Hjälp med bf2 på vista !!!!!

Permalänk

Hjälp med bf2 på vista !!!!!

När jag startar Battlefield 2 på vista 32 bitars så funkar allt fint sen när loading screenen kommer då laddar allt bra ända tills Bekräftar Kunddata efter det << så kommer jag tillbaka till skrivbordet och inte ens ett felmedallande kommer upp kan någon hjälpa jag har prövat alla vanliga saker som kör som adminstratör och kör i kompatibilitets läge för XXXXX windows ....

Och datan borde väl orka med BF2 om den orkar köra crysis ??

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

det är nog punkbuster som fuckar sig totalt, jag verkligen hatar det riktigt jäkla skit "program" som man kan kalla det för ett. varför inte kör med samma som steam kör VAC säkring av servrarna strular aldrig. Om man vill att det ska fungera som det ska är man i stort sett tvungen att använda sig av XP, vissa har fått det att fungera bra med andra operativ, för mig del verkar det vara som ett lotteri blir utkastad då och då ibland funkar det svinbra. Har avinstallerat alla BF spelet pga av skit punkbuster.

vet dock inte om du har samma problem, men väldigt många har problem med spelen.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
det är nog punkbuster som fuckar sig totalt, jag verkligen hatar det riktigt jäkla skit "program" som man kan kalla det för ett. varför inte kör med samma som steam kör VAC säkring av servrarna strular aldrig. Om man vill att det ska fungera som det ska är man i stort sett tvungen att använda sig av XP, vissa har fått det att fungera bra med andra operativ, för mig del verkar det vara som ett lotteri blir utkastad då och då ibland funkar det svinbra. Har avinstallerat alla BF spelet pga av skit punkbuster.

vet dock inte om du har samma problem, men väldigt många har problem med spelen.

Detta hände i singelplayer.... är det punkbuster i singelplayer ? asså för jag trodde bara det var ett anti cheat program när man kör multiplayer.

Fast jag håller med jävligt stor skillnad mellan Punkbuster och VAC - Steam vac är en jävla mycket bättre och lättare och använda

jag kan ju pröva installera om utan punkbuster eftersom jag ändå inte kommer köra online

Permalänk
Citat:

jag kan ju pröva installera om utan punkbuster eftersom jag ändå inte kommer köra online

Punkbuster installeras väl som ett enskillt program och kommer inte att avinstalleras bara för att du installerar om spelet...
Tag bort Punkbuster via "Lägg till och ta bort program..."

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waxinator
Punkbuster installeras väl som ett enskillt program och kommer inte att avinstalleras bara för att du installerar om spelet...
Tag bort Punkbuster via "Lägg till och ta bort program..."

ok jag ska pröva

jag prövade och det är inte punkbusters fel finns det ingen patch eller nåt som fixar detta ?

Permalänk
Medlem

Jag är grymt säker på at jag haft samma fel, antagligen löste jag det genom att ominstallera BF2.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag är grymt säker på at jag haft samma fel, antagligen löste jag det genom att ominstallera BF2.

det har jag prövat 2 gånger med olika inställningar...

snälla ingen som VET att något funkar för jag har faktist spelat bf2 på samma burk som detta händer på nu och jag tog bort allt som hade med BF2 och göra och installerade och nu händer detta snälla finns det ingen som HAR fixat detta eller VET något sätt att fixa detta ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cancerskalle
det har jag prövat 2 gånger med olika inställningar...

snälla ingen som VET att något funkar för jag har faktist spelat bf2 på samma burk som detta händer på nu och jag tog bort allt som hade med BF2 och göra och installerade och nu händer detta snälla finns det ingen som HAR fixat detta eller VET något sätt att fixa detta ...

YAY det funkar nu jag patchade bara o nu funkar det