Permalänk
Medlem

Gamepad till pc

Hallå, funderar på om man skulle köpa en dosa för pc, kör Pro Evolution Soccer 2009 men rätt klent att spela med tgtbord.. nån som har tips på nån gamepad som hade passat att köra på pc och fungerar bra, med spelet, och andra spel överlag då man hade kunnat köra bilspel med en sån också. har aldrig köpt en sån dosa och har ingen aning om vad som funkar till pc osv.. så har nån några tips så snälla ge mej dom stor bonus om den har ps3konsolspakar som man kan styra med.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

xbox 360 kontroll, trådad eller ej bara att välja efter budget. Bättre kontroll finns inte i min mening.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
xbox 360 kontroll, trådad eller ej bara att välja efter budget. Bättre kontroll finns inte i min mening.

word

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
xbox 360 kontroll, trådad eller ej bara att välja efter budget. Bättre kontroll finns inte i min mening.

+1

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Logitech Rumblepad II, tycker den funkar bra, någorlunda trevlig att hålla i, många knappar och har stöd i de flesta spel. Men det är inte mycket som idag slår 360-kontrollen i greppvänlighet.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Själv använder jag Logitech Rumblepad II, tycker den funkar bra, någorlunda trevlig att hålla i, många knappar och har stöd i de flesta spel. Men det är inte mycket som idag slår 360-kontrollen i greppvänlighet.

Använder samma kontroll, jäkligt bra.

Annars är det trådlös Xbox (oldie) kontroll.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Xbox 360-kontrollen är helt klart den bästa ergonomiskt sett. Eller någon av kopiorna, som t.ex. Logitech Chillstream. Har den själv.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

till data skulle jag lätt välja en xbox 360 kontroll

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem

Håller med de flesta här. En xbox360-kontroll för windows (trådlös eller icke upp till dig själv och budget), eller en ps2(/3)-kopia typ Logitech Rumblepad av valfri modell. Upp till egen preferens.

360-kontrollen är fenomenalt bra med sina styrspakar och knappar och tryckkänsliga avtryckare på undersidan. Dåligt styrkors dock (näst intill värdelöst om man vill spela t.ex. gamla NES-spel)

ps2(/3)-kopior har i min mening bättre styrkors och den klassiska PS-layouten. Dessutom inga tryckkänsliga knappar så vitt jag vet?

Permalänk
Medlem

kör med en Saitek P2600, kontrollern har imersion motorn dvs samma som b.la Logitech använder i sina kontroller. Jag är väldigt nöjd med kontrollern, sitter skönt i handen men dock så har vissa spel t.ex nfs serien dåligt omptimisering för kontrollern, motorn är igång hela tiden men då stänger man bara av force feedback och fortsätter att spela, kort sagt en väldigt bra kontroll för pengarna.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

tackar så hemskt mkt för alla svar:) många fler åsikter är självklart välkomna.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

360 controllern är överlag bäst... Den enda saken man måste veta är dock att D-paden är riktigt kass. Vill man spela fighting spel som Street Fighter eller likande är det bara att hitta nåt annat alternativ.

Analog pinnarna och formen är helt perfekta dock, likaså det faktum att nästan alla spel som släpps till PC nu har inbyggt stöd för den. Spel med "Games for Windows" loggan brukar till och med byta ut ikoner etc. in-game så att de passar med 360n när controllern används. Rumble etc. fungerar alltid felfritt.

Microsoft har helt enkelt bestämt att 360 controllern ska vara standard gamepaden till PC, på både gott och ont.

Permalänk
Avstängd

360 till allt förutom emulator, då den suger sten där.
Annars är den oslagbar för PC.

Permalänk
Avstängd

En PS/PS2/PS3-gamepad/kopia är att föredra ifall man ska spela emulatorspel som NES/SNES?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kör också med Logitech Rumblepad II, och är väldigt nöjd med den. En sak som kan nämnas om den är (jag vet inte om detsamma gäller för xbox-controllern) att man enkelt kan programmera den exakt som man vill ha kontrollerna för varje spel genom ett litet fristående program som följer med. Det kan ju vara bra i spel som antingen inte har något bra stöd åt gamepads, eller där man inte kan förändra mappningen inifrån spelet.

Jag vet inte om det är så att olika spel stöder olika gamepads i olika stor utsträckning, kanske någon annan som vet?

Permalänk
Medlem

Ska det gå att använda en xbox 360 kontroll (trådlös eller sladdlös) i Windows 7 - nån som fått det att funka?

Permalänk
Sötast

Konstigt att så många röstat för 360 kontrollen

Jag röstar för en PS3 kontroll, fungerar dock ej i 64bitars OS :/

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar starkt Logitech Chillstream.. Finns fan ingen bättre kontroll enligt mig. Skönaste kontrollen jag har haft. Jag blir kåt på fläkten:) Den gör jobbet perfekt. Sen är kontrollen lite mindre än xbox 360 kontrollen vilket är positiv för mig som har små händer. Du pluggar in USB'n och kör på engång. Inga drivrutiner och sånt behös. Den visas i Windows som 360 kontroll vilket är bra om man spelar nya spel. Den funkar säkert på alla spel. 10/10 får den av mig....:)

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Konstigt att så många röstat för 360 kontrollen

Konstigt? Nej nej, den är ju för sjuttan den bäst utformade kontrollen.

PS-kontrollerna känns lite obekväma. Men smaken är ju som baken som sagt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chriz81
Ska det gå att använda en xbox 360 kontroll (trådlös eller sladdlös) i Windows 7 - nån som fått det att funka?

Har en 360 kontroll (dock ej trådlös) och den fungerar utmärkt i Windows 7.

Permalänk

Kör med Xbox 360 kontroll (sladd) till Vista. Simpel plug n play.

Permalänk
Inaktiv

Xbox 360 kontrollen är ett självklart val. Det där med dåligt styrkors känner jag inte igen, inte sämre än vad styrkorsen på mina Logitech Cordless Rumble Pad II är.

X360 har klart greppvänligast kontroll, PS2/PS3 samt Rumble Pad II kontrollerna ger mig en känsla av att man håller på och tappar kontrollen när man spelar.

Finns lite att välja på iallafall, vet folk som anser PS2/PS3 kontrollerna vara de mest ergonomiska kontrollerna men jag hör verkligen inte till de.

Permalänk

Logitech Dual action 2 har jag. Anledning?
Billig och gør det den ska. Anvænder inte gamepad speciellt ofta så då duger det fint!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chriz81
Ska det gå att använda en xbox 360 kontroll (trådlös eller sladdlös) i Windows 7 - nån som fått det att funka?

För någon månadssen fungerade inte det vidare bra, men de kom ut med en ny drivrutin och nu fungerar det prima! [Trådlös!]
OnT: Trådlös 360 kontroll.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

Min 360 gamepad funkade utmärkt i w7, den fixade driver själv via windows update.

Trådad.

Permalänk

Logitech chillstream är enligt mig den bästa då den är lite mindre än xbox360, skönare greppyta och otroligt hållbar.
Fläkten är inget minus direkt.
Har använt min flitigt i några år nu utan några som helst problem.

Visa signatur

Stationär: E4500, HD4830, BenQ G2200W XP SP3
Bärbar: Acer Travelmate 5730 Ubuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Konstigt att så många röstat för 360 kontrollen

Jag röstar för en PS3 kontroll, fungerar dock ej i 64bitars OS :/

går det att koppla få den att funka i en PC?:O

hur ställer man in det i blåtanden?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

360-kontroll. Har en själv, trådad kostade 350kr och oj den var värd pengarna, nästan alla spel funkar felfritt (utan nåt problem) och tillochmed min n64-emulator funkar skitbra med den. Det är den du ska ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Själv använder jag Logitech Rumblepad II, tycker den funkar bra, någorlunda trevlig att hålla i, många knappar och har stöd i de flesta spel. Men det är inte mycket som idag slår 360-kontrollen i greppvänlighet.

Har både Rumblepad II och Cordless Rumblepad II, både är helt cklockrena och har bra grepp! Likvärdiga med Xbox enligt min mening. OnOFF hade Cordless Rumblepad II i utförsäljnin för några dagar sen, då va den riktigt billig. Kolla om det är kvar!

EDIT: Den är kvar hos onoff http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/35234?opendocum... finns i lager

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
går det att koppla få den att funka i en PC?:O

hur ställer man in det i blåtanden?:)

Den fungerar via USB

sök på sixaxis driver på google så ^^