Fraktkostnad vid returer

Permalänk

Fraktkostnad vid returer

Hej!

Är man som kund tvungen att betala frakt-/transportkostnaden när man returnerar en produkt för garantiservice till en nätbutik där man har beställt den?

Jag har för mig att vissa företag skickar fraktsedlar. Det hade inte varit så dumt om jag kunde få en sån, men jag misstänker att det är olika för olika företag.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

De ska stå för den kostnaden.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ofta är det så att du får stå för frakten tills det att dom kommit fram till om det är ett garantiärende eller inte. Om det är garantiärende så ska du få tillbaka fraktkostnaden du hade, detta är dock något som många företag "glömmer".

Permalänk

Tack för svaren!

Jag har ställt frågan till TBH som är den butik där jag köpte produkten, och de säger ungefär samma sak som vi redan har konstaterat här - de står för frakten. Här följer deras svar på frågan.

Citat:

Hej!

Det du behöver göra är en ny returansökan. Detta gör du på TBH.se under "mitt konto" sedan "returansökan". Fyll i så utförligt som möjligt, så återkommer vår reklamationsavdelning med hur vi ska gå till väga med ditt ärende.

Nej, frakten vid ett garantitillfälle står vi som återförsäljare för.

Med Vänlig Hälsning
TBH.se

Det som X00L berättar om låter också som ett schysst tillvägagångssätt, men jag har nog aldrig varit med om något sådant. Men jag vet av mina egna erfarenheter och andras erfarenheter att fodringar i efterhand sällan resulterar i att man får sin vilja igenom.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111