Kompletts 1337 W33K

Permalänk
Medlem

Kompletts 1337 W33K

OBS! P.g.a. misstag av Komplett.se stämmer inte dessa priser, de egentliga priserna ska vara lägre.

Jag såg Kompletts annons om 1337 W33K och tänkte titta lite på priserna. När jag tryckte på länken och kom till sidan var jag inte imponerad. Även om jag inte har någon större koll på svenska priser, egentligen inte priser över huvudtaget, tyckte jag ändå att de inte var speciellt billiga.

Eftersom Inet sägs vara bra tänkte jag att jag jämför några priser där (nämnas bör att jag bor i Finland och aldrig köpt från vare sig Komplett eller Inet, och inte heller har koll på deras priser) med priserna från 1337 W33K. Jag valde produkter som verkade lätta att kolla utan att se på priserna, här är produkterna jag jämförde:

Corsair Powersupply 750W
1337 W33K: 1 445:- Inet: 1 336:-
(Inet 109:- billigare)

Intel Core™ i7 920 Quad
1337 W33K: 3 495:- Inet: 3 145:-
(Inet 350:- billigare)

Asus P5Q PRO
1337 W33K: 1 499:- Inet: 1 439:-
(Inet 60:- billigare)

4GB Corsair Dominator TWIN2X8500C5D
1337 W33K: 749:- Inet: 689:-
(Inet 60:- billigare)

Varför är Komplett så dyra/Inet så billiga? Lönar det sig alls att köpa från Komplett? Man tycker ju att erbjudanden ändå borde vara billigare...

Varning: Jag kan inte med 100 % säkerhet säga att det är precis motsvarande produkt eller att priserna stämmer, jag gjorde mitt bästa för att hitta rätt men fel KAN förekomma.

Permalänk
Medlem

Finns inget som säger att en butiks erbjudande är lägre än någon annans ordinarie pris.

Det lönar sig nästan alltid att jämföra priser.

Permalänk
Medlem

kommer ihåg i sommras när man kunde köpa ett corsair tx750 för 950:-

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

Väljer komplett för deras support, man får det man betalar för.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Väljer komplett för deras support, man får det man betalar för.

Så du säger att man får dålig support hos Inet. Av min överblick över SweC så säger det mig tvärtom.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Så du säger att man får dålig support hos Inet. Av min överblick över SweC så säger det mig tvärtom.

hehe, tyvärr glömde jag skriva att jag har aldrig handlat från inet... Så jag vet inte om deras support.

EDIT: fast Inet verkar inte vara så bra heller, lite bakom flötet om man säger så http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
kommer ihåg i sommras när man kunde köpa ett corsair tx750 för 950:-

Jag köpte mitt (förra datorn jag hade) Corsair 750tx för 899 på rea i augusti förra året haha nu kostar det väll nästan 1400 kr.

Permalänk
Komplett.se

Bäste medlemmar,

Dessvärre skedde ett mindre fel vid lanseringen av denna kampanj. Externa banners lades ut i fredags eftermiddag medans själva kampanjen egentligen startade först idag. Med andra ord länkades därför de vanliga priserna till kampanjsidan under helgen.

Om ni kikar in på kampanjen idag bör ni se att de betydligt bättre kampanjpriserna är aktiva nu.

Vi beklagar detta missöde.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

Sämsta kampanjnamnet någonsin?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hur kan ni ta 3495:- i en kampanj för en i7 920 när inet tar 3145:-?

Hur tänker ni där?

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Hur kan ni ta 3495:- i en kampanj för en i7 920 när inet tar 3145:-?

Hur tänker ni där?

För det är butiken ni betalar för. Komplett har enligt mig bättre support än Inet.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
För det är butiken ni betalar för. Komplett har enligt mig bättre support än Inet.

Man får alltså punga ut med en större summa pengar för något som man säkert inte behöver.

Ifall det handlar om t.ex. köp av en bärbar dator... då kan jag tänka mig att betala extra för att få bättre support. Men köper man t.ex. en HP så spelar det ju ingen roll VART man köper den eftersom det är HP själva som är ansvariga för support och garanti-ärenden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Sämsta kampanjnamnet någonsin?

:D:D:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Hur kan ni ta 3495:- i en kampanj för en i7 920 när inet tar 3145:-?

Hur tänker ni där?

Dustin gör likadant. De stora elefanterna i branschen litar på sitt goda namn och folks förtroende för dem. "Är det kampanj så måste det ju vara billigt"-stilen.

Komplett är definitivt bättre än Dustin när det gäller att acceptera support direkt utan att hänvisa till tillverkaren, iaf enligt min erfarenhet. Dustin beter sig som ett källarföretag ibland gällande support, något jag faktiskt inte råkat ut för med Komplett, ännu iaf.
Det finns inget mervärde för mig eller mina kunder att handla av Dustin längre iaf, om det inte är ett absolut krav att varan kommer dagen efter.

Dustins kampanjer har varit ett skämt på senare tid och nu ser vi samma sak med Komplett, knappast en slump från jättarna i branschen.

De utnyttjar medvetet eller omedvetet (mindre troligt) folks rädsla för de bolag som gått i konkurs. DBs hädanfärd har definitivt bidragit till det som vi ser nu. Kampanjer som i många fall är dyrare än ordinariepriset hos andra, egentligen fullt pålitliga, butiker.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Man får alltså punga ut med en större summa pengar för något som man säkert inte behöver.

Ifall det handlar om t.ex. köp av en bärbar dator... då kan jag tänka mig att betala extra för att få bättre support. Men köper man t.ex. en HP så spelar det ju ingen roll VART man köper den eftersom det är HP själva som är ansvariga för support och garanti-ärenden.

Det är fortfarande butiken du måste ta kontakt med i första hand, och om det är 30 minuter väntetid i telefon, okunnig personal som inte förstår ens problem, osv så är det värt att lägga den lilla extra summan för att köpa från en bättre butik.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Tycker det känns lite fel när en BenQ E2400HD kostade 2990:- för några dagar sen på komplett och nu är det kampanj och SUPERPRIS på den, 3149:-. Hmm....

Visa signatur

Antec 300 | Chieftech 500W | Asus P5K3 Deluxe | Intel E8400 (@ 4,0 GHz)/TRUE | Corsair XMS PC10600 DDR3 4GB | Asus 8800 GT 512MB (@ 720/1620/1010)/Accelero S1 REV2 | WD 160 GB + WD 500 GB | BenQ G2412HD x2
Asus eee PC 1008ha

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Det är fortfarande butiken du måste ta kontakt med i första hand, och om det är 30 minuter väntetid i telefon, okunnig personal som inte förstår ens problem, osv så är det värt att lägga den lilla extra summan för att köpa från en bättre butik.

Nej inte i ALLA fall väl? När det gäller t.ex. HP så SKA man väl vända sig DIREKT till HP's support? Butiken där man har köpt laptopen kan ju ändå inte göra något åt saken... man blir ju hänvisad till HP's supportavdelning.

Permalänk
Medlem

Kära vänner, som ni kanske har märkt så råder det finanskris på sistone...

Dollarn kostade 9 kronor för 2 veckor sedan :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Kära vänner, som ni kanske har märkt så råder det finanskris på sistone...

Dollarn kostade 9 kronor för 2 veckor sedan :>

Tänkte precis skriva samma sak, kronan är svag och dollarn är stark. T.ex. så kosta mitt moderkort 2400:- när jag köpte det för ett år sen och nu ligger det på 2900:-. När kronans värde sjunker kontra de andra valutorna så är det ganska självklart att priserna stiger eller? Var inte många som klaga på när dollarn låg på 5kr och folk köpte en massa saker ifrån USA....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

Det handlar ju inte om dollarn kontra kronan utan att drakarna kör med sk "kampanjer" när det inte alls är några bra priser relativt andra aktörer på svenska marknaden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Det handlar ju inte om dollarn kontra kronan utan att drakarna kör med sk "kampanjer" när det inte alls är några bra priser relativt andra aktörer på svenska marknaden.

Så om en butik har en kampanj så måste de vara billigare än alla andra butiker? Känns som mycket smutskastning nu, då alla butiker gör samma sak. Kolla bara i era reklamblad från siba, onoff, MM, elgiganten mfl. Samma sak med dem som alla andra butiker, någon vill alltid vara billigare och sen har en dyare butik en kampanj och blir då billigare, men inte billigast.

Men för alla som vill spara varenda krona så har ju prisjakt's sök motor funktionen att räkna ut det billigaste totalpriset på de valda produkterna.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Det finns inget mervärde för mig eller mina kunder att handla av Dustin längre iaf, om det inte är ett absolut krav att varan kommer dagen efter.

Ja, det är väl den uppenbara fördelen med Dustin kontra Komplett. Dvs just att man kan räkna med att om varorna finns i lager så går sakerna iväg med utgående post samma dag och att man då kan får paketet nästa dag.

Vad gäller Komplett verkar det ju alltid ta några dagar extra, det är min erfarenhet iaf...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Det handlar ju inte om dollarn kontra kronan utan att drakarna kör med sk "kampanjer" när det inte alls är några bra priser relativt andra aktörer på svenska marknaden.

Kanske det är så att inet har fyllt på sina lager för billigare peng :3

DET ÄR JU KAMPANJ några hundralappar billigare än vad det "egentligen" kostar är ju bättre än ingenting, men vad vet jag, jag gissar bara.