Får jag göra en fuling?

Permalänk

Får jag göra en fuling?

Ta bort tråd tack

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Det borde du kunna göra, då du har kvitto på det som att du har köpt det i princip.

Permalänk

Jag tror att returrätten är 14 dagar. Det har alltså inte med garantitiden att göra.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Fan vad dåligt av dig i sådana fall. När du äntligen får som du vill så tänker du utnyttja situationen. Då skulle du ju be dem häva köpet istället. Usch.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Re: Får jag göra en fuling?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jag lämnade in mitt fabriksöverklockade 8800GT 512 MB.
Jag köpte det för 1515 kr.
Nu ska jag få ett fabriksöverklockat 9800GT 1 GB istället som kostar 1640 kr i samma butik.

Har jag rätt att lämna tillbaka det grafikkortet jag fick på garantin och få pengarna tillbaka? På det sättet har jag ju tjänat 125 kr, och kan köpa ett 4850 eller något annat roligt.

En tråd som gäller detta ärende.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

De sparar mer pengar om de väljer att ge dig det kortet istället, och de har rätt till att ge dig ett bättre kort istället för pengarna tillbaka.(rätta mig om jag har fel)

Permalänk
Medlem

Du borde kunna säga att du vill pröjsa mellanskillnaden till ett 4850 istället?

Permalänk
Avstängd

Skärp dig, först lipar du till dig ett 9800 och nu ska du utnyttja dom.

Har folk ingen moral längre.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det känns bra att utnyttja situationer likt denna.
Har lite grann med ens moral och samvete att göra.

Ja dom får ge tillbaks ett bättre kort om kunden ger sitt medgivande.
Så länge inte kund får det sämre ställt med vare sig vara eller ekonomi så får dom göra som dom vill (med medgivande).

Tror dock inte du kan vare sig häva köp eller få pengar tebax då gamla kortet är ursprungliga köpet och är ett år gammalt. Som någon sa så är ångerrätt många gånger 14dagar.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Fan vad dåligt av dig i sådana fall. När du äntligen får som du vill så tänker du utnyttja situationen. Då skulle du ju be dem häva köpet istället. Usch.

Precis,

Tror nog om du ber snällt så kan du betala lite extra för ett 4850.

Permalänk
Avstängd

Det enda du kan göra är som sagt att fråga om de skulle kunna tänka sig att du betalar mellanskillnaden för ett annat kort.

Permalänk
Hedersmedlem

Låt bli att ställa dylika frågor isf! Din rubrik är tom: "Får jag göra en fuling?"

Du känner alltså själv att detta inte är rätt och ändå accepterar du inte moralsnack? Hycklare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Behövde du inte betala nåt emellan nu ? gav dem upp tillslut?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Låt bli att ställa dylika frågor isf! Din rubrik är tom: "Får jag göra en fuling?"

Du känner alltså själv att detta inte är rätt och ändå accepterar du inte moralsnack? Hycklare.

Håller helt med tidigare talare!
Riktlinje. Är något inte moraliskt rent så har du troligt vis inte rätt till det. Ingen lag utan en riktlinje som oftast bara passar in på den lille köparen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tycker mer synd om Inet än dig just nu. Att du får ett redan lite bättre kort är enbart goodwill från dom, då dom får göra det men sällan vill göra det på grund av ren förlust från deras sida.

Jag tycker inte du skall försöka nyttja det mera då du inte har rätt att begära ett bättre kort till att börja med.

Ta det du får och sälj det till någon dum idiot på blocket för fullpris och köp dig sedan ett 4850/4870 eller vad du nu kan vilja ha.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Du behöver ju inte töja på alla gränser suck.....

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

du är rakt igenom patetisk....

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Har du tagit emot kortet redan kan du nog inte göra nått.
Vill du byta mot ett fetare kan du plussa på dom pengarna du redan betalt, att du ska få ett bättre dyrare kort spelar ingen roll iom att det är en ersättning. Det tror jag inte dom har något emot det är desutom inget konstigt alls att göra såhär.

Att du skulle få tillbaka mer pengar för att du får ett dyrare kort i ersättning stämmer inte.

Permalänk
Medlem

Nja.

Om det är ett garanti ärende så har du generellt inte rätt att lämna tillbaka produkten du fick utbytt på garantin.
Säljaren har i första hand rätt att reparera/ersätta den skadade varan innan du har rätt att reklamera och häva ditt köp.

Sedan så tror jag att chansen för dig att få ett Ati kort på garantin av ett Nvidia kort är väldigt liten.

Därimot så om butiken inte kan erbjuda dig en likvärdig produkt, dvs. inte pris utan funktion. Då kan du säkert bråka bäst du vill och säkert få rätt.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Du har ingen ångerrätt eftersom det gått ett år sedan du gjorde köpet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Läste i din andra tråd här på Sweclockers att du inte skulle behöva betala någon extra summa pengar som de först hade sagt?

Det e ju fest!

Frågan jag har är bara: Ett 9800 med 1 gig minne mot ett 8800gt oz med 512mb minne..........hur kan du tycka att du har blivit lurad?

Ja jag vet att 8800 och 9800 är samma krets. Men du får 512mb mer i minne. I mina öron så låter det som en helt ok deal?
Båda korten är ju överklockade från fabrik desutom!

Eller är jag helt ute och cyklar i snöstormen?

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Det roliga är att den sympati TS fick i sin andra tråd nu är totalt bortblåst.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Stackars Inet som alltid är snälla OCH har gratis frakt :'(

Tycker du ska skaffa dej ett 4850 och radera ditt SweC-konto.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jaa, jag vet att jag är ond

Ond och ond - Omogen är nog mer rätt formulerat.
I slutänden drabbar den typen av beteende andra seriösa kunder i form av höjda priser och snävare villkor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Han ska ringa mig efter att jag slutat jobbet, så jag antar att han gav upp, men inte säker ännu.

Hoppas "han" läser denna tråden innan de tar sitt beslut.
Nästan värt att tipsa inet om detta.

Permalänk
Medlem

då ska jag leka lite jurist då

lite från konsumentverket
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Dröjsmål.
"kräva skadestånd från säljaren för dina kostnader som orsakats av dröjsmålet om inte säljaren kan visa att dröjsmålet låg utanför dennes kontroll."

har du lidit någon ekonomisk förlust av dröjsmålet?
har dröjsmålet varit mer än skäligt?
har dröjsmålet legat under företagets kontroll?

visst kan du svara ja på alla tre frågor så KANSKE du har rätt till någon kompensation.
vid bytesrätt så sker bytet till likvärdig produkt eller till kontanter. eftersom du redan har godkänt att bytet till en likvärdig produkt, tvivlar jag på att du skulle få byta igen.

när det gäller dröjsmålet tänker jag inte vädra någon mer åsikt än att, sånt här händer.

förövrigt jag hoppas inte du betalade de där extra 650kr i affären?

Permalänk
Medlem

Så, om jag förstår det rätt, minibite3 vill "hämnas" på inet. Detta vill han göra genom att helt enkelt blåsa de på den vaga summan; 125kr. Och detta gör minibite3 nöjd och belåten. 125kr är alltså väldigt viktigt för minibite3 att få, inte just för hämndens skull? För om man skulle vilja hämnas, så finns det bättre saker att utföra det på, än att försöka lura till sig 125kr, som antagligen inte ens är en nano% av deras omsättning.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Du har nog fått det om bakfoten lite grann :).
Jag är nöjd om jag får ett 9800GT, men jag är missnöjd med den långa vägen jag behövt vandra för att få min rättvisa igenom.

Därför vill jag hämnas på Inet. Jag har tom funderat över att köpa upp deras populäraste produkter, och lämna tillbaka de 13 dagar senare, så att de är tvugna att köpa in nya grejer.

Jaa, jag vet att jag är ond

Ond?

Omogen och patetisk passar nog bättre

Permalänk
Entusiast

Acceptera att du får ett 9800gt 1GB, eller lägg till pengar och köp ett värre kort.

Att "hämnas" på butiken är bara dumt. Är du inte nöjd med dem, ge ett dåligt (men ärligt) omdöme på prisjakt och köp inte av dem igen.

Permalänk
Medlem

Slår vad om att alla moralkärringar i denna tråd själva inte är så duktiga de vill verka, och har mest troligt en hel drös nerladdat material så som filmer, musik och spel, så...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjabo
http://www.sweclockers.com/album/?id=3158

haha där vann du nog tråden
Ta ditt 9800GT 1 gb och var nöjd nu
får dom reda på att du gjort som i ovanstående länk får du inte ett öre så