättre..

Lycka till

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem

Oftast syntomer av detta slag brukar vara ett Virus eller spyware som ligger i bakgrunden och ställer till det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Testa köra "-full" i launch options (utan citat-tecken".
För att komma in på launch options högerklickar du på spelet i steam, tycker sedan properties och där finns en launch options knapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nnart
Testa köra "-full" i launch options (utan citat-tecken".
För att komma in på launch options högerklickar du på spelet i steam, tycker sedan properties och där finns en launch options knapp.

Jag instämmer.. brukar funka...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

TAck för svar. Visade sig dock vara skype 4.0s nya vy som ställde till det. Bytte skype till klassisk vy i verktygen för skype och alla problem försvann. fråga fan inte hur detta kan ha spelat in. Skype 4.0 kanske är en beta? tror iofs inte det...