Permalänk
Medlem

Problem med Hamachi

Hej!
Jag och en polare tänkte spela lite Titan Quest över hamachi ikväll men vi hittar inte varandras game.

Vi sitter i samma nätverk över hamachi och vi har samma version på både hamchi och Spelet.

Någon hjälpsam själ som vet vad problemet kan bero på?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en del erfarenhet av gaming via Hamachi, och det absolut vanligaste problemet är att någon (oftast den som är host) har en mjukvarubrandvägg som inte gillar Hamachi.

Om du och din kompis har router så är det bara att stänga av en ev. mjukvarubrandvägg, då är ni ändå skyddade, routern agerar hårdvarubrandvägg. Speciellt windowsbrandväggen brukar ofta orsaka problem.

Målet är att ni ska kunna pinga varandra i Hamachi. Om ni kan pinga varandra och det fortfarande inte funkar ligger problemet hos spelet. Det är inte alla spel som gillar Hamachi p g a att programmet använder en "egen" nätverksadapter.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i routerinställningar och brandväggar osv. Är inte insatt alls.

Jag har en Netgear WGR614v9 router

Lägger upp en bild på det jag tror ska ändras.

http://img12.imageshack.us/img12/2475/sdsadv.jpg

Permalänk
Medlem

windowsbrandväggen av. se till att det är sant.

start > kontrollpanelen > windows brandväggen > off

den brukar aktivera sig själv lite då och då , så kolla det även om du brukar ha den av.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

inaktivera hamachi, ni behöver ju inte det om ni sitter på samma nätverk med samma ip. så måste jag göra när jag lanar iaf ;P

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk