Permalänk

Hade inställt på 1081P men bilden fladrade lite ibland så var tvungen att ställa in den på 720P, men vad är skillnaden på 1081i å 1081P? Kör på 720P upplösning nu iallafall verkar funka. Någon som vet varför det fladrar lite i 1081P? Tvn ska ju klara det.

Hittade den optiska utgången på xboxet tnx. Men problemet nu blir ju att man måste flytta den optiska kabeln från tvn till xboxet varje gång man ska spela och sen tillbaka när man ska kolla på tv. Det finns ingen smartare lösning?

Permalänk
Medlem

1080p och 1080i inte 1081p/i

http://en.wikipedia.org/wiki/Interlace

där kan du läsa vad i står för i 1080i

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
1080p och 1080i inte 1081p/i

http://en.wikipedia.org/wiki/Interlace

där kan du läsa vad i står för i 1080i

/Daniel

Jaja okej skrev lite fel sorry.

Ingen som kan svara på min fråga?

Permalänk

Hade inställt på 1081P men bilden fladrade lite ibland så var tvungen att ställa in den på 720P, men vad är skillnaden på 1081i å 1081P? Kör på 720P upplösning nu iallafall verkar funka. Någon som vet varför det fladrar lite i 1081P? Tvn ska ju klara det.

Hittade den optiska utgången på xboxet tnx. Men problemet nu blir ju att man måste flytta den optiska kabeln från tvn till xboxet varje gång man ska spela och sen tillbaka när man ska kolla på tv. Det finns ingen smartare lösning?

Permalänk
Medlem

du fortsätter att skriva fel, trots att du bad om ursäkt för det...

du frågade vad som var skillnaden mellan 1080p och 1080i och jag gav dig en länk som förklarar det, eller rättare sagt vad *i* står för och det borde finnas länkar som förklarar vad *p* står för där, kan ge dig par ledtrådar (i = interlaced | p = progressive)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobias_Sundin
Hittade den optiska utgången på xboxet tnx. Men problemet nu blir ju att man måste flytta den optiska kabeln från tvn till xboxet varje gång man ska spela och sen tillbaka när man ska kolla på tv. Det finns ingen smartare lösning?

köp en till optisk kabel?

/Daniel

Permalänk

Okej inte för att jag har någon anning om va fan i = interlaced | p = progressive är elr står för elr vilken som är bäst. Men skit samma.
Det funkar ju nu så skit i det.

Varför skulle det bli bättre med en till optiskt kabel får ju ändå flytta imellan har ju liksom bara en optisk ingång i tvn. Om ni förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte om du är lat eller puckad, men jag skickade med en länk som beskriver vad just "i" i 1080i står för, det som du frågar efter, men ändå så klickar du inte på länken och läser? vad vill du att jag skall göra, beskriva och berätta vad det är och vad skillnaden är? knappast... läs själv

sedan din beskrivning av ditt problem med ljudet, hur skall vi kunna plocka fram en lösning när du inte beskriver vad du har för utrustning, du har en xbox 360... bra, du har en tv... bra

har du nån förstärkare om i så vall vilken modell/märke? till vad är den optiska kabeln kopplad till när den inte är kopplad till tv'n? vad är det för tv?

jag är inte tankeläsare, behöver mer info

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
nu vet jag inte om du är lat eller puckad, men jag skickade med en länk som beskriver vad just "i" i 1080i står för, det som du frågar efter, men ändå så klickar du inte på länken och läser? vad vill du att jag skall göra, beskriva och berätta vad det är och vad skillnaden är? knappast... läs själv

sedan din beskrivning av ditt problem med ljudet, hur skall vi kunna plocka fram en lösning när du inte beskriver vad du har för utrustning, du har en xbox 360... bra, du har en tv... bra

har du nån förstärkare om i så vall vilken modell/märke? till vad är den optiska kabeln kopplad till när den inte är kopplad till tv'n? vad är det för tv?

jag är inte tankeläsare, behöver mer info

/Daniel

OKEJ MEN OM NU HADE LÄST HELA INLÄGGET SÅ HADE DU KANSKE VETAT DET NU, MEN HÄR HAR DU DET IGEN.

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Tobias_Sundin
[B] denna hemmabio:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/60524?opendocum...
& denna tv:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/62408?opendocum...
Och ett xbox360 som är inkopplat i tvn med "komponent" kablarna.

Den Optiska Ljud kabeln är kopplad i nuläget från tvn till dvdn/förstärkaren.
Eftersom det bara finns en optisk utgång så måste jag flytta den från tvn till xboxet när jag vill ha 5.1 ljud, alltså dvdn/förstärkare - xboxet.
Annars blir det bara 2.1 ljud när den sitter i tvn - dvdn när jag kör xboxet.

Det jag undrar "nu igen" är om det finns någon smart lösning så jag slipper flytta kabeln när jag ska spela och få 5.1 ljud???

Behöver jag utveckla detta mer? Elr ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Finns ju denna http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Okej det är alltså en sådan jag måste införskaffa då för att det skall fungera. Det finns inga andra alternativ?

Permalänk

Hittade denna på netonnet http://www.netonnet.se/item.asp?iid=79661&sid=1002516&SpaceCo... är en likadan som P-NILZ länkade till elr en liknande. Får väll testa med en sådan.
Hur skall man koppla den enklast?

Tror ni detta är den bästa lösningen?

Permalänk
Medlem

Du kopplar den optiska kabeln som ska till din förstärkare på switchens utgång och xbox mm. på ingångarna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

okej thnx. Skall beställa en sådan adapter.
Det blir inte sämre ljud bara för att man har en sådan adapter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobias_Sundin
okej thnx. Skall beställa en sådan adapter.
Det blir inte sämre ljud bara för att man har en sådan adapter?

Eftersom det är digitala signaler så kanske det förklarar sig självt?
En etta blir inte en nolla. Antingen har du perfekt ljud eller så har du:
"kni... p. la... *knäpp* fl. *bop*..."
Ifall det innebär sämre ljud eller inget ljud är ju kanske en smakfråga.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Eftersom det är digitala signaler så kanske det förklarar sig självt?
En etta blir inte en nolla. Antingen har du perfekt ljud eller så har du:
"kni... p. la... *knäpp* fl. *bop*..."
Ifall det innebär sämre ljud eller inget ljud är ju kanske en smakfråga.

Hmm Okej alltså så har jag en 50% chans att det blir bra ljud då alltså?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobias_Sundin
Hmm Okej alltså så har jag en 50% chans att det blir bra ljud då alltså?

Nej. Antingen blir det ljud eller så blir det inte ljud. Det beror på om dina kablar är hela eller trasiga.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Tja, jag lånar tråden lite... ja har läst ganska mycke nu om att fixa "hd" på xboxen men jag blir bara förvirrad. Jag har en ganska gammal Xbox 360 med scart och s-video som kablar. Nu har pappa fixat 42 tums Hd-Tv och en projektor med full hd också och jag skulle gärna kunna spela i full upplösning, så vilken sorts sladd ska jag skaffa för högsta möjliga upplösning?

Visa signatur

Antec 300, Intel C2D E8500, Asus P5Q Pro,
Corsair 550w, Corsair 6gb XMS2 6400, Club3D HD4850, Seagate barracuda 7200.11 320 gb. Å vista 64bit =)

Permalänk
Medlem

Har du den äldre är det antingen via VGA kabel (speciell för 360) eller komponent (som du ska ha fått med ditt 360).

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Har du den äldre är det antingen via VGA kabel (speciell för 360) eller komponent (som du ska ha fått med ditt 360).

Ok, vad ger bäst bild, får man ut 1080p med Vga eller komponent?
btw så har jag inte fått med någon komponentkabel

Visa signatur

Antec 300, Intel C2D E8500, Asus P5Q Pro,
Corsair 550w, Corsair 6gb XMS2 6400, Club3D HD4850, Seagate barracuda 7200.11 320 gb. Å vista 64bit =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indianajöns
Ok, vad ger bäst bild, får man ut 1080p med Vga eller komponent?
btw så har jag inte fått med någon komponentkabel

Beroende på va tvn tar så ska du kunna få 1080p genom båda. Kör själv 1080p genom komponent till min tv. Tror det är väldigt lika bildmässigt dock, har aldrig kört xbox 360 via vga så vet inte riktigt. Men du skriver ju själv att du HAR komponentkabel så kör på den.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Beroende på va tvn tar så ska du kunna få 1080p genom båda. Kör själv 1080p genom komponent till min tv. Tror det är väldigt lika bildmässigt dock, har aldrig kört xbox 360 via vga så vet inte riktigt. Men du skriver ju själv att du HAR komponentkabel så kör på den.

http://images.speed-link.de/prodpics/SL-2316/large/sl-2316_1.... Den har jag, är väl inte kompnent, eller? iallafall blir det vel inte högsta möjliga upplösing

Visa signatur

Antec 300, Intel C2D E8500, Asus P5Q Pro,
Corsair 550w, Corsair 6gb XMS2 6400, Club3D HD4850, Seagate barracuda 7200.11 320 gb. Å vista 64bit =)

Permalänk

hej hej

Jag ser att ni är jätte hjälpsamma och bestämde mig för att bli medlem på ert forum, hoppas att jag kommer att trivas här!

Jag har en 42 grundig full hd tv serie 7. Jag har en xbox 360 som är kopplat till tv-n med 7 meter lång hdmi kabel(tv-n hänger på vagen). Jag tänkte sälja min nuvarande xbox och köpa en äldre modell av xbox360(jtag) och den har ingen HDMI port.
Jag vill gärna höra vad ni har för lösningar på min problem. Om det går att använda samma kabel och slipa allt arbete med någon typ av adapter eller liknande det skulle varit jättebra. Annars behöver jag en kabel(7m) som ska leverera bild och ljud till tvn som har VGA-port och de runda enstaka kablar portar(det var väl komponent?)

Tack i förväg