Ljud via HDMI från 3870X2, hur göra?

Permalänk
Medlem

Ljud via HDMI från 3870X2, hur göra?

Hej!

Om jag inte har fått det helt om bakfoten så kan 3870X2 skicka ut ljud via HDMI.
Hur bär jag mig åt för att fixa detta? Vilka drivisar är det som gäller?

Tack på förhand.

Mvh Adam

Permalänk
Medlem

Du ska nog aktivera ljudet via BIOS, men du har inte försökt kolla i manualen till ditt grafikkort? Eller är det helt enklet lättare att låta någon annan göra det åt dig?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Jävla lustig du va då. Nu är det så att Club-3D knappt skickade med någon manual. Det står ingenting där. Har även googlat utan något resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haersk
Jävla lustig du va då. Nu är det så att Club-3D knappt skickade med någon manual. Det står ingenting där. Har även googlat utan något resultat.

På mitt 2900Pro så va det bara att gå in i kontroll panelen och ändra ljud enheten från mitt vanliga ljudkort till det på grafik kortet så fungerade det. nu är det ju inte samma kort men borde vara liknade?

Permalänk
Medlem

Har löst sig. Va bara att installera dessa drivrutiner som förövrigt var något kniviga att hitta.

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/hdmiaudi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haersk
Jävla lustig du va då. Nu är det så att Club-3D knappt skickade med någon manual. Det står ingenting där. Har även googlat utan något resultat.

Det bevisar att det billiga bolaget Club 3d inte är så bra!
nä men jag litar inte alls på dom,"för bra för att vara sant",när det gäller priset typ

nä men det ska nog finnas på inställningarna det du söker

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haersk
Har löst sig. Va bara att installera dessa drivrutiner som förövrigt var något kniviga att hitta.

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/hdmiaudi...

De följer med i vanliga catalyst, inga separata nedladdningar behövs.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Fråga

hur får du bild via hdmi? försökt och hjälp en polare men hur vi än gör får vi inte primär bildskärm på hdmi porten, han har 3870x2 om det nu spelar någon roll.

stoppar vi bara i hdmi kabeln så får vi ingen bild, men om vi dvi kontakten i till skärmen sedan hdmi till tven då kan vi bara utöka bilden till hdmi..

vart har jag glömt att leta efter innställningar?

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem

Funkar 9.3 drivisarna på ditt kort utan att döda ena GPUN?