NZXT levererar sval datorlåda för vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

NZXT levererar sval datorlåda för vattenkylning

Panzerbox är ett nytt chassi från NZXT där fokus ligger på kylning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läckert chassi faktiskt!

Oft: svenskan i rubriken på nyheten går väl att diskutera..
Edit: Mycket bättre rubrik nu ja

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Såg ju inte så tokigt ut.

Permalänk
Inaktiv

En fulsnygg låda som faktisk lockar lite, till skillnad från mycket annat junk.

Permalänk
Hedersmedlem

Rikgtigt snygg låda för att vara NZXT

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Lite intressant är den ju. skulle ju inte slänga den om jag fick en.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Discokungen

Wow. Vad har hänt med NZXT nu då? Har de gett upp deras galna idé att göra så fula chassin som möjligt? Man får väl se om de lanserar fler snygga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det där var nog det fulaste chassit från NZXT som jag sett.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

Wtf jag tycker nzxt gör väldigt snygga chassin och detta var riktigt coolt jao

Permalänk
Medlem

Panzer är en tysk stridsvagn.
Det där är fan ingen tysk stridsvagn, det där är ett chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Panzer är en tysk stridsvagn.
Det där är fan ingen tysk stridsvagn, det där är ett chassi.

Påstår de någon gång i artikeln att det är en tysk stridsvagn?

Bra utveckling det här tycker jag, färre men större fläktar är The Shit :).

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk
Medlem

Vilket fetto
Får nog köpa bredare skrivbord om man ska ha en sådan låda.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Nätaggregatsplaceringen skapar lite problem med stora grafikkortskylare som Accelero S1.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hade där inte varit ett VITT NZXT-märke i fronten hade jag nog varit intresserad ;/.

Permalänk

hmm.. tycker den ser fult ut både inne och ute ifrån. som en ihop tryck papperskorg med lock

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Rätt snygg och smart.. göra dom fetare på bredden istället för tre mil höga är rätta takter tycker jag

Generellt gör ju NZXT snygga chassin jue! Hush är ju najs!

Permalänk
Medlem

jag gillar inte idén att sätta nätagget på. Blir inte det mer motstånd för grafik korts fläkten och fläkten för nätagget när dem ska suger luft från samma ställe? Om det nu är så att de blir mera motstånd, låter det inte mer då?
Självklart menar jag ett nätagg mer 120fläk i botten.

jag vet att chassit är tänkt för vattenkylning, men man kanske inte vill ha det till sin gpu.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
jag gillar inte idén att sätta nätagget på. Blir inte det mer motstånd för grafik korts fläkten och fläkten för nätagget när dem ska suger luft från samma ställe? Om det nu är så att de blir mera motstånd, låter det inte mer då?
Självklart menar jag ett nätagg mer 120fläk i botten.

jag vet att chassit är tänkt för vattenkylning, men man kanske inte vill ha det till sin gpu.

... och om man nu vill ha vattenkylning på GPU:n, går det då ens att få plats med slangarna mellan grafikkortet och nätagget???

Ser ut som det kan bli lite trångt...

Ok yttre design annars tycker jag nog!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
... och om man nu vill ha vattenkylning på GPU:n, går det då ens att få plats med slangarna mellan grafikkortet och nätagget???

Ser ut som det kan bli lite trångt...

Ok yttre design annars tycker jag nog!

jo de är sant det med. dåligt chassi

edit; se ut att vara svårt med en snygg kabeldragning

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

fick kolla länge efter var nätagregatet var placerat, och för att iaf någon annan ska slippa det så säger jag att nätagget placeras ovanför grafikkort(en)

On topic: gillar verkligen detta chassit! bara det inte kommer att kosta 1,2k så verkar allt bara bra...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koffarn
Påstår de någon gång i artikeln att det är en tysk stridsvagn?

Bra utveckling det här tycker jag, färre men större fläktar är The Shit :).

PANZERbox, så ja.

OnT;
Otroligt fult chassi, och med tanke på priset och utformningen så skulle jag bli förvånad om vattenkylningen är annat än skämt.

Pump och reservoar på CPU-blocket? Kom igen..

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Avstängd

Väldigt dum placering av PSU, fan va jobbigt att behöva ta ut det om man ska T.ex. byta eller fixa något med Grafikkorte(n)t. känns också som att det kan väldigt dåligt med luft till dom, ser ju visserligen inte åt vilket håll agget sak sitta men sak det sitta med fläkten mott G-korten så blir det inte spå bra kylning där inte.

Får vänta på att sweclockers gör ett test av lådan.

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Väldigt dum placering av PSU, fan va jobbigt att behöva ta ut det om man ska T.ex. byta eller fixa något med Grafikkorte(n)t.

Håller med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
känns också som att det kan väldigt dåligt med luft till dom, ser ju visserligen inte åt vilket håll agget sak sitta men sak det sitta med fläkten mott G-korten så blir det inte spå bra kylning där inte.
MVH

Det är ju ett stort hål i sidoplåten där, så det är nog tänkt man ska sätta agget så det tar luft direkt utifrån...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Panzer är en tysk stridsvagn.
Det där är fan ingen tysk stridsvagn, det där är ett chassi.

det sprider sig

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nätaggregatsplaceringen skapar lite problem med stora grafikkortskylare som Accelero S1.

Det är gjort för vattenkylning vettu!

Permalänk
Medlem

Antar att radiatorn och kylblocket på bilden inte ingår?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Antar att radiatorn och kylblocket på bilden inte ingår?

Stämmer!
Det står till och med som kommentaren på bilden i bildgalleriet som visar närbild på radiatorn, på produktsidan som CrAcKman länkade till.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Panzer är en tysk stridsvagn.
Det där är fan ingen tysk stridsvagn, det där är ett chassi.

The new fad

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Det är gjort för vattenkylning vettu!

Kollar du Ordentligt så ser man att det blir väldigt tajt med vatten kykning på G-korten oxå, var man man ha slangarna till dom?

Nja inte genomtänkt för 5öre enligt mig!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]