Får denna imorgon, klarar den mirrors edge/Moderna spel?

Permalänk

Får denna imorgon, klarar den mirrors edge/Moderna spel?

Kommer denna dator klara det nya mirrors edge och riddig och alla de där?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Permalänk
Medlem

Du har blivit blåst. Men ja, den ska klara Mirrors Edge, men inte maxxat.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

WOW!! 8000:- för den du kan bygga en sådan för runt 5500-6000:-

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Du har blivit blåst. Men ja, den ska klara Mirrors Edge, men inte maxxat.

? Jag maxar det spelet med min dator. Upplösning 1280x1024 dock.

Datorn klarar la de flesta spelen om du inte måste maxa. Men den är ju ganska överprissatt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

om jag säger såhär...
jag kör amd64 athlon 4200+ och geforce 8500gt 2gb ram och jag maxxar mirrors edge och cod 4 och många andra spel...

givertvis så har jag extremt överclockat men men det kan du med göra om du vill...... hoppas mitt svar ger dig en liten ide om vad som krävs och vad som är möjligt

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

BIOS:en kan vara låst i märkesdatorer...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

kan du ångra köpet?

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
BIOS:en kan vara låst i märkesdatorer...

juste.. det stämmer ju bra.. men hur man än gör så tjänar man mycket mer på att skaffa en billigare dator som inte är så extrem... bara för att det finns bättre saker och bara för att mina saker är "pensionerade" så betyder inte det att jag inte kan klara mig hur bra som helst....

jag kör world in conflict på näst högsta grafik och det tycker jag verkligen förtjänar respekt för en burk som kostar knappt 3-4 tusen och är typ cirka ett till två år gammal.... eller vad tycker ni ??

OBS: jag säger det igen... min dator är inte standard, den är extremt överklclockad.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Och om bioset inte är låst så är moderkortet troligtvis värdelöst att klocka med. Så ja, det var ju ett lite tråkigt köp måste jag säga Du får tänka på att fråga sånt här innan du köper datorn nästa gång.

En ganska basic regel att gå efter när det gäller stationära datorer är ju som sagt att inte köpa märkes-datorer, eller från affärer som Elgiganten, Siba, Onoff, etc. Det sparar du många tusenlappar på.

Vad gäller topic så kommer datorn säkert klara spelen hyfsat, men den är inte särskillt framtidssäker.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

tittade på den nyss. den är ju inte dålig... får ju bättre prestanda en man brukar få på märkesdatorer till sådantpris...

den är tyst osv, men det finns säkert bättre datorer för det priset, men inte med support och garanti...

men ifall du ska överklocka och annars få en lite bättre dator men mer jobb så försök ångra köpet och köp delar

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Du har blivit blåst

Man blir alltid blåst när man köper en färdigbyggd märkesdator;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein

den är tyst osv, men det finns säkert bättre datorer för det priset, men inte med support och garanti...

Klart de är garanti på om man köper lösa delar me. Men jag fårstår din poäng;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
tittade på den nyss. den är ju inte dålig... får ju bättre prestanda en man brukar få på märkesdatorer till sådantpris...

den är tyst osv, men det finns säkert bättre datorer för det priset, men inte med support och garanti...

men ifall du ska överklocka och annars få en lite bättre dator men mer jobb så försök ångra köpet och köp delar

Jag måste säga att han absolut inte har blivit blåst. Att köpa en dator i delar är inte att föredra för alla. Jag kan personligen se poängen med att ha bra support, som dell enligt min erfarenhet har. Man får en färdig produkt som fungerar direkt efter att man kopplar in den, inget krångel , ingen trassel. Dells burkar är av min erfarenhet (jobbat som IT-Tekniker i snart 5 år) väldigt tysta och smart konstruerade då man ska byta ut delar. För att jämföra med andra märkesdatorer är dessa burkar väldigt enkla att uppgradera och reparera själv efter att garantin har gått ut.

Men det är klart, majoriteten av Sweclockers medlemmarna vill ju ha möjligheten att själva anpassa datorkonfigurationen in i minsta detalj, och då är ju inte en märkesdator att föredra.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny88g
Man blir alltid blåst när man köper en färdigbyggd märkesdator;)

Jag blev blåst 2007-12-30.

Och som sagt, Dells datorer är inte som andra märkesdatorer. Dell har aningen bättre datorer faktiskt som är av lite högre kvalitet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

ett förslag: borde man inte kunna flasha bios och sedan så blir väl funktionerna upplåsta `?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Jag måste säga att han absolut inte har blivit blåst. Att köpa en dator i delar är inte att föredra för alla. Jag kan personligen se poängen med att ha bra support, som dell enligt min erfarenhet har. Man får en färdig produkt som fungerar direkt efter att man kopplar in den, inget krångel , ingen trassel. Dells burkar är av min erfarenhet (jobbat som IT-Tekniker i snart 5 år) väldigt tysta och smart konstruerade då man ska byta ut delar. För att jämföra med andra märkesdatorer är dessa burkar väldigt enkla att uppgradera och reparera själv efter att garantin har gått ut.

Men det är klart, majoriteten av Sweclockers medlemmarna vill ju ha möjligheten att själva anpassa datorkonfigurationen in i minsta detalj, och då är ju inte en märkesdator att föredra.

Köper man datorn i delar så kan man oftast få det monterat och klart för några hundringar extra. Hellre det än några tusenlappar och garanti-brytare

Eventuell service och felsökning har man ju Sweclockers till

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Usch, jag får mardrömmar av alla förinstallerade program det är på kompletta datorer. Finns ju inget trevligare än en helt nyformaterad dator utan ett enda program eller problem. <:

Permalänk
Medlem

Någon som kan göra en liknande dator som denna, dvs i pris jämförelse?
Då ska även tangentbord, mus o montering ingå.

Kan ju vara svårt att säga vad alla delar är värda.

Men jag gjorde i alla fall ett paket på datorbutiken...
Gick på 8500 kr utan montering, tangentbord o mus.

Permalänk
Citat:

Men det är klart, majoriteten av Sweclockers medlemmarna vill ju ha möjligheten att själva anpassa datorkonfigurationen in i minsta detalj, och då är ju inte en märkesdator att föredra. [/B]

Just precis. Att bygga sin egen dator för mig är konstigare än att baka sitt eget frukostbröd. (Vilket jag gör.) Man får bättre bröd som man kan anpassa till en själv till ett billigare pris. Men inte alla orkar/bör/klarar att göra detsamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
och smart konstruerade då man ska byta ut delar.

skämtar du eller? min, dock ganska begränsade, erfarenhet är att det kryllar av special lösningar i en dell och att om exempelvis nätagget börjar krångla så måste man beställa ett nytt från dell, man kan inte gå ut i en datoraffär och köpa ett standard psu.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

SÅ HÄR LIGGER DET TILL:::

ÄR DU EN GAMMAL KÄRRING SKA DU KÖPA FÄRDIGT

MEN I ALLA ANDRA FALL INTE DET... OM DU BOR NÄRHETEN AV LUND SÅ KAN JAG TOM KOMMA O BYGGA IHOP SAKERNA FÖR EN LITEN SLANT

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
WOW!! 8000:- för den du kan bygga en sådan för runt 5500-6000:-

Mmm, gör det du med Windows Vista och 1tb hårddisk.

Q8200 = 1800kr
Moderkort = 1000kr (ja vi säger nåt sånt)
Grafikkort = 1200kr
RAM-minnen = 500kr
Chassi + nätagg säg 800kr
Vista = 1000kr
1tb hårddisk = 1000kr
Minneskortläsare säg 200kr
Tangentbord och mus 200kr (är ju nåt billigrappel)
DVD-läsare/brännare = 200kr

Totalt 7900kr snabbräknat sådär, man får väl lägga till/ta bort nån hundring här och där. Plus montering med garanti på själva monteringen vilket inte alls är helt fel om man är lite osäker.

Man måste alltid räkna med att det är mer än bara cpu+mobo+gpu man köper när man köper en dator. Däremot säger jag inte att man inte skulle kunna byta ut processorn mot en Phenom 920 och moderkortet att passa det, och grafikkortet mot ett 4850 och därmed för ett par hundringar till få en mycket mycket bättre dator. Dessutom köpa nåt bättre chassi så det håller sig svalt och tyst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharz
Usch, jag får mardrömmar av alla förinstallerade program det är på kompletta datorer. Finns ju inget trevligare än en helt nyformaterad dator utan ett enda program eller problem. <:

Amen to that brother

Men alltså, tycker de är dålig stil av folk som tycker att du blivit lurad. Är man ingen it-tekniker eller iaf duktig på hårdvara/it och inte har någon man känner som kan fixa alla ens problem så borde man köpa en färdig dator från en butik, det ger en viss trygghet. Sedan är det klart att det finns bra och dåliga butiker men men.. de är iaf min åsikt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Du har blivit blåst. Men ja, den ska klara Mirrors Edge, men inte maxxat.

Det är ju inte crysis vi pratar om...

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny88g
Man blir alltid blåst när man köper en färdigbyggd märkesdator;)

Kan inte göra mer än hålla med dig där. Min styvsyster köpte en märkesdator förra året med Windows Vista Home Premium och 1 GB minne. Dell, HP, osv bygger ju datorn så att den nätt o jämt klarar av operativsystemet. Kräver ett operativsystem 512 MB, sätter de in 1 GB, osv. Det är ju nästan för lite alltså, så hennes dator är råslö pga hon har för lite minne i den.

Hoppas verkligen du kan ångra köpet, En fråga.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Beställ inte från elgiganten eller liknande...
Mycket bättre att beställa delar och sedan bygga..
Men du kan nog maxa Mirror's Edge (beroende på vad du har för skärm)

Permalänk
Medlem

Det är en prisvärd dator i mina ögon, quad prolle och 9800GT.
Visst kan du bygga en billigare, men köper du en färdig märkesdator så slipper man "oftast" obehagliga överáskningar jämfört med att bygga själv.
Du slipper jobbet med att bygga datorn, och har full hårdvarugaranti på datorn,

Många på forumet är överklockare och gillar att mecka, fixa och trixa.
Men vissa vill köpa en shysst allround dator och har inget behov att klocka.

Det är bra att köpa fördigt ifrån butikerna, du har mycket bättre garantier som konsument.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Kan inte göra mer än hålla med dig där. Min styvsyster köpte en märkesdator förra året med Windows Vista Home Premium och 1 GB minne. Dell, HP, osv bygger ju datorn så att den nätt o jämt klarar av operativsystemet. Kräver ett operativsystem 512 MB, sätter de in 1 GB, osv. Det är ju nästan för lite alltså, så hennes dator är råslö pga hon har för lite minne i den.

Hoppas verkligen du kan ångra köpet, En fråga.

Man får vad man betalar för.
Hon kunde ha köpt en Quad med 4GB minne, så skulle hon säkert vara nöjd.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
skämtar du eller? min, dock ganska begränsade, erfarenhet är att det kryllar av special lösningar i en dell och att om exempelvis nätagget börjar krångla så måste man beställa ett nytt från dell, man kan inte gå ut i en datoraffär och köpa ett standard psu.

Jo tack, min extremt begränsade erfarenhet av Dell skrämmer mig..
Har en Dell OptiPlex GX1 från stenåldern, inget standard där alls förutom HHD, Floppy, CPU och RAM... nja, CPU kylaren sitter fastnitad (Pentium 2) och går ej att avlägsna och ingen annan P2 kylare passar heller.

Resten är Dell special, agg, CD-rom (nja, en vanligt slimline) moderkort bla bla.. och SO-DIMM plats vid CPU... udda då moderkortet har SDR platser annars

Men som sagt, begränsad och från stenåldern

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.