Vilka podcaster prenumerera ni på ?

Permalänk
Medlem

Vilka podcaster prenumerera ni på ?

Har nu haft min Ipod nanon 4g ett tag och upptäckt den magiska funktionen "podcaster" via Itunes. Helt underbart att prenumerera på diverse podcaster. Underbart att fördriva tiden på Bussen eller i skolan.

Jag prenumerar på "Best of youtube" och "Filmtrailers"

Vilka prenumererar ni på samt rekommenderar ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Pang Prego. Om man inte orkar höra "ungdomsmusik" mellan varje lustighet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har runt 20 podcasts i min lista men de jag mest ser fram emot är:

Video: Digg Reel, Totally Rad Show

Audio: FLOSS Weekly, Linux Outlaws, The Skeptics Guide to the Universe

Visa signatur
Permalänk

Jag prenumererar bara på två. The Official Lost Podcast och P3 Dokumentär. Den senare är verkligen superbra, så otroligt välproducerad och väldigt intressanta ämnen.

Om någon som har tips på podcasts som liknar P3 Dokumentär skulle jag bli glad. Inte nödvändigtvis historia, men intressanta och lika hög produktionskvalitet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
FLOSS Weekly

Om man gillar Leo Laporte finns rätt mycket att lyssna till på http://twit.tv
Förmodligen är Security Now och Windows Weekly de mest intressanta för de flesta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
P3 Dokumentär

Sveriges radio erbjuder ju också många andra program. Spanarna till exempel.

Permalänk

Epileptic Gaming: Avslappnad talkshow om gaming och leds av djWheat (ex pro-spelare från quake 3). Showen har legat på is under en längre tid, men tack vare en stark och sammansvetsad community har donationer lett till ett kärt återseende. Sänds för övrigt live varje fredag, www.djwheat.tv
Smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=wHwqO2Qdm38

LO3, Live On Three: Talkshow inriktad mot pro-gaming. Leds här också av djWheat samt Slasher. Sänds varje torsdag med diverse gäster inom det aktuella ämnet. Mycket intressanta diskussioner brukar uppstå då tittare/lyssnare har möjlighet till att ringa in till programmet.

Permalänk

Jag prenumererar inte på något, men jag laddar ner i princip samtliga avsnitt av The Skeptics Guide to the Universe, The Future and You, Skeptoid och This Week in Science. Även Robots Podcast är kul att lyssna på. Tidigare avsnitt (första ~2 åren, innan första långa avbrottet) av Skepticality är också värda att lyssnas på.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Drog hem 71 p3 dokumentär podsändningar igår, vart totalt över 3 dagars lyssning. Mycket bra. Och ja jag prenumererar nu oxå.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

tllts, lottalinuxlinks GAMERadio och atheist-experience är de jag lyssnar på regelbundet nu för tiden. Ett antal bra linux-podcasts har gått i graven på senare tid.

Kan hända att jag lyssnar på bsdtalk, linux reality, linux basement, linuxcrazy mm ibland.

Permalänk
Medlem

Ljud: 1up yours (byt namn till ListenUp!), 1up Good Grief
Video: 1up show & Gtv Freestyle 101, Kotaku Video

Mer än så har de ej blivet, om nån vet spelinriktade bra podcasts, höjta gärna till

Använder min psp uteslutet för podcasts, har oändligt med avsnitt känns de som, pspen är perfekt för video podcasts

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ljud: 1up yours (byt namn till ListenUp!), 1up Good Grief
Video: 1up show & Gtv Freestyle 101, Kotaku Video

Mer än så har de ej blivet, om nån vet spelinriktade bra podcasts, höjta gärna till

Använder min psp uteslutet för podcasts, har oändligt med avsnitt känns de som, pspen är perfekt för video podcasts

http://revision3.com/coop/ har nyligen startats, spelsegmenten är ganska bra men det är lite väl mycket flum emellan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MNK, resten brukar jag lyssna på på jobbet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Off the wall och off the hook, även om de väl egentligen var "podcasts" långt innan begreppet myntades.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

"Stuff you should know" - intressant och rolig att lyssna på

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Auto Motor & Sport Webb-TV, AVForums.tv, CSS-Tricks Screencasts, Fast Lane Daily, Alex Schulmans fönster mot mediavärlden, Film med Hans Wiklund, Vinn Adams pengar, The Sketchup Show, VOD Cars

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

1up yours/ListenUp

Permalänk
Medlem

Video: Diggnation, Totally Rad Show, Tekzilla, Systm och Hak5 (Dem finns på revision3.com)

Ljud: Keith And The Girl (www.keithandthegirl.com)

Permalänk
Medlem

hur hittar jag alla P3 dokumentärer? Kommer bara till den där bög dokumentären

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Senaste Hak5 var rätt bra, de visade upp det nya Windows 95 och recenserade Lejonkungen för SNES

http://revision3.com/hak5/The-Bad-90s-Show/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
hur hittar jag alla P3 dokumentärer? Kommer bara till den där bög dokumentären

Här finns de: http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?programid=2519

Permalänk
Hedersmedlem

Astronomy Cast och 365 Days of Astronomy är de enda jag lyssnar på aktivt just nu. Lär dock lägga till ett par av de Random-person nämnde snart.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Invisible Walls och GRFM bara, funderar på att lyssna på lite mer.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att göra en uppdatering på denna
Själv är det freakonomics och P3 dokumentär som det händer att jag lyssnar på jobbet.

Permalänk
Avstängd

Inga alls!:) Känns mest "tjatigt" med dessa då jag kan söka upp nyheterna själv.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Skeptoid är egentligen den enda viktiga jag har.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Här är lite av vad ja prenumererar på från itunes, rankade dom uppifrån=bättre

The Joe Rogan Experience - rolig podcast om myter, vetenskap, droger, kultur, politik, nyheter, mma, standup, religion. Alltid en intressant gäst i studion allt från spel-programmerare till hollywood skådisar.

Bill Burr's MM Podcast - rolig podcast från den psykiskt instabila, cyniska och paranoida Burr; om nyheter, standup, "bill gives advice", religion, youtube, lite sport

Jim Jefferies and Eddie Ifft talk sh*t - Två standup komiker pratar om allt möjligt och mobbar sin rumskamrat Jason (varning; rätt grov, snuskig, elak, skev kvinnosyn)

The Lavender Hour - ett komiker par som är rätt liberala när det gäller droger, religion, nyheter osv (läs: hippies). Ett färskt perspektiv på saker å ting även om man nu inte delar deras åsikter.

Dessa är alltså audio-podcasts (joe's finns även som video) där folk pratar, inga musik-pauser. Lämpar sig perfekt för ett monotont arbete, gymmet eller om ni farmar nått i WoW.

Har lite fler ja prenumererar på (inga svenska dock, tycker inte p3;s är så häpnadsveckande, som att få en fakta-bok uppläst eller när dom försöker sig på att vara roliga som dom vattnar ut med musik)
Och om ni gillar mina rekommendationer bör ni lyssna på The Opie & Anthony Show (satellit-radio i USA)

Permalänk

BODY Radio
Filip och Fredriks podcast
Macradion
Magnus Betnér
P3 Dokumentär
This Week in photography

Har även nyligen börjat lyssna lite på skeptikerpodden, men har inte bestämt mig för om jag ska följa den än.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

The Yogpod

Permalänk
Medlem

Declarations of war är väl den enda jag orkar med.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Lyssnar på Filip och Fredriks podcast samt Schulman i Radio1.
Båda två är soft att lyssna på när man åker till jobbet.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |