Map Editor, vilken är "roligast/bäst"

Permalänk
Medlem

Map Editor, vilken är "roligast/bäst"

Tjena!

Läste tråden om Farcry2 där dem byggt riktigt snygga banor med hjälp av Map editorn.
Har kört en del Garry's mod och det är underbart, dock ibland väldigt complext också.

Min fråga till er lyder, Vilka har:

*Bästa Map editorn ( dvs mycket content och frihet )

*Grafiken på objekt osv.

*Många spelare/byggare.

*Stor community där man kan få hjälp genom Guider.

*Er egen rekommendation på spel/map editor.

Börja diskutera!

MVH wRRM

Permalänk
Medlem

garrys mod...men det är mer sandbox,(EDIT: Oops såg inte att du nämnde garrys mod) isåfall hammer, kanske inte enklaste men inte svår heller, har dessutom en stor community.
Crysis sandbox 2 ska väll va en man kan rekomendera också, den tycker jag är enklare än hammer, men inte lika avancerad, mer åt farcry 2 hållet, där kan man även gå in i spelet under byggandet, lite mitt imellan sandbox och hammer kanske
annars vet jag att "gamla" rts som age of empire eller empire earth är lätt och bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Map editorn i Crysis gillar jag mest. Både avancerad och lättanvänd. Har dock inte lärt mig allt i den och det var längesen jag gjorde nåt i den nu. Väldigt kul att leka i om man säger så. Den till Far Cry var också bra men har inte lika bra fysik som Crysis förstås.

Den till Far Cry 2 är också grymt lättanvänd men har ganska få funktioner. Går dock att göra väldigt fina banor på kort tid. Inte lika rolig fysik som i Crysis och ingen AI.

Körde Radiant för länge sen och gjorde lite banor till TrueCombat. Ganska intuitiv och mycket frihet men väldigt tidskrävande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

warcraft 2 har en riktikt fin mapeditor

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Medlem

Tänkte prova Crysis Map Editorn, verkar väldigt roligt att trixa i den. Är det svårt att komma igång eller kan man lära sig den över en natt?

MVH wRRM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Tänkte prova Crysis Map Editorn, verkar väldigt roligt att trixa i den. Är det svårt att komma igång eller kan man lära sig den över en natt?

MVH wRRM

ja du kan väll lära dej grunderna som att placera ut objekt, ändra marken och annat, sen kan du lära dej hur du gör tornados, atom bomber och annat rätt lätt via guider som på youtube eller andra sidor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska kalla detta för Map editor men G.E.C.K för Fallout 3 och dom andra Editorerna gjorda av Bethesda är ju riktigt bra, alla celler finns ju att använda + att man kan göra nya. Det är dock ganska avancerat om man inte bara ska göra en dungeon eller liknande.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Här har du en bra community om du ska starta med Sandbox2

http://crymod.com/portal.php

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |