Byta dator via posten.

Permalänk
Medlem

Byta dator via posten.

Tror denna tråden platsar bäst här.

Jag är i full gång med att byta bort min laptop mot en stationär dator, jag letar i hela landet men ju längre jag kommer från Göteborg dess tå mer krångligt blir bytet.

Hur ska man gå till väga för att säkert kunna genomföra ett byte med posten som hjälp.

Om vi för en stund struntar i vad det skulle kosta att skicka grejerna och hur ömtåligt det är osv så kommer jag bara på en lösning för tillfället.

Först skrivs ett kontrakt där båda parter lovar att allt fungerar och skriver det sin dator ska bytas mot, varje part får ett påskrivet kontrakt, sedan skicka datorerna rekommenderade inkl försäkring via posten, på så sätt får man spårningsnummer plus att man kan se att samma person som står på kontraktet är den som hämtar ut datorn.

Om ni har fler förslag för utom att man träffas är jag väldigt intresserad av dem.

Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här undrar jag också över hur man kan få det så säkert som möjligt.
Köpte ett grafikkort för 1500 för en vecka sen och jag har inte testat det så det kan lika gärna vara trasigt. Visst, farsan kände en som hämtade det men ändå. Och sen kanske det blir något köp via posten.

Men det du har skrivit verkar ganska säkert.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Om man bara ska tex köpa en vara och inte byta den då finns det massor av alternativ, internetgiro, payson, paypal postforskott osv. Men om man ska byta två produkter blir det knivigare, några förslag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skicka din dator med postförskott, och han betalar. Han skickar sin dator postförskott. Du betalar, eller tvärtom.

Det bästa jag kommer på innan en kaffekopp.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Mmm..och så skickar en av dom en hög med tegelstenar mot postförskott..eller så struntar den andra i att lösa ut det som skickats mot postförskott och får då sin dator "såld" då motparten betalar för datorn som han skickat.

Permalänk
Medlem

nu är jag helt nyvaken, men är det inte en sån här tjänst du letar efter?
http://www.internetgirot.se/betala
funkade fint när jag testade på det härom veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samilel
nu är jag helt nyvaken, men är det inte en sån här tjänst du letar efter?
http://www.internetgirot.se/betala
funkade fint när jag testade på det härom veckan.

Kom ihåg att verkligen kolla detta innan ni genomför köp:

Citat:

Betala aldrig pengar till annat än Internetgirots bankgironr 5699-9063.

Brorsan var riktigt nära på att bli blåst vid ett köp, där säljaren skickat fake mail från internetgiro, med annat bankgironummer.

Permalänk

skulle inte rekommendera att skicka stationära datorer via posten

Permalänk

Vill den ena personen blåsa den andra så går det alltid. Däremot om man har kontrakt så kan man alltid anmäla personen i fråga enkelt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
skulle inte rekommendera att skicka stationära datorer via posten

Skulle inte rekommendera skicka någon dator alls med posten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ska få denna dator ifrån netonnet. http://www.netonnet.se/ Kolla på datorer och hårdvara och sen dator i delar och sen Dator i delar AMD Gaming. Funkar den bra till crysis och är det en quad eller dual? Farsan köper denna punkt slut så säg till om den funkar eller inte Om det e nån sak som ska bytas eller så. (Inte massa saker som ska bytas typ en sak som högst!) Är grafikkorten ok tex eller e dom skitdåliga? =D (Jag är inte bar på datorer som ni ser)

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem

Hitters, forts. du såhär kommer du bli avstängd, andra tråden irad jag läser där du har spammat in ditt meddelande. Red. kommer inte bli glada på dig >>

EDIT: Men för att svara på din fråga så kommer processorn i det paketet att flaska duktigt, så det borde du byta ut.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hitters
Ska få denna dator ifrån netonnet. http://www.netonnet.se/ Kolla på datorer och hårdvara och sen dator i delar och sen Dator i delar AMD Gaming. Funkar den bra till crysis och är det en quad eller dual? Farsan köper denna punkt slut så säg till om den funkar eller inte Om det e nån sak som ska bytas eller så. (Inte massa saker som ska bytas typ en sak som högst!) Är grafikkorten ok tex eller e dom skitdåliga? =D (Jag är inte bar på datorer som ni ser)

Att spamma samma fråga i flera trådar och dessutom ägna sig åt trådkapning är inte tillåtet. Du har på grund av detta tilldelats en varning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||