Letar efter ett strategi spel!

Permalänk
Medlem

Letar efter ett strategi spel!

Hejsan

Jag är på jakt efter ett lir att fördriva lite tid med.
Vet dock ej vad jag ska spela.

Favoriter är helt klart Rome:TW och medieval2:TW
Så det får gärna lika de spelen.

Wc3 och starcraft har jag spelat ganska mycket också, men jag gillar mer att ta tid på mig och bygga, utvecklas, försvara och sakta bygga mitt imperium.

Tids epok spelar inte så stor roll vad det är.

Min dator är ingen höjdare så tänk på det (annars hade jag spelat empire tw så klart )

3700+ 3gb ram geforce 8600gt är vad den består utav..

Tack på förhand
Jocke

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=94977

eller kanske warhammer Mark of chaos

Permalänk
Medlem

Är mark of chaos lika som dawn of war 2 så man slåss hela tiden och inte bygger nånting i princip?

Permalänk
Medlem

Det är som total war, fast mer fantasy. (och ingen stor kampanj karta)

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk

command and conquer 3?

sins of a solar empire om du har lust att lägga ner lite tid, roligt som fasen

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Prova dawn of war 2, riktigt roligt tidsfördriv. Både 1v1 och 3v3 är roligt.

Visa signatur

smash?

Permalänk
Medlem

Ett gammalt men roligt spel:
Imperialism 2
http://en.wikipedia.org/wiki/Imperialism_2
Spelet har sitt fokus på forskning, bygga och ekonomisk expansion.
Inte så mycket fokus på att styra trupper och fältslag.

Permalänk
Medlem

Age of Empires 1,2,3

Permalänk

Jag skall precis börja sätta tänderna i Europa Universalis III, verkar bli grymt kul!

Visa signatur

AMD 4850e - 2x2GB Corsair XMS2 5-5-5-18 - Gigabyte GA-MA78G-DS3H - Grafikkort sökes.. idéer?

Permalänk
Medlem

Empire Total War ^^

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Empire Total War ^^

Läs om första inlägget:
"Min dator är ingen höjdare så tänk på det (annars hade jag spelat empire tw så klart )"

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Jag lirar det med min farfar. Han har en P4 @ 2.8 Ghz och ett 1600XT grafikkort samt 1 gb ramminne! Visst han kör på ganska låg upplösning 1024x768 och på låga inställningar men det funkar!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Jag lirar det med min farfar. Han har en P4 @ 2.8 Ghz och ett 1600XT grafikkort samt 1 gb ramminne! Visst han kör på ganska låg upplösning 1024x768 och på låga inställningar men det funkar!

Cool farfar!

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Civilization 4 eller varför inte klassikern 2an? Hör till mina favoriter.

Permalänk
Inaktiv

Supreme commander!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Supreme commander!

Är väll inte precis sån stor fokus på byggdelen i det spelet utan mer kriga, kriga och kriga.

I princip alla Total war spelen är väll att föredra. Sen har du ju klassiker som Anno spelen.
Har börjat spelat Grand ages rome och det är ganska okej tidsfördiv. Lite udda styrning men man lär sig ganska så fort.
Kan inte komma på så många just nu men det finns ju en hel del att välja på. Strategi är inte så litet som man kan tro:P

EDIT: Ni som spelat Empire total war. Hur är multiplayer läget på det spelet nu? Finns det fortfarande ingen byggdel i multiplayer som dom äldre? Alltså man får bara bygga ihop en arme och strida. Vill ju kunna bygga i multiplayer också ju:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Är väll inte precis sån stor fokus på byggdelen i det spelet utan mer kriga, kriga och kriga.

I princip alla Total war spelen är väll att föredra. Sen har du ju klassiker som Anno spelen.
Har börjat spelat Grand ages rome och det är ganska okej tidsfördiv. Lite udda styrning men man lär sig ganska så fort.
Kan inte komma på så många just nu men det finns ju en hel del att välja på. Strategi är inte så litet som man kan tro:P

EDIT: Ni som spelat Empire total war. Hur är multiplayer läget på det spelet nu? Finns det fortfarande ingen byggdel i multiplayer som dom äldre? Alltså man får bara bygga ihop en arme och strida. Vill ju kunna bygga i multiplayer också ju:P

Det ska komma en 1 on 1 multiplayer campaign men inte ute än.
Finns dock bästa exploiten i ETW i nuläget. Man kan ändra sin filer lokalt så att unitprice osv ändras, modda helt enkelt men problemet är att de påverkar multipalyer också. Du kan typ modda så alla dina units är gratis men fiendens kostar fortfarande vad de borde göra.