Jag tycker att Webhallen gör fel

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att Webhallen gör fel

Så dålig servicekänsla att det är löjligt. Jag är en trogen kund som har handlat för flera tusen kronor genom åren. jag skickade tillbaka ett trasigt Corsair HX620 som piper.

Fick svaret att pipet ligger under tillverkarens specifikationer för ljudvolymen och därför får jag inte pengarna tillbaka...

Så om ni inte vill bli fast med defekta prylar handla inte från Webhallen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var ju riktigt löjligt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

haha, jag som precis rekommenderade webhalleb..

Tja. jag har då aldrig haft problem med webhallen då jag bytt ut eller köpt grejer därifrån.

De följer väl vad tillverkaren säger å inget annat?

Permalänk
Avstängd

Pipet ligger under tillverkarens specifikation säger webhallen. Men specifikationen anser ju fläktljud.. Inte högtoniga pip...

edit: Köper man ett corsair nätagg som anses tyst ska det vara tyst... De skriver ju själva på hemsidan, "Ultra quiet". Plus att det är bara vid belastning som agget börjar pipa..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den här tråden är så himla onödig. Dom följer förmodligen sina kontrakt. Du har skapat en tråd som kan skada ett respektabelt bolag baserat på dina egna åsikter.

Permalänk
Avstängd

De har ju vägrat mig att returerna en defekt produkt... Inget onödigt i denna tråd... Tänk innan du talar..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Följer dom tillverkarens avtal så gör dom det. Ta kontakt med Corsair isåfall och få det uträtt istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Den här tråden är så himla onödig. Dom följer förmodligen sina kontrakt. Du har skapat en tråd som kan skada ett respektabelt bolag baserat på dina egna åsikter.

Konsumenträtt med andra ord?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

du borde väl prata med Corsair istället? om det är ett fel så är det väl Corsair som ska stå för det?

Permalänk
Medlem

Har du konstaterat att det är just nätagget som piper??

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufsen
Har du konstaterat att det är just nätagget som piper??

Ja, det är klart (Jag vill inte returnera nått som funkar)

Mitt nya Zalman ZM750 piper inte.. Vilket jag vid två tillfällen har sagt till dem...

edit: jag får väll ta det till arn, men det känns så meckigt för 1400 spänn som psuet kostar...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Den här tråden är så himla onödig. Dom följer förmodligen sina kontrakt. Du har skapat en tråd som kan skada ett respektabelt bolag baserat på dina egna åsikter.

Citat:

De har ju vägrat mig att returerna en defekt produkt... Inget onödigt i denna tråd... Tänk innan du talar..

"tänk innan du talar" haha så onödigt stöddig och dryg man kan vara...
Jag håller med Xclusiv8, rätt onödigt inlägg. Att tala skit om ett dataföretag på swec kan nog skada företaget mer än vad dem förtjänar. Ofta är det EN individ som har fattat ett kasst beslut. Oftast brukar cheferna och de högre uppsatta vara jävligt rädda om dåligt rykte, så tjata på dom innan du försöker driva dom i graven.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Den här tråden är så himla onödig. Dom följer förmodligen sina kontrakt. Du har skapat en tråd som kan skada ett respektabelt bolag baserat på dina egna åsikter.

Om man skulle lyssna på allas negativa bilder av företag skulle det inte finnas någonstans att handla!!!

Permalänk

Helt ärligt, det fungerar ju. Det är inte ett trasigt nätaggregat. Och det är väll många som har samma problem med vissa high end grafikkort? ^^ Förövrigt så har webhallen alltid haft bästa servicen för mig, köpte mitt wow battlechest där, cd keyn fungerade inte och med just mmorpg's brukar detta va känsligt vid öppnad förpackning. Men jag fick ett nytt fungerande battlechest

Men du kanske bara hade otur, idioter finns överallt

Permalänk
Medlem

Handlade du från Sveavägen 39?

Permalänk
Avstängd

fan va tråkigt det är med sånna puckon !

jag måste säja att COMPLESS .COM är dom absolut bässta att ha och göra med om nogot gått sönder
det är den trygghet som alla skulle ge sina kunder !
snabbt och bra kundbemötande hjälper till och med till att fixa problem som
inte ens gäller det som gått sönder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adelante666
Helt ärligt, det fungerar ju. Det är inte ett trasigt nätaggregat. Och det är väll många som har samma problem med vissa high end grafikkort? ^^ Förövrigt så har webhallen alltid haft bästa servicen för mig, köpte mitt wow battlechest där, cd keyn fungerade inte och med just mmorpg's brukar detta va känsligt vid öppnad förpackning. Men jag fick ett nytt fungerande battlechest

Men du kanske bara hade otur, idioter finns överallt

Jag håller med övriga som anser att detta privata korståg först borde försöka lösas mellan parterna - vilket jag är säker på hade gått utmärt (om inte med konsumentköplagen som stöd).

Men man ska få det man betalar för. Köper man ett tyst nätagg ska det också vara tyst. Oljud kan vara en begynnanden defekt i värsta fall.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Sveavägen...

edit: Jag har försökt i två samtal.. Vad mer kan jag göra.. ringa varje dag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men om en produkt piper så är det la för fan något fel på det? "Onödigt inlägg", han upplyser ju bara hur han blivit bemöten. Inget fel i det, snarare fel i att inte säga något. Hade ingen sagt något så hade kanske Kameraexperten funnits kvar och blåst ännu flera.

Jag hade bara slått näven i bordet och sagt att "ni byter ut det, därmed basta!" ; )
Hade det varit på mitt jobb hade vi bara bytt ut det, vad tillverkaren än sagt och haft en nöjd kund, istället för att ha en arg och besviken kund och en glad tillverkare. Men så är det när man handlar på nätet...Ingen riktigt kontakt...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

de där pipet har inte o göra med ljudnivån, de handlar om att någon kondensator i PSUn som läcker ström vilket därav ger av sig ett sådant ljud.. jobbar i en pc reparations butik och har själv haft 2 st psu som betedde sig sånt, du måste säga de till dom så att de fattar att du kan något om datorer.. de kan i sig bli en mindre volt ändring när den e på, inte väldigt märkvärdigt, MEN, det drar ned på livslängden en bra bit...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Spel och hårdvara är olika saker.

Bara för de har eventellt bra avtal för spel. typ stula cdkeys, så betyder inte det att de är lika duktiga på hårdvara och är lika insatta i problem där.

Permalänk
Medlem

Re: Varning för Webhallen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Så dålig servicekänsla att det är löjligt. Jag är en trogen kund som har handlat för flera tusen kronor genom åren. jag skickade tillbaka ett trasigt Corsair HX620 som piper.

Fick svaret att pipet ligger under tillverkarens specifikationer för ljudvolymen och därför får jag inte pengarna tillbaka...

Så om ni inte vill bli fast med defekta prylar handla inte från Webhallen!

Kan det vara någon kondensator som tjuter? jag skulle nog kontakta corsair.

En tjutande konding är ingen bra konding även om den kan hålla länge. Kan vara bra att flagga för.

Jag förstår din frustration, men Webhallen följer bara de riktlinjer de har.

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Om man skulle lyssna på allas negativa bilder av företag skulle det inte finnas någonstans att handla!!!

Word!

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

tycker de e så roligt att ni svenskar ger spydiga kommentarer här på sweC. har aldrig stött på sånt på andra utomländska forum

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd

Tyvärr i efterhand har jag läst att Corsair har detta problem med alla sina nättagg.. Så jag vill ju upphäva köpet helt.. Inte få ett utbytt...

Jag har en ganska extrem dator, en Core i7 med nvidia gtx 295 och det är bara vid belastning som den ljuter... Samt vid diskläsning...

Det roliga är att Zalman ZM750 köpte jag direkt över disk från webhallen nör jag lömna tillbax corsairen.. Så redan där tjänade de 1600 kronor på mig... Man tycker de kan vara lite tillmötesgående mot en trogen kund????

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gtoxed: ny på internet? detta är forumsmentalitet, det är det som förenar världen alla är lika dryga.

ontopic: förklara att du kan dina grejer, om de inte går med på det snacka med corsair.

Permalänk

Det där var väl en rätt spydig kommentar?:( Du behöver inte dra alla svenskar över en kam!

Har handligt för runt 50k på webhallen och aldrig haft problem. Har bytt ut saker som de har gjort fel och det har inte varit några problem alls... Låter faktiskt som att du borde kolla med corsair

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Öhh.. välkommen till internet? Om du inte fått ett drygt svar på ett utländskt forum har du förmodligen inte varit på särskilt många Det är långt ifrån ett svenskt fenomen.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gtoxed
tycker de e så roligt att ni svenskar ger spydiga kommentarer här på sweC. har aldrig stött på sånt på andra utomländska forum

Hahaha, "ni svenskar". Så...Vart är du ifrån och vart hänger du om man får fråga? Kollar man in på xtremesystems.org t.ex så kan det bli ganska kackligt. Men så är det på forum...Olika åsikter, det är ju det som är roligt!

OnTopic igen:
Jag tycker du skall maila Corsair och höra med dem. Säg att du tror det är en läckande konne som piper. Öppna det för guds skull inte bara och kolla. Ring till Webhallen igen och prata med dem igen och säg att det inte är rimligt. Ligg på lite bara så kommer de nog hjälpa dig. Kan ju varit någon sur supportmänniska du fick tag på innan menar jag. (De kan ju vara ganska otrevliga ibland när man ställer för mycke krav)

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

http://www.hardwaresecrets.com/article/371/9
"During our tests 3, 4 and 5 the power supply generated a not so loud high pitch noise."

Jag anser att Webhallen har brustit i informationen av produkten och att köpet borde hävas...

Visst kan jag gå via Corsair, men det är endå Webhallen som är ÅF och ÅF har alltid ansvaret mot mig som konsument... Det går inte att lämpa över på leveratörer...

Visa signatur