Beställa TV (Dustin)

Permalänk
Medlem

Beställa TV (Dustin)

Tjo alla!

Tänkte så småning om beställa en TV. Sannolikheten att det blir en Samsung är rätt stor, men jag blir förvirrad, för det finns nordiska och svenska/skandinaviska apparater från Samsung som inte har samma garanti. Några erfarenheter av det?

Sen vill jag beställa från en site som jag vet inte lämnar vidare mina uppgifter till rånartjänst (radiotjänst) som t.ex Dustin Home är coola. Jag vet att Komplett, NetOnNet bl.a skickar vidare mina uppgifter till radiotjänst - visst det är enkelt att komma undan typ "köpte den till en vän bla bla...." (snälla, ingen moralpanik nu för att jag bryter lagar)

TV, bild, utseende kan alltid diskuteras, så om tråden är felplacerad får jag be en moderater slänga över tråden i rätt forum.

Men frågan kvarstår. Någon som köpt från Dustin och haft problem med deras "inte-skandinaviska" tv-apparater?

Sköt om er!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Det du undrar över kallas "gråimport".

Problemen brukar uppstå ifall företaget kursar och du själv måste stå för kontakt med tillverkaren.

Enda sättet du kan kolla upp det på vad jag vet (förutom att kolla serienumret före köp) är väl att ringa Samsungs huvudkontor och få svart på vitt att Dustin är en kund hos dem.

De flesta företag lär bedyra att det är nordiska modeller, men eftersom problem med gråimport uppstår när ett företag kursar, så hade jag inte rekommenderat att bara ringa dustins kundtjänst och frågat random kille som svarar i supporttelefonen.

Jag ringde Toshiba i ett liknande ärende, de hade inga problem alls att lämna ut deras ÅF här i Sverige till mig.

Permalänk
Medlem

Dustin, Netonnet och komplett säljer gråimporterade apparater.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Dustin, Netonnet och komplett säljer gråimporterade apparater.

Jasså även NetOnNet gör det? Har för mig jag hört att just NetOnNet bara har "svenska" tv-apparater med svenska menyer (som för min del inte spelar de minsta roll) men där ser man....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Jasså även NetOnNet gör det? Har för mig jag hört att just NetOnNet bara har "svenska" tv-apparater med svenska menyer (som för min del inte spelar de minsta roll) men där ser man....

De säljer både svenska och gråimporterade.

gråimport:
bruksanvisning (engelsk)
Menysystem Engelska

Permalänk
Medlem

Kan bara varna dig från att köpa TV från dustin, har en kompis som köpte en samsung 46" (gråimport) från dom som vissade sig vara defekt, dustin hänvisa till samsung som hänvisa tillbaka till dustin då den just var gråimport och där sitter han fortfarande fast idag (2 månader senare), ingen som vill ta ansvar för tv'n så bättre att knalla till närmsta elgiganten eller kanske tom webhallen

Permalänk
Medlem

Läste precis i en annan tråd (sökte, och sökte igår men hittade ingen tråd i ämnet) men som handlade om Dustin och garanti på gråimport. Enligt Dustin som själv svarade i tråden så är det inga problem....

Tror jag fått den info jag behöver, tack alla!

Nu sitter inte fingret långt ifrån beställknappen....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Läste precis i en annan tråd (sökte, och sökte igår men hittade ingen tråd i ämnet) men som handlade om Dustin och garanti på gråimport. Enligt Dustin som själv svarade i tråden så är det inga problem....

Tror jag fått den info jag behöver, tack alla!

Nu sitter inte fingret långt ifrån beställknappen....

Antar att det är min kompis tråd du läste, dom tog aldrig in hans TV även om dom sa det i tråden

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa en TV från Dustin, gråimporterade TV-apparater har sämre prestanda (delar) och sämre garanti. Köp en från någon som säljer äkta "svenska" varor, som Fyndbörsen. Full garanti och snabb leverans, plus att de inte rapporterar dig till Rövartjänsten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Antar att det är min kompis tråd du läste, dom tog aldrig in hans TV även om dom sa det i tråden

What? Sicka svin Dustin är, det får mig att tveka.... Ville heller inte Samsung ta emot den?

Fyndbörsen har jag bra erfarenhet av - men dom är långt ifrån billigast - men det kan det ju va värt i så fall....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Antar att det är min kompis tråd du läste, dom tog aldrig in hans TV även om dom sa det i tråden

Och då sket han i det och skrev inte mer i tråden?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Köper man en "svensk" TV så får man riktigt bra garanti från Samsing, bland annat hämtservice som jag värdesätter högre än ett billigare pris. Lägger man ut 10k+ så vill man ha bra garanti om något går sönder.

PS. Jag köpte min TV från voxon. Det fungerade riktigt bra. DS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Köper man en "svensk" TV så får man riktigt bra garanti från Samsing, bland annat hämtservice som jag värdesätter högre än ett billigare pris. Lägger man ut 10k+ så vill man ha bra garanti om något går sönder.

PS. Jag köpte min TV från voxon. Det fungerade riktigt bra. DS.

Absolut! Som du själv skriver, ska man lägga 10.000kr eller mer på en TV så ska garantin/servicen vara på topp och då är det lätt värt ett par tusingar extra (vafan det är ju bara pengar - det är ju nu man lever)

... Ska kolla in Fyndbörsens sortiment. Tänkte inte köpa nått billigt skit, och räknar med att ha TV:n minst 5 år. Köper jag en TV för 13.000kr så blir det 7kr om dagen. (lätt intjänat om man kan udvika Rånartjänsts kommunist/facist-metoder) Vet dock inte hur duktiga Fyndbörsen är på att vidareförmedla till Rånartjänst men "jag köpte TV:n som en present"-förklaringen funkar alltid. Men det är en annan diskussion...

Nog om det...
Fler tips på Internetaffärer som säljer Svenska apparater? Hur är det med Sony t.ex? Voxon verkar lite väl dyra...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem

Trådskaparens formulering om varför den bara vill handla från vissa butiker medför att inlägg som svarar på den delen kommer att hjälpa trådskaparen att bryta mot lagen. Detta är inget som vi accepterar på SweClockers, och därför är jag rädd att jag måste låsa tråden.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM