Nvidia visar upp Nforce 980a

Permalänk
Melding Plague

Nvidia visar upp Nforce 980a

Nforce 980a är Nvidas senaste styrkrets till Phenom II. Rejält utbyggt SLI-stöd och DDR3 ska locka till sig datorentusiasterna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ingen fläkt på moderkortet tack

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrik433
ingen fläkt på moderkortet tack

Det där är referensmodellen. Tillverkarna kommer senare att stoppa på bättre kylflänsar.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Galet coola grejer, tack nvidia för att göra ett bra sli-ready moderkort som stödjer phenom II! ME WANT

Men kan man använda ddr2 också?

Permalänk
Medlem

Roligt moderkort. Roliga sata portar i mitten av moderkortet, vilket nytänk. Annrs inget sp, ser lite ut som core i7 moderkort utan nordbrygga, fast med 4ddr platser.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Såg lite tycon ut,får hoppas att div 3e partners kan fixa upp det till ett prisvärt OC bord.

gogo Phenom II

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Medlem

Verkar ju trevligt

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara samma 'heta' chipset som tidigare. Specifikationerna liknar ett lätt upphottat 570 SLi.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Proffsmoddare

Måste säga att det ser riktigt snyggt ut. Svart och grönt passar bra ihop. Synd att det har aktiv kylning bara. Gillar inte de där 40mm fläktarna

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ser ut att vara samma 'heta' chipset som tidigare. Specifikationerna liknar ett lätt upphottat 570 SLi.

Varför skulle de vara ett upphottat 570 SLI? Satt och jämförde NVIDIAs olika krestsar med 980a SLI. Ser mer ut som ett uppgraderat 780a SLI tycker jag, eller en variant av 790i SLI. En bra grej är att 980a SLI stödjer både DDR2 och DDR3. Får väl se vad tillverkarna väljer för minnes standard.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Jag tror inte det är så många som köper detta moderkortet för att köra på den integrerade grafikkretsen.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor En bra grej är att 980a SLI stödjer både DDR2 och DDR3. Får väl se vad tillverkarna väljer för minnes standard. [/B]

Chipset har ingen som helst betydelse för minnesstödet då minneskontrollern sitter i processorn. Om det nu vore så att minnesstödet fanns i chipset ser det ut som om nVidia planerat att kombinera detta chipset med socket939
DDR Support DDR2 / DDR3 / DDR

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Det första som fick mig att må illa var NB fläkten!

Permalänk
Medlem

quad sli är ju två dubbelmackor och kräver således bara två slots. rätta mig om jag har fel...

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Varför ens ha stöd för quad SLI när det endast finns 3 PCI-E platser?
Det första som fick mig att må illa var NB fläkten!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Måste säga att det ser riktigt snyggt ut. Svart och grönt passar bra ihop. Synd att det har aktiv kylning bara. Gillar inte de där 40mm fläktarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrik433
ingen fläkt på moderkortet tack

You guys should all meet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Det där är referensmodellen. Tillverkarna kommer senare att stoppa på bättre kylflänsar.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
Jag tror inte det är så många som köper detta moderkortet för att köra på den integrerade grafikkretsen.

Om du tänker på spel så bör det väl kunna användas till phys x.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Om du tänker på spel så bör det väl kunna användas till phys x.

jo om det kan användas till physx så är det ju bra men jag tänkte att med ett moderkort som har stöd för quad sli så är det lite konstigt att det finns en integrerad grafikkrets.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
jo om det kan användas till physx så är det ju bra men jag tänkte att med ett moderkort som har stöd för quad sli så är det lite konstigt att det finns en integrerad grafikkrets.

Hybrid Power, tyvärr har grafikkortsavdelningen inget samarbete med chipsetavdelningen.
http://www.sweclockers.com/nyhet/9122-svalt_intresse_for_hybr...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag ser 8st SATA2 kontakter, 2 st sitter ju ovanför PCI x1 kontakten.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmobbare

Referensdesign måste vara ett moderkort ifrån EVGA, eller?

Grönt och grått är ju deras färger i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Det första som fick mig att må illa var NB fläkten!

Ehh, var inte fläkten på SB eller?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
Jag tror inte det är så många som köper detta moderkortet för att köra på den integrerade grafikkretsen.

alla som inte spelar på sin PC?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
jo om det kan användas till physx så är det ju bra men jag tänkte att med ett moderkort som har stöd för quad sli så är det lite konstigt att det finns en integrerad grafikkrets.

Sedan ett bra tag tillbaka så bestämde sig nVidia att alla deras highendkretsar ska ha inbyggd integreradgrafik.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
alla som inte spelar på sin PC?

jo självklart men då behöver man väll inte ett värsting moderkort heller

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut om man avser från fläkten.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
You guys should all meet

haha

Kanske vore något de

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
jo självklart men då behöver man väll inte ett värsting moderkort heller

vad är det som gör detta till ett värsting moderkort? SLI? Annars så tycker jag att det helt enkelt ser ut som ett bra moderkort.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Jag har svårt att se att nVidia kan vända trenden när det kommer till deras mobochip. Så länge de inte fixar den ögonfallande strömförbrukningen så kommer man alltid snegla snett på deras mobochip. Planerar man inte köra SLI så har nVidias mobochip inte intressant med sig.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

MoBo-fläkt= fail

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Referensdesign måste vara ett moderkort ifrån EVGA, eller?

Grönt och grått är ju deras färger i vilket fall.

Såvitt jag vet designar Evga inget eget utan kör på Nvidias referensdesign.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP