PCCITY slår igen dörrarna.

Permalänk

PCCITY slår igen dörrarna.

Jotack, det är som det låter i topic.

Idag ( tisdag kl 09:00 ) fick alla pccity anställda vet att koncernen inte håller med både elgiganten och pccity nu när det e finanskris och allt. Så Pccity slänger in handduken och lämnar plats för de större aktörerna på marknaden.

Har tyvärr inte så mycket att berätta men som anställd kan jag nog svara på de flesta frågorna angående servicar, garantiärenden osv.

Bara att fråga på om det är något

*Ps* Är det nån som söker folk så ropa till hehe *ds*

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Hmm, finns det någon risk med att beställa från deras internetbutik?
Eller är det bara en av de många butikerna i kedjan som slagit igen?

Edit: Grus i ögonen, klart kedjan slagit igen. t_T

När blir det utförsäljning månne?

\Mvh walp

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Avstängd

Jag ska köpa en HTC Touch Pro som Intra City är billigast på, hinner man köpa en om man är snabbt ute?

Visa signatur
Permalänk

Hej Degerlund!

Jag lämnade in ett grafikkort för ett tag sedan till er. Jag fick skicka in kortet gratis och jag blev utlovad ett nytt kort, kommer jag få det kortet nu när ni stänger ner?

Kvittonummret är 0085 0095703.

mvh
DimensionDude

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Hmm, finns det någon risk med att beställa från deras internetbutik?
Eller är det bara en av de många butikerna i kedjan som slagit igen?

Edit: Grus i ögonen, klart kedjan slagit igen. t_T

När blir det utförsäljning månne?

\Mvh walp

Det blir förmodligen utförsäljning efter de fackliga förhandlingarna är klara. Troligtvis om ca 1 månad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag ska köpa en HTC Touch Pro som Intra City är billigast på, hinner man köpa en om man är snabbt ute?

Yes, internet butiken kommer inte avvecklas på samma sätt som de fysiska butikerna. Så ja det går alldeles utmärkt. Hälsa gärna till i clinic disken på samma gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimensionDude
Hej Degerlund!

Jag lämnade in ett grafikkort för ett tag sedan till er. Jag fick skicka in kortet gratis och jag blev utlovad ett nytt kort, kommer jag få det kortet nu när ni stänger ner?

Kvittonummret är 0085 0095703.

mvh
DimensionDude

Lovar att kolla upp det imorgon på jobbet där jag har tillgång till systemet. Skicka mig ett pm så ska jag försöka komma ihåg det.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Jobbar du i väsby eller??

Har en burk som måste på rep och tänkte komma med den i morgon...

Frågan är bara hur det blir med försäkrings ärenden, jag köpte nämligen till en drulle på min bärbara men jag antar att det inte gör någon nytta nu... Suck

Permalänk
Medlem

Mer info: http://www.idg.se/2.1085/1.219917/adjo-pc-city
Angående garantiärenden iallafall:

Citat:

Det som står klart är att Elkjøps andra verksamhet i Sverige El-Giganten ska ta hand om PC Citys utestående kundgarantier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle_1
Jobbar du i väsby eller??

Har en burk som måste på rep och tänkte komma med den i morgon...

Frågan är bara hur det blir med försäkrings ärenden, jag köpte nämligen till en drulle på min bärbara men jag antar att det inte gör någon nytta nu... Suck

Jajamensan jag jobbar i upplands väsby. Du är välkommen in med burken så ska vi ordna detta.

Och jo din försäkring har du visst nytta av iochmed att den ligger hos försäkringsbolaget moderna som är statligt och därmed så är det lungt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Mer info: http://www.idg.se/2.1085/1.219917/adjo-pc-city
Angående garantiärenden iallafall:

Det är inte 100% att elgiganten tar alla garantiärenden. Det kan även bli så att kunder får vända sig till samma verkstäder som vi har gjort.

DVS.

Datorer, datortillbehör - Infocare
Mobiler - Deltaservice
Kameror - Kameraexperten, zieger teknik
GPS - Zieger teknik

Men som sagt. Ledningen skulle se över möjligheterna under kommande dagar så folk med datorer bör få besked.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Perfa då kommer jag någon gång efter 3... Kul att se lite andra Swec ibland

Permalänk
Proffsmobbare

Jag vet att jag inte tillför tråden på något sätt, men vad härligt det är med någon som personligen svarar på alla frågetecken.

Detta visar ju att det faktiskt finns hopp för mänskligheten!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Kameror - Kameraexperten

På riktigt? Hur som helst så har även de gått i konkurs nu. Av naturlig anledning.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
På riktigt? Hur som helst så har även de gått i konkurs nu. Av naturlig anledning.

Ursäkta?

Det hade jag ingen aning om.

Hmm undrar som flundran vars elgiganten kommer skicka diverse garanti ärenden som inte tillverkaren själv reparerar om detta nu stämmer. Tvivlar inte men jag kollar upp det imorgon och lämnar besked till de som är intresserade. Folk med trasig kamera måste också kunna bli erbjudna hjälp nu när inte vi är mellanhand längre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Jag vet att jag inte tillför tråden på något sätt, men vad härligt det är med någon som personligen svarar på alla frågetecken.

Detta visar ju att det faktiskt finns hopp för mänskligheten!

Tack det värmer att höra

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Ursäkta?

Det hade jag ingen aning om.

Hmm undrar som flundran vars elgiganten kommer skicka diverse garanti ärenden som inte tillverkaren själv reparerar om detta nu stämmer. Tvivlar inte men jag kollar upp det imorgon och lämnar besked till de som är intresserade. Folk med trasig kamera måste också kunna bli erbjudna hjälp nu när inte vi är mellanhand längre.

Tack det värmer att höra

Troligtvis skickar Elgiganten Pc-Citys prylar till samma ställe som sina "egna". Det är ju inte så att de handlar samma kamera hos olika leverantörer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Det hade jag ingen aning om.

Har du verkligen missat det? Ojoj, de har lurat det svenska folket på miljontals kronor och fått närmare tusen polisanmälningar på sig. Det har skrivits om detta i alla stora tidningar som Aftonbladet o s v, och naturligtvis även här på Sweclockers har det rapporterats en hel del om Kameraexperten. Bara namnet är ju synonymt med "bedrägeri" numera. Jag tror dock att de blev tagna av polisen till slut.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk

Utförsäljningen kommer den blir för allmänheten eller kommer den vara stängd för de anställda bara?

Om ja för allmänheten, kommer man få reda på det via reklam eller så?

När exakt kommer butikerna att stängas ner? Om inte exakt datum, vilken månad?

Permalänk
Medlem

Utförsäljningen håller på för fullt just nu, alla nya produkter i kartong kommer det inte bli någon REA på, dessa kommer skickas till El-Giganten. Utan det vi har utförsäljning på är fynd och demoexemplar. 20% på TV, datorer etc. 25% på kablar. 50% på böcker och kontorsmateriell etc.

Har ni några frågor gällande garanti så kan ni även dra ett PM till antingen mig eller Degerlund så kan vi nog hjälpa er. Har ni komponenter som är trasiga/defekta (börjar krångla) så rekommenderar jag att ni kommer in med dom innan vi stänger ner då det är osäkert hur stort utbud på komponenter El-Giganten kommer ha, vi har fortfarande kvar så vi kan swappa defekta produkter.

// Varslad anställd i butiken i Väsby.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 24" Samsung skärm på PC-City på backaplan i Göteborg för cirka ett år sedan. Köpte till en försäkring på 3 år. Hur går det med den? Om min skärm skulle gå sönder, vart vänder jag mig med min försäkring då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Jag köpte en 24" Samsung skärm på PC-City på backaplan i Göteborg för cirka ett år sedan. Köpte till en försäkring på 3 år. Hur går det med den? Om min skärm skulle gå sönder, vart vänder jag mig med min försäkring då?

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

Permalänk
Medlem

Det måste vart hos antingen Computer City eller El-Giganten, vi har ingen butik i det området.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri0n3
Det måste vart hos antingen Computer City eller El-Giganten, vi har ingen butik i det området.

Haha självklart var det hos Computer City jag köpte skärmen. Pinsamt att man inte har koll på vilka butiker man lägger sina pengar på. ^^ Då kan jag alltså fortsätta vara lugn med andra ord. Skönt.

Permalänk

Pc city i Västerås har super REA på allt! köpte 2 skärmar och chassi för 3k
ska ner dit idag igen o köpa kamera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pelleplus
Pc city i Västerås har super REA på allt! köpte 2 skärmar och chassi för 3k
ska ner dit idag igen o köpa kamera.

Fan, var där i tisdags när man hade vägarna förbi men då hade dom inga rabatter på datorgrejer, bara på massa skit som skrivarpapper osv.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Fan, var där i tisdags när man hade vägarna förbi men då hade dom inga rabatter på datorgrejer, bara på massa skit som skrivarpapper osv.

Samma här, super REA på ingenting

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Samma här, super REA på ingenting

papper??? haha är ni blinda eller? blundar ni o går igenom butiken? igår när jag va in där så fanns det 20% på kamera, datorer som var 2000kr rabatterade. skärm som jag köpte var prissänkt 1000kr!

jaja skitsamma jag ska in idag o köpa 2 canon kameror, 20%

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pelleplus
papper??? haha är ni blinda eller? blundar ni o går igenom butiken? igår när jag va in där så fanns det 20% på kamera, datorer som var 2000kr rabatterade. skärm som jag köpte var prissänkt 1000kr!

jaja skitsamma jag ska in idag o köpa 2 canon kameror, 20%

Yep, blind måste jag vara... måste helt enkelt missat allt

Äh, ska försöka åka dit igen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns något bra kvar i Sickla? Komponentcenter annonserar ju om att det börjar någon stor utförsäljning den här helgen.

http://www.komponentcenter.se/

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Såg den stora annonsen i metro idag, likt säkert många andra...

Men vet inte om det är värt besväret för demo produkter. Hade hoppats lägga vantarna på några creative högtalare

Försökte ringa kundcenter för lite information. Men fick ett uselt bemötande och ingen hjälp alls. Finns det möjligen någon som har telefonnr till butiken i Sickla?

Permalänk

Vad jag vet är det 30-60% rabatt på allt i komponentcenter avdelningen i pccity varuhusen.

Angående Creative högtalare så vet jag inte hur sickla har gjort men vi i infracity har skickat tillbaka mestadels till gross igen.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

jag köpte commos s för 1400 var inte så dåligt pris tycker jag.

Visa signatur

Q9300 2.5GHz @ 3,2GHz - GA-X48-DQ6 - 8GB PC8500 OCZ HPC - HD4870 1GB MUSASHI x2 - TRUE 120/NFP12 - Corsair 1000HX - 2xWDC 640GB BE - Creative SB X-Fi Xtreme - Cosmos S

Permalänk
Medlem

I Uppsala har de kört 30% på alla komponeneter det senaste veckorna, nu när det ska slå igen har de HÖJT priserna samtidigt som de kört ut en fet kampanj i den lokala reklamradion...

Handlade

Antec p182
Noctuas processorkylare
CM 600W silent agg
Geforce 4850

allt med 30% rabatt.

Idag när det gick ut stort med sin utförsäljning var det dyrare... Nu var det 20% på chassin, 30 % på agg samt alla kylare och pcikort samt bara 15% på grafikkorten. Däremot hade de sänkt nätverkssidan till 50% varför det blev en trådlös router istället.

Men jag måste säga att det är rätt fult att höja en hel del av priserna till utförsäljningen!

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2