Spricka i mobilskärm, går väl knappast på garanti?(reperationstips,priser)

Permalänk
Medlem

Spricka i mobilskärm, går väl knappast på garanti?(reperationstips,priser)

Tappade ett lås på min mobiltelefon och det blev en stor spricka(or) i skärmen, rätt säker på att detta inte går in i någon slags garanti men kan man reparera det på något sätt?:/ Sitter knappast skönhetstittar på den hela tiden(även om jag borde:P) men det är ju ändå inget kul med en fet jävla spricka i skärmen, dessutom blir det inte desto roligare om glaset luckras upp. Sitter mest och lyssnar på musik i den, så gör väl inte så mycket men när man betalat 2,7 laxar skulle det vara kul om det gick att få ny skärm/reparera på något sätt, även om det inte innefattar garantin. Så frågorna är A) om det här går på någon konsumenträttighet/garanti B) vad det kan kosta att reparera/ersätta skärmen

övrig info: haft mobilen typ exakt ett år.

Det här är skälet till att man ska köpa billiga mobbar och skaffa en redig MP3 istället:mad:

FAN!

Permalänk

Har du en drulleförsäkring så täcker förmodligen den. Dock med självrisk.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

På vilket sätt skulle en stor mp3-fil kunna ersätta en hi-end mobil? :/

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
På vilket sätt skulle en stor mp3-fil kunna ersätta en hi-end mobil? :/

Vad rolig du är! Helt patetiskt...

onT: om inte själva displayen även är trasig så kan man köpa en byggsats som man sätter ihop på mobilen. De gjorde jag med min k810i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
På vilket sätt skulle en stor mp3-fil kunna ersätta en hi-end mobil? :/

Ha-ha.

En MP3-spelare då.

btw, vad är hi-end?:D

ingen aning om jag har allriskförsäkring.

Daog, nu vet jag inte vad definitionen av display är men inget är fel på mobilen, den muppar sig inte eller något, inga färger ändrade där sprickan är eller så.

Har en W880i, finns det någon slags liten reperationssats till en sån?=P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har själva LCD-skärmen skadats eller är det bara glaset?
I såna fall kan du köpa ett helt nytt hus på ebay för 50-60kr.

http://stores.ebay.com/Wincom-International

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det bara är glaset, sprickorna ser inte djupa ut men de är absolut inte ytliga repor.

ska fundera om köp är värt, ska troligen köpa ny till sommarn men kan vara bra om man ska sälja.

Permalänk
Medlem

A) Det går INTE på garanti/reklamation/kundrätt. Har du däremot drulleförsäkring som du köpte tillsammans med telefonen går det där, dock oftast med självrisk..

B) Beroende på vad det är för telefon så tar Anovo/Engström ca 1500:- inklusive allt. Hör med din återförsäljare. Annars kan du ju få tag i alla grejer relativt billigt på blocket/tradera/ebay.

/M

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn

btw, vad är hi-end?:D

Hi-end betyder "rumpan i vädret"

www.24.se har billiga skal och reservdelar, både original och kopior.. kopiorna fungerar och passar men lite "plastiga".. OCH köp inte några skyddskall till mobilen.
Köpte en hårdskall till min k800i som jag var "rädd" om fast jag hade haft det löst i fickan i ett år, på med "skyddet" och 2 veckor senare är mobilen full med repor.. damm hamnade inne i skalet och skav mot mobilen hela tiden.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hi-end (eller high end) är en mycket avancerad produkt i sitt slag. Till exempel en Windows-mobil etc.
Dock skulle jag inte kalla en mobil för 2700 hi-end.

När jag råkade välta min cykel på min mobil (:D) kostade det mig 1200:- att byta själva glaset. Skulle displayen bytts skulle det kostat rejält mycket mer.
Gjorde det dock inte själv, så har du lust att pilla själv kommer du billigt undan.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF