problem med ati Sapphire 4870 toxic 1gig

Permalänk
Avstängd

problem med ati Sapphire 4870 toxic 1gig

HEJ Har börjat få problem när jag spelar får nått grafikfel det blir som det skulle va massa blinkande vita prickar i grafiken i spel. Nån som vet vad det kan va har provat nya drivrutiner och gamla men blir samma:(

Tacksam försvar

Mvh Robert

Visa signatur

Ult1mate Gaming !

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som överhettning. Blås ur allt damm ur kylaren så ska du se att det löser sig. Annars skulle det kunna vara något som har gått sönder, men vita prickar (artifakter) beror oftast på överhettning.

Permalänk

Antingen överhettning eller som jag har det med att om VLC ligger uppe kommer vissa pixlar igenom och bildar artefakter. Jag var ungefär fem minuter från att skicka in mitt kort på RMA när jag såg bilden från vlc i reflektionen i ett spel. Jag tror andra program kan orsaka det men har inte hittat nåt.

Varför köpte man ett ati?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Antingen överhettning eller som jag har det med att om VLC ligger uppe kommer vissa pixlar igenom och bildar artefakter. Jag var ungefär fem minuter från att skicka in mitt kort på RMA när jag såg bilden från vlc i reflektionen i ett spel. Jag tror andra program kan orsaka det men har inte hittat nåt.

Varför köpte man ett ati?

överhettning är det inte har bra kyling och tempen ligger max på 62 grader. prova köra med progrm i bakgrunde och det stämde konstigt nog.

Jadu vet inte varför jag köpte ati kommer nog aldrig göra det igen bara krånglar:(

Visa signatur

Ult1mate Gaming !

Permalänk

Så det "löste" sig då?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Så det "löste" sig då?

Ne det gjorde inte det blev bara lite värre när jag hade program bakom. Installerade vista istället för xp nu har jag inte märkt nått fel alls:)

Visa signatur

Ult1mate Gaming !