Tele2 mobiltbredband

Permalänk
Medlem

Tele2 mobiltbredband

Hej, just nu har tele2 haft dirftstörningar i sitt 3g nät i minst 3 veckor och jag får surfa i 12kbit/s när jag betalar för 384kbit/s.

Jag undrar vad jag kan ta ut för kompensation för detta, min far gnäller och gnäller över den sega uppkopplingen.

Delar inte Telia 3g nät med tele2? samma problem med deras 3g master?

Någon annan som har detta problem i stockholmstrakten?

Kommer nog att byta till 3 efter detta, vet någon om tele2s huawei usbmodem är låsta till dem?

//Keng

Permalänk
Medlem

När jag skaffade Tele2 med bindningstid så var inte modemen låsta.
Nu kan man dock låsa upp modemen själv. Iallafall E220.
http://www.mobilabredband.se/story/66/Ls_upp_Huawei_E220

Permalänk
Avstängd

Det är inte så att du kommit över gränsen bara ?

Permalänk
Medlem

okej, funderar på att byta till någon annan operatör om inte tele2 funkar normalt inom en snar framtid, behöver man något program för att connecta till simkortet som t.ex. mobile connect eller kommer mobile connect att funka?

När kan jag kräva kompensation eller kan jag det i huvudtaget?

Permalänk
Medlem

Hur mycket betalar du varje månad ? Betalar du endast 99kr så förbehåller sig tele2 att begränsa din hastighet när du nått 1Gb.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

Du kan inte surfa hur mycket du vill. därför det är slött. Cheap it is!

Permalänk
Medlem

Nej Nej Nej, de säger själv att de har problem med 3g nätet, jag betlar för fri surf (5gb) i 0,384mbit/s.

Permalänk
Medlem

Snor kanske tråden men jag skulle undvika Tele2 helt, de har kapat mitt telefonabbonemang två gånger. De ringer med sina erbjudanden, man tackar nej och lägger på, sen börjar de skicka räkningar från ingenstans och sen inkasso krav, samtidigt som man fortsätter få räkningar från den leverantör man valt. Helt sjuka i huvudet på det stället.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Nej Nej Nej, de säger själv att de har problem med 3g nätet, jag betlar för fri surf (5gb) i 0,384mbit/s.

Tänk på att för de som tecknat med fri surf, hösten 2007, är det fri surf inte 5gb som de sedan försökte ändra till i februari 2008.
Om de ändå skulle begränsa så anmäl bara till Konsumentverket så får de pröjsa 400.000 i vite.

http://www.konsumentverket.se/Documents/konsumentratt/ffif/FF...

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xDLGx
Snor kanske tråden men jag skulle undvika Tele2 helt, de har kapat mitt telefonabbonemang två gånger. De ringer med sina erbjudanden, man tackar nej och lägger på, sen börjar de skicka räkningar från ingenstans och sen inkasso krav, samtidigt som man fortsätter få räkningar från den leverantör man valt. Helt sjuka i huvudet på det stället.

Det är väl snarare ett problem med något av det dussintal eller liknande telemarketingföretag de anlitar, inte Tele2 som sådana.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync