Kommer ni fildela efter 1 april?

Permalänk

Kommer ni fildela efter 1 april?

Hur många här inne kommer sluta helt och hållet med fildelning efter den 1 april?

Jag kommer fortsätta precis i samma utsträckning som jag gör nu, dock med vissa försiktighets åtgärder...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag saknar alternativet, "ja, jag kommer att fildela mer".

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Det jag tror kommer hända är att folk i mindre utsträckning kommer seeda nya filmer, speciellt svenska på öppna siter där det inte ens påverkar "någon" ratio.
Sedan vet de flesta om att när lagen träder i kraft så kommer många att testa och använda lagen, varvid lite mindre fildelar, vilket ökar risken för att åka dit. Så en nedgång vid runt första april är inte fel att anta, men där folk allteftersom börjar återgå till samma beteende.
*edit*
Förtydligande liksom vad är det för mening att nu seeda filmen Hip Hip Hora(vilket en gång tidigare har blivit åtalad) på en site där man inte ens får höjd ratio? Det enda som kan hända är att man får en fint hotbrev hem.
Däremot att dra hem upphovsrättskyddade filmer och övrigt för egen vinning, är det nog mindre som minskar med.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

kommer nog inte ändra mina rutiner speciellt. Kommer nog sluta ladda ned från piratebay, fast det är ändå så lite att det inte gör någon skillnad:P
Tankar i princip bara från stängda trackers.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Du kanske vill lägga till alternativet "fildela upphovsrättsskyddad material"

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Du kanske vill lägga till alternativet "fildela upphovsrättsskyddad material"

Då talar vi uppenbart om något som går emot reglarna på Swec, vilket inte är tillåtet. Därför kan denna frågeställning inte ställas, utan att byggas om till förlösligande vill säga.
Man får istället göra som vi alltid gjort, läsa mellan raderna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Sitter med alla mina diskar och fixar en stabil kryptering på allt just nu. Kommer fortsätta använda privata trackers. Om många åker dit ska jag fixa någon bra vpn tjänst också då jag är lite paranoid.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Fortsätter som vanligt, laddar hem så lite att det knappast kommer hända någonting, dessutom är det bara från stängda sidor!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Hedersmedlem

Var vänlig och läs reglerna innan ni skapar en tråd som denna och med en inledning som TS gör kan jag inte annat än låsa tråden.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM