Skulle du vara intresserad av detta spel?

Permalänk
Snusfri

Skulle du vara intresserad av detta spel?

Jag och några kompisar spånade häromkvällen om vilka spel vi skulle vilja se.
Vi är alla bilspelsfreak och gillar GTA skarpt så då spånade vi fram ett koncept som slår ihop dessa.

Dvs, Man köper en bil (Vi utgår från Forza 2 då vi spelar det istort sett dagligen) som i detta spel, trimmar, stylar, lackar osv.
Men istället för att bara köra på tävlingsbanor som i Forza så har man en hel stad som i GTA att omkring på.
Man möter andra som kör omkring i staden online, kan köra streetrace mot dom eller åka ut till olika tävlingsbanor som ligger runt staden för att köra riktiga race.
Självklart ska det finnas poliser med som kan bötfälla en för fortkörning osv så man får hålla koll på dom när man brassar runt i staden.

Tänk er känslan att man drar på med en rejält trimmad Mitsubishi EVO på tex Brooklyn Bridge, man möter polisen och får dom efter sig, man måste hitta ett gömställe, sedan när det lugnat ner sig bestämmer man en mötesplats med lite folk online och köra några streetrace eller drar iväg till en racebana.

Fysiken, känslan osv skall vara från ett racespel som tex Forza.

Detta låter rätt så likt NFS, det vet jag, men känslan och friheten som vi vill ha finns inte där, inte på långa vägar.

För att förenkla tankegången: Forza + GTA (Utan allt våld) = Det spel vi vill ha.

Låter detta som ett spel ni skulle vilja köpa?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

Japp har redan köpt det! Det heter Test Drive Unlimited

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Snusfri

Visst är TDU likt detta, men körkänslan är lika med noll i det tyvärr, sen så finns det inte alls likadana möjligheter till inställningar, trim, lackering osv i det.

Det vi syftar på är att ta det konceptet en bra bit längre.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Skulle hellre se ett spel ungefär som en bilsimulator, lite som FSX t ex. Man kan köra bilar från punkt a till b, Göteborg - Stockholm t ex. Alla motorvägar skulle vara med. Polisen skulle kunna stå på vissa ställen med laserpistol. Detta låter ju som TDU lite men skulle vilja ha det mer realistiskt bara med bättre vägar och fysik. Bensinen ska ta slut och man är tvungen att tanka på bensinstationer. Sen kunde bilarna ha blinkers osv.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Och så finns det det spelet där man tar körkort, köper en bil, och sedan använder den efter eget tycke. Det kallar IRL :P.

Jovisst skulle TS förslag vara intressant, jag skulle då vilja se det som en MMO plattform, att det finns andra personer i staden/städerna och samt att skada på bilarna ska finnas.

Permalänk
Medlem

hehedet som lasermannen skrev om finns men som lastbil i usa. körde det några månader och åkeriet blev stort många bilar, chafförer och trailers. dock det ändasom lastbils chaffis som jag är så gillar jag inte kör och vilotiderna och det fanns även i spelet med med USAs regelverk vilket man inte blev klok på- Spelet heter Long Hauling of USA finns några olika verisioner av det.

Men så som TS förklarat det tänkta spelet låter underbart och blandat med a en bil sim som lasermannen pckså påpekade. Men att det också ska finnas slitage och märkes verkstäder och mindre enskilda verkstäder typ.

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk

Påminner om när man i 15-årsåldern hade spelidéer som var "det spelet"... fast BÄTTRE! Wooh! Hade du tänkt utveckla detta lir eller bara porra runt i fantasin?

Personligen hatar jag all denna bilstyling-hets. Det interna får gärna brumma på bra men det externa skall vara sådär klassiskt och stilrent.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Och så finns det det spelet där man tar körkort, köper en bil, och sedan använder den efter eget tycke. Det kallar IRL

Det finns ett asgrymt forum med skitverkliga avatarer där man alltid får svar i realtid också, det kallas IRL. Blev du impad av mig nu så du ska gå ut och prata med riktiga människor istället, eller tycker du bara att jag drog ett asdåligt och söndertjatat skämt som egentligen inte relaterar till något av det du ville få fram? Jag tror jag fyllde mitt syfte either way.

Jag tycker f.ö också att det skulle vara ett grymt roligt spel, men jag tror det blir svårt att göra det på stor skala och samtidigt kompensera för lagg etc. Men om man skulle göra en mod till TDU så att man kan trimma bilarna och att bilarna känns som bilar att köra (ni som lever under lögnen att TDU skulle vara speciellt realistiskt bör testa att spela Forza 2 eller någon av simbins simulatorer, med ratt) hade det varit grymt. Problemet är väl som sagt bara att det blir för stor skala. Att hålla koll på fysiken, trimningen och alla inställningar på 200 bilar samtidigt blir nog lite mastigt och då får nog syncen lida. Funkar ju inte att ha 300ms fördröjning i ett race där ettan och tvåan ligger 0,1 sek ifrån varandra. Vem vann egentligen?

Permalänk
Medlem

nfs U2 + realism + andra miljöer + fler bilar skulle jag tro

och om jag skulle köpa?

ett bilspel som är realistiskt och där man även kan trimma och köra i stadsmiljö har jag drömt om i .. jag vet inte hur många år

skulle kunna betala 1000 kr för det

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det finns ett asgrymt forum med skitverkliga avatarer där man alltid får svar i realtid också, det kallas IRL. Blev du impad av mig nu så du ska gå ut och prata med riktiga människor istället, eller tycker du bara att jag drog ett asdåligt och söndertjatat skämt som egentligen inte relaterar till något av det du ville få fram? Jag tror jag fyllde mitt syfte either way.

Bara för att u inte kan skicka elaka PM till mig längre betyder det inte att det är okej att börja kasta skit i forumet, släpp det nu!

Permalänk
Medlem

Det finns ju spelet IRL! http://psyklopedin.org/wiki/IRL_(spel)

Länken är grymt seg men har man tur kommer man in

Permalänk

Det där med poliser med laserpistoler hade vart fräsigt om man kunde köra över polisen

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Avstängd

Legal Street...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om Gran turismo skulle få barn med Burnout Paradise så skulle det nog se ut som ert koncept...

Permalänk

Skulle vilja ha bilfysiken från GTR 2.
Grafiken från GRID och spelidén och bilar från TDU och NFS.

Staden skulle vara Paris eller L.A. :wub:

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt 15 exemplar. Ett spel som detta har jag väntat på i evigheter. NFS serien kommer att utökas med ett MMOR men kommer förmodligen att ha lika bra körkänsla som mariokart.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Kanske, låter nice men är inte så inne i bilar..

Har ju hänt att polarna och en själv har suttit såhär också fast med andra idéer, t.ex. the sims online eller Assassins Creed Online med lite Twink på det så det funkade bra kunde vara 2 (eller fler ) Riken som slåss mot varann med en RL player som Master som get uppdrag åt andra mm,

Kmr inte ihåg allt vi snackat om ;P

Vet att the sims online har funnits men vi snackade met som ett Virtual reality (finns massa men inga som ja nappat för) typ GTA + The sims + Fable 2 xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Bara för att u inte kan skicka elaka PM till mig längre betyder det inte att det är okej att börja kasta skit i forumet, släpp det nu!

Jaså det var du, ja. Smickra inte dig själv, jag lägger verkligen inte på minnet vilka puckon jag har snackat med

Dessutom tycker jag inte att du har någon rätt att hålla på sådär när du själv erkände att du inte hade något att komma med. Släpp det själv.

(och jobba lite på ditt material)