Akelius satsar stort på Telia Fiberlan.

Permalänk
Sötast

Akelius satsar stort på Telia Fiberlan.

Akelius har skickat ut brev till oss hyresgäster och meddelat om att de har tecknat avtal med Telia om att ansluta till deras Fibernät.

http://www.akelius.se/websida/hyresgaester/bredbandsprojektet...

Som ni ser här under så är inte listan kort heller, utan enligt mig själv en ganska präktig lista för att bygga ut fiber.

http://www.akelius.se/websida/hyresgaester/pdf/utbyggnadsplan...

Nu är det bara att vänta!

Permalänk
Medlem

Vad säger man? Grattis

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jatack:)

Vi har akelius här i salem och lite annat än comhems skit

Nu jävlar blir det åka av antar jag, när det där väl kommer igång.

edit.
Ser nu att de kommer bygga ut här i salem tills månad 10 så det är ju tyvär ett litet tag kvar.

Permalänk
Medlem

Underbart! Nu hoppas jag bar apå att Riksbyggen också hoppar på samma tåg så jag slipper comhem.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Inaktiv

Cloudstone riksbyggen i gävle har BBB 100/100 framdraget men inte upp till lägenheterna... fatta att man blir lack alltså....

Permalänk

De har börjat koppla här

Vi har ComBort nu och ganska ironiskt så har det fungerat fördjävligt enda sedan Felia kom och tog över avtalet... Som att de gör allt för att jävlas med sina "förlorade" kunder.

Hoppas på bättre tider med Felia iallafall

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inte Akelius, men här byter de också Comhem mot Telia LAN. Dock har jag flyttat innan det händer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Cloudstone riksbyggen i gävle har BBB 100/100 framdraget men inte upp till lägenheterna... fatta att man blir lack alltså....

100/100.... vad jag hade gjort för 100/100...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
100/100.... vad jag hade gjort för 100/100...

en hel del va:p?

Permalänk
Medlem

blir det ip-telefoni då? sucks to be the old couple i så fall

Permalänk

Ja då får ni vara snälla mot mig, många av dessa fastigheter som jag fixar och donar med fiber och fjärravläsning av energiförbrukingen för fastigheterna. Lätt hänt att en kabel åker ur ett stativ...:P Skämt och sido, det är riktigt kul att se både SB och Akelius satsa riktigt hård på fibern. Är en riktigt bra grund för fastigehterna och hyresgästerna.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hehe, ska flytta runt september till en ny lägenhet i sundbyberg som kommer ha 100/100.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
100/100.... vad jag hade gjort för 100/100...

När jag var runt 13år eller så så var min livsdröm att när jag fyllde 18 så skulle jag flytta till Malmö så att jag kunde ha 100/100

Nu 11 år senare så verkar fibern komma till mig istället, du kan tro att jag är glad. Tyvärr har man inte riktigt lika många projekt som man hade då som kunde utnyttja 100/100, men jag är fan glad ändå.

Eller ja, det beror på..... Jag undrar vad det kommer kosta, man ser ju att vissa erbjuder 100/100 för bara 200kr i månaden, medans andra vill ha 600kr.

Är rädd för att telia ska fortsätta deras lopp och försökta ta enorma priser.

Någon som vet om telias Fiberpriser är detsamma över hela landet, isåfall vilket pris?
Eller om priserna är justerade för varje hus/stad?

Permalänk
Medlem

Betalar 216kr för mitt 100/100.
Heeeeelt okej!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen fiber till Uddevalla ! Hoppas de drar det så att vi som bor ett par minuter utanför också kan få.

EDIT : BTW , mitt första inlägg i denna forumsdelen upptäckte jag nu

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Äntligen fiber till Uddevalla ! Hoppas de drar det så att vi som bor ett par minuter utanför också kan få.

EDIT : BTW , mitt första inlägg i denna forumsdelen upptäckte jag nu

VA UDDEVALLA?!"? URL?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Äntligen fiber till Uddevalla ! Hoppas de drar det så att vi som bor ett par minuter utanför också kan få.

EDIT : BTW , mitt första inlägg i denna forumsdelen upptäckte jag nu

Ja, URL hade vart fint, jag SKA ha fiber!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har Telia 10/10 fiber, fungerar fantastiskt bra! Får nog medge att jag är sugen på 100/10, men det kostar 199 kr extra. Är det värt det?

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Ja, URL hade vart fint, jag SKA ha fiber!

Citat:

Urspurnligen inskrivet av akn3
VA UDDEVALLA?!"? URL?

http://www.akelius.se/websida/hyresgaester/pdf/utbyggnadsplan...

stod i den

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Var och Fixa Telias FiberLan TriplePlay Tjänst till någon tysk idag, tror inte riktigt han fatta möjligheterna med sitt nya "smalband". Men han verkade iaf hur glad som helst över att ha fått internet^^

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

fina nyheter! dock kanske detta skulle ligga under forumdelen internet?

Permalänk

Tjo!

Bor själv hos Akelius dock i Trollhättan och skall väl inte direkt tacka nej till Telias Fiber har idag fiber via BBB så jag kommer väl inte direkt märka någon mega skillnad om dom nu inte råkar släppa på 100/100 eller vad har Telia egentligen?

Mvh,
Viper@God

Permalänk

Lite fel placerad.. iaf så kan man undra om verkligen telia kan hålla uppa fiberlan då deras adsl bara synkar fel hela tidern...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddie
Har Telia 10/10 fiber, fungerar fantastiskt bra! Får nog medge att jag är sugen på 100/10, men det kostar 199 kr extra. Är det värt det?

Vad har du för olika val, och priser?

T.ex

10/10 kostar :
100/10 kostar :
100/100 kostar :

?

Permalänk
Medlem

10/10: ingår i hyran.
100/10: 199 kr/månad
100/100: vet inte exakt, men det var över 500 kr/månad i alla fall.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddie
10/10: ingår i hyran.
100/10: 199 kr/månad
100/100: vet inte exakt, men det var över 500 kr/månad i alla fall.

Det var saftigt, ni har inte som vi hos svenska bostäder har, att ni får välja mellan olika operatörer, SB äger nätet, och sedan får tror det var 4-5 företag hyra in sig på nätet.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tror inte att vi kan välja alls faktiskt. Det är Telia till allt. Men det är värt att kollla upp!

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

I Helsingborg kommer det kosta ca;

10/10 - 279
100/10 - 329
100/100 - 779 eller 799, kommer inte ihåg eftersom jag slutade lyssna när jag hörde sjuan i början.
Detta gäller Kurirgatan.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Det som är så himla dåligt är det som akelius sa från början och det är att
när dom är färdiga med alla installationer från telia , så kommer dom
avsluta dom avtal dom t.e.x har med comhem vilket suger jätte mycket !

Okej 100/10 eller 100/100 från felia är ju trevligt även om det kanske
inte är så jätte nödvändigt just precis nu.

Telefonin funkar säkert också helt okej .

Men IP-tv suger ! Då comhem som tv leverantör är hur bra om helst .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
I Helsingborg kommer det kosta ca;

10/10 - 279
100/10 - 329
100/100 - 779 eller 799, kommer inte ihåg eftersom jag slutade lyssna när jag hörde sjuan i början.
Detta gäller Kurirgatan.

Sjuka priser de sätter på 100 upp då^^

själv har jag vad jag utgår ifrån är 100/10 och nu fick jag det bästa resultatet på bredbandskollen någonsin. iallafall ner. 91,90/18,94. Så då skulle man väl kunna kalla det 100/20 för det brukar vara den hastigheten upp. betalar 165kr i månaden för detta inklusive iptelefoni.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b