Nvidia eller ATI, kan inte välja

Permalänk

Nvidia eller ATI, kan inte välja

Vet inte ifall den här tråden borde vara här eller i köp råd forumet men en mod får väl flytta ifall det är fel.

Men har funderat länge på ett nytt grafikkort och vet inte riktigt vad jag ska välja, nu står det mellan GTX285 och HD4850x2 2GB
GTX 295 går bort pågrund av överpris och HD4870x2... ja jag vet faktiskt inte där, smått lockande men kostar ju lite mer än vad jag tänkte lägga ut på kort.

Har gjort en liten plus och minus lista för båda korten:

HD4850x2 2GB
+ Ska ha bättre prestanda
+ Nog ett av de mest prisvärda korten ute just nu

- Drivrutins buggar
- Värme problem
- Ska ha FPS-drops i vissa spel

GTX285
+ Bra kylning
+ Mest stöd från olika spel
+ PsyhX (även ifall jag inte direkt bryr så mycket om det, men är ju en liten bonus)

- Dyrt
- Ska inte vara riktigt lika bra som HD4850x2

Ja, detta är vad jag fått fram från tester och google sökning så ifall något inte stämmer så säg till.
Har även tänkt på in i framtiden, ifall jag köper GTX285 och vågar hoppas på att nVIDIA sänker priset på sin GTX200 serie tillräckligt mycket när GTX300-serien kommer så köper man ett till då och kör SLI.
Och HD4850x2... där vet jag inte riktigt, men mest troligt köper jag ett helt nytt kort vid jul.

Så någon som har lust att hjälpa mig med mitt val, motivation till varför just det kortet vore bra. D;

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 920 @ 2.66GHz | Mobo: Gigabyte EX58 UD5 | RAM: 6GB Corsair Dominator-GT 1600MHz CL7 | GPU: HD6950 | HDD: 640GB Caviar Black och 750GB Caviar Green | Chassi: Antec Twelve Hundred

Permalänk
Medlem

Kör 9800GTX+ SLI, ger ungefär samma prestanda som 4850x2 plus att du blir av med alla minus fårn båda sidorna.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

singla slant... du blir nog nöjd med vilket du än tar..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

varför inte bara ta 4850x2? enligt mig ett av dom mäst prisvärda korten på marknaden nu dock värkar det vara lite bortglömt och få som vet att det äns existerar =/ är själv inne på att köpa ett å köra det i crossfire med mitt 4850 måste dock fixa ett moderkort bara

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

- på 4850x2 är att man måste ladda ner drivers från saphires hemsida ist för atis.. Man känner sig lite utanför på det sättet

Permalänk
Avstängd

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3517&p=6

Stort, stort test, borde ge all info du behöver.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"